Układ chłodzenia - Chłodnica Honda VT 750
Todek - 2009-11-19, 09:39
Dyzio napisał/a: | Todek napisał/a: | Na moje oko, powinien być gdzieś pod zbiornikiem paliwa, nad przednim cylindrem. |
Na 100% tam jest, aby się dostać do niego, to trzeba odkręcić kanapę, zbiornik i wysuwając go do tyłu, zdemontować z ramy, a wtedy naszym oczom ukarze się wlew płyn chłodzącego do układu:)
[url=http://images46.foto...74d.jpg]Obrazek[/URL] |
Anonymous - 2009-11-19, 14:35
O ja...to bedzie większa zabawa No nie wiem czy samemu się zdecyduję...
Na razie jadę po jakiś płyn, zobaczymy co mi na Głównej doradzą
Anonymous - 2009-11-19, 22:41
Dyzio napisał/a: | Na 100% tam jest, aby się dostać do niego, to trzeba odkręcić kanapę, zbiornik i wysuwając go do tyłu, zdemontować z ramy, a wtedy naszym oczom ukarze się wlew płyn chłodzącego do układu |
Nie ma innej opcji poza ściąganiem baku aby płyn chłodniczy wlać
Anonymous - 2009-11-20, 17:33
No i juz coś więcej wiem)))
Mechanik poradził aby wlać albo Prestone albo Putoline Coolant do chłodnic alu
Nie mniej trochę zabawy będzie z odkręcaniem, spuszczaniem itp. Chyba jednak zdecydują się zabawić w to na wczesną wiosnę
Zbyt mnie jeszcze nerki łamią
Anonymous - 2009-11-28, 11:08
jest troche roboty ale na szczescie jestem juz po mam jeszcze jedno pytanko. Czy ten uklad odpowietrza sie samoczynnie czy trzeba to zrobic recznie po wymianie plynu?
Anonymous - 2009-11-28, 11:36
No to przysłuż się cortster ludzkości i opisz pokrótce co i jak
Anonymous - 2009-11-28, 13:31
ok postaram się :) ja zacząłem od demontażu. najpierw trzeba sciągnć siodło (jeśli masz fotel pasażera to ściąga się je razem). potem odkręć licznik ze zbiornika i śrubę mocującą bak(jest pod fotelem), odłącz odpowietrzenie i przewód paliwa z kurka i odpowietrzenie zbiornika. ściągnij zbiornik, ukaże ci termostat i wlew chłodnicy tak jak na zdjęciu dyzia. żeby mieć łatwiejszy dostęp do spuszczania płynu najlepiej usuń osłonę silnika (ten chromowany plastik miedzy kardanem a alternatorem, pod stacyjka). żeby spuścić płyn trzeba odłączyć od pompy wody waz idący od chłodnicy. znajduje się pod spodem silnika tuz przy dźwigni biegów. teraz odkręć śrubkę przytrzymującą zbiorniczek wyrównawczy i okręć go tak żeby wyciekł cały płyn. skręć teraz układ, wlej płyn do chłodnicy i gotowe. a jeśli chodzi o odpowietrzenie to po mojemu nie trzeba odpowietrzać, nalałem płynu i odpaliłem. zagrzał się trochę i jak ostygł dolałem do pełna i jest ok w korku wlewu jest zaworek przez który nadmiar płynu przelatuje do zbiorniczka na dół po czym jak stygnie płyn i powstaje podciśnienie w ukł. chłodzenia to ze zbiorniczka płyn jest zasysany do chłodnicy i to cała filozofia mam to już sprawdzone
Anonymous - 2010-11-07, 16:59 Temat postu: Honda 1100 spirit Witam mam problem . nie wiem jak spuścić płyn z chłodnic :P ... Pomożę ktos . z Góry dzieki . Honda Shadow 1100 Spirit
edzio - 2010-11-28, 12:53
Sprawdź czy pompa wody w najniższym punkcie jak w starych modelach 700 i 750-ek ma jedną ze śrubek o łbie 8mm i gwincie 6mm i podkładką miedzianą (uszczelką) którą jak poluzujesz zacznie lecieć płyn oczywiście jak odkręcisz korek wlewu będzie leciał lepiej . Jeśli nie posiadasz takiej trzeba pod pompę podstawić jakąś kuwetę itp. poluzować obejmę węża wychodzącego w stronę chłodnicy, ściągnąć go i zlać cały płyn.
A na czyszczenie z kamienia mogę wam polecić z pełną odpowiedzialnością płyn odkamieniacz „W5” który można zakupić w Lidlu , jest rewelacyjnym odkamieniaczem ale zarazem ani trochę nie niszczy i nie wyżera innych elementów układy chłodzenia ani skóry rąk co czyni np. Cilit. Kiedyś miałem VT1100 z 89r ściągniętą z Francji z przebiegiem 150 tysi km która miała mocno za kamienioną chłodnice ,po kilku zabiegach tym odkamieniaczem w środku wyglądała jak nówka a z kilku pierwszych płukań w chłodnicy wylewałem bagno konsystencji jogurtu.
tomek77 - 2010-11-28, 17:09
Mam 750 C4, parę tygodni temu miałem przygodę z ciałem obcym na drodze, uszkodził się dolny wąż układu chłodzenia - wymiana (oczywiście najpierw spuściłem płyn odpinając ten wąż od chłodnicy). Ale do rzeczy: W VT750 C4 NIE TRZEBA demontować siodła i zbiornika. Wystarczy zdemontować plastikową osłonę główki ramy (konkretnie prawą jej połowę), da się bez zdejmowania zbiornika, należy odkręcić jedną śrubę mocującą osłonę do ramy i zdjąć spinkę łączącą obie połówki osłony ( na górze). Poprzez szczelinę między bakiem a ramą widać korek wlewu płynu. Mając nie za wielkie "łapy" da się go odkręcić i trochę kombinując z jego pozycją wyjąć bez uszkodzenia zbiornika ani ramy. Płyn uzupełniamy strzykawką "200" z apteki z nałożonym wężykiem około 15cm :), oświetlając latarką wlew, żeby nie przelać. Tyle. Potem tylko wgramolić spowrotem korek, założyć osłonę plastikową i po krzyku. Czas około 30min i jedno piwo:) Polecam ten sposób.
maka - 2010-12-02, 13:19
edzio napisał/a: |
A na czyszczenie z kamienia mogę wam polecić z pełną odpowiedzialnością płyn odkamieniacz „W5” który można zakupić w Lidlu , jest rewelacyjnym odkamieniaczem ale zarazem ani trochę nie niszczy i nie wyżera innych elementów układy chłodzenia ani skóry rąk. |
Ten środek czyści też bardzo dobrze chromy, wytestowane.
Anonymous - 2013-08-17, 20:38
Carlos napisał/a: | A nowy płyn wlewamy przez zbiorniczek wyrównawczy Pytam, bo jeszcze na wiosnę tegoż roku zakupiłem koncentrat, jeno zabrać się za to nie mogę |
Zbiorniczek wyrównawczy to jest ten plastikowy na dole za chłodnicą??
Kontroluję co jakiś czas płyny i zauważyłem dzisiaj, że ten za chłodnicą na dole biały plastikowy zbiorniczek jest pusty... wcześniej był tam niebieski płyn... co robić??
Todek - 2013-08-17, 21:07
Dolać.
Anonymous - 2013-08-17, 21:30
Ale w ten własnie plastikowy zbiorniczek?? Bo tyle się teraz naczytałem w tym temacie, że już nie wiem co z czym i gdzie...
Każdy pisze coś innego o tych kolorach płynów... i gdzie spuszczać, gdzie nalewać jak odpowietrzać... nigdy tego nie robiłem...
Jeśli wystarczy dolać to ok. I to rzeczywiście musi być w tym samym kolorze...??
Bartez_nd - 2013-08-18, 15:27
nie wiem jak w c2 jest ale ja w 83r po prostu odkrecam węża u dołu chłodnicy łączący chłodnicę z pompą wody i zlewam płyn. ze zbiorniczka wyrównawczego odciągam dużą strzykawką i wężykiem. Co do płynów to różne opinie i głosy chodzą. Z raguły leje się ten sam. ja użytkowałem Dynagel2000 ale przerzuciłem się na petrygo i jakoś różnicy nie odczówam. na zbiorniczku powinienes mieć podziałke max/min to pomiędzy standardowo dolewasz. Pozdro
|
|
|