VT 500 - olej na kardanie
Anonymous - 2011-03-22, 20:32
Ok, Todek, Marudzie chodziło o tego simmeringa: http://www.cmsnl.com/hond...list/F++23.html
Tak przy okazji panie Maruda, nieładnie pierwszego dnia w takie tony uderzać. Kawy za dużo wypiłeś czy jak?
EDIT: nie można było od razu wskazać właściwą część w katalogu? Jak "siedzisz" w mechanice, to się zdecyduj czy to jest wałek czy wał na przykład.
Maruda - 2011-03-22, 20:33
http://www.cmsnl.com/hond...list/F++23.html
uszczelniacz nr 20
[ Dodano: 2011-03-22, 20:35 ]
i kto miał racje, dobrze opisałem
Todek - 2011-03-22, 20:38
OK. A tak na marginesie, to co uszczelnia ten uszczelniacz? Bo jeżeli dobrze się sprawują te dwa uszczelnienia które wymieniłem, to ten nie ma co uszczelniać.
A, tak na marginesie, to miałem szczęście rozbierać kilka modeli Shadow, i w żadnym z nich nie było w tym miejscu żadnego uszczelniacza.
Maruda - 2011-03-22, 20:41
kawy to ja pije co dzień dużo,linków wstawiać nie umie ale dokładnie opisałem gdzie ten zimer sie znajduje
Anonymous - 2011-03-22, 20:41
I tak na marginesie już całkiem, Paweł wskazał wyraźnie, o które uszczelniacze mu chodzi - tak sformulowane pytanie wskazuje, że raczej wie, o co chodzi, a Maruda wskazał zupelnie inną część, bo "siedzi w mechanice".
Maruda - 2011-03-22, 20:46
uszczelnia ruch wahliwy wałka,ten frez na końcu wałka przy kole jest smarowany olejem z dyfra
Anonymous - 2011-03-22, 20:51
Przerażasz mnie Maruda (tym razem bez uszczypliwości). Parę dni temu składałem Hanię po zimowych remontach i nie było w tym miejscu tego simmeringa. Już jeździełm (niedaleczko) i nic mi nie cieknie niby, ale mam zamiar w tym roku odbyć dłuższą wyprawę i nie wiem co teraz robić.
Maruda - 2011-03-22, 20:52
KajteK napisał/a: | z uszczelniaczem jest jeden podstawowy problem. o ile rozmiar pewnie udałoby się dobrać to ból jest taki, że uszczelniacz kręci się z wałkiem i 'uszczelnia' powierzchnię w okół siebie, a standardowy jest wbity na stałe i 'uszczelnia' powierzchnię wirującą wewnątrz niego... czy ktoś z Was próbował zamienić ten uszczelniacz na taki wbijany, który można by umieścić w obudowie kardana |
Chodziło mi o to, a Paweł napisał że ma ten sam problem
[ Dodano: 2011-03-22, 20:59 ]
Świdek napisał/a: | Przerażasz mnie Maruda (tym razem bez uszczypliwości). Parę dni temu składałem Hanię po zimowych remontach i nie było w tym miejscu tego simmeringa. Już jeździełm (niedaleczko) i nic mi nie cieknie niby, ale mam zamiar w tym roku odbyć dłuższą wyprawę i nie wiem co teraz robić. |
nie wiem co robić , powinien tam być,nie jest znowu taki drogi a może nie zwróciłeś uwagi na to akurat
Todek - 2011-03-22, 21:06
Maruda napisał/a: | uszczelnia ruch wahliwy wałka,ten frez na końcu wałka przy kole jest smarowany olejem z dyfra |
Ale z tego rysunku wychodzi, że ten uszczelniacz ma być na drugim końcu wałka, od strony silnika.
Anonymous - 2011-03-22, 21:13
Maruda napisał/a: | KajteK napisał/a: | z uszczelniaczem jest jeden podstawowy problem. o ile rozmiar pewnie udałoby się dobrać to ból jest taki, że uszczelniacz kręci się z wałkiem i 'uszczelnia' powierzchnię w okół siebie, a standardowy jest wbity na stałe i 'uszczelnia' powierzchnię wirującą wewnątrz niego... czy ktoś z Was próbował zamienić ten uszczelniacz na taki wbijany, który można by umieścić w obudowie kardana |
Chodziło mi o to, a Paweł napisał że ma ten sam problem |
Kajtek to napisał w 2009, a Paweł tylko się "podpiął" pod temat.
Maruda napisał/a: | Świdek napisał/a: | Przerażasz mnie Maruda (tym razem bez uszczypliwości). Parę dni temu składałem Hanię po zimowych remontach i nie było w tym miejscu tego simmeringa. Już jeździełm (niedaleczko) i nic mi nie cieknie niby, ale mam zamiar w tym roku odbyć dłuższą wyprawę i nie wiem co teraz robić. |
nie wiem co robić , powinien tam być,nie jest znowu taki drogi a może nie zwróciłeś uwagi na to akurat |
Może nie zwrociłem, a może jednak rację ma Todek, że ten uszczelniacz tylko na schemacie wygląda, jakby siedział z tyłu a w rzeczywistości (na co wskazuje bliskość przegubu) siedzi od strony silnika. A cena akurat takiego elementu to betka.
Pawel_RDE - 2011-03-22, 21:21
O jejku nie przypuszczałem, że może z tego wyniknąć jakaś nawet drobna kłótnia. Chciałem się tylko poradzić moich bardziej doświadczonych w mechanice motocyklowej kolegów z forum (nie za dużo posłodziłem? ) na temat owego defektu. Generalnie chodzi mi o to, że wycieka olej i wymieszany z kurzem osadza się na spodzie cyfra. Szczegółów nie znam i nie wiem z czego to wynika. Zależy mi na usunięciu usterki. Nigdy nie rozbierałem tego elementu i przy okazji zmiany opon chciałbym zająć się tym wyciekiem. Bardzo cieszę, że zabieracie głos w dyskusji, bo może dojedziemy do jakiegoś rozwiązania. Miedzy czasie wysłałem mail do sklepu motornista z zapytaniem o dostępność części oznaczonej:91261MF5000
i dzisiaj odpisali mi tak – cytuję „niestety część nie jest już dostępna w sprzedaży, a jej produkcja została zakończona” Jeśli to prawda, to wole jej nie potrzebować :) i uciesze cię na wieść, że odpowiedzialny z to zamieszanie jest inny/dostępny elemnet uszczelnienia
Pozdrawiam
Paweł
Anonymous - 2011-03-22, 21:38
Miejmy nadzieję, że producent po prostu stwierdził, że ten uszczelniacz niczemu nie służy
EDIT: Paweł, zerknij no tutaj: http://www.cheapcyclepart...assemblies/4502 - wynika z tego, że ten uszczelniacz został zastąpiony innym (91266-ME5-003 o wymiarach 20x35x5) - może będzie łatwiej znaleźć - nawet w zwykłym sklepie motoryzacyjnym (z pięć złotych pewnie) o ile się upewnisz, że to on jest przyczyną wycieku.
Maruda - 2011-03-22, 21:43
Sory bardzo dwa lata sie spóźniłem, wychodzi na to ż oprócz postów trzeba czytać daty no nie
Todek - 2011-03-22, 21:49
Świdek napisał/a: | Miejmy nadzieję, że producent po prostu stwierdził, że ten uszczelniacz niczemu nie służy |
Od strony silnika ten uszczelniacz chyba niczemu by nie służył. Wyjście z silnika na wał jest uszczelnione zupełnie innym uszczelniaczem.
Z kolei od strony przekładni przy tylnym kole, za uszczelnienie przekładni odpowiada ten simering i o-ring.
Pawel_RDE - 2011-03-22, 22:25
Todek napisał/a: | Świdek napisał/a: | Miejmy nadzieję, że producent po prostu stwierdził, że ten uszczelniacz niczemu nie służy |
Od strony silnika ten uszczelniacz chyba niczemu by nie służył. Wyjście z silnika na wał jest uszczelnione zupełnie innym uszczelniaczem.
Z kolei od strony przekładni przy tylnym kole, za uszczelnienie przekładni odpowiada ten simering i o-ring. |
logicznie rzecz biorąc źródło wycieku powinno być gdzieś przy kole. Wysłałem jeszcze mail do sklepu zapytaniem o czas dostawy na simeing i o-ring. Pewnie trzeba czekać a tu pasowałoby już coś pojeździć.
[ Dodano: 2011-03-29, 14:56 ]
Todek napisał/a: | Według mojej wiedzy jest to: Oil Seal 36 x 46 x 6 91262-MF5-000.
Występuje tam też o-ring 53.5 x 3.5 91359-ME4-003 lub 91359-ME4-004 |
Dowiedziałem się w Motorista, że te części nie są już produkowanie i nie można ich już dostać
[ Dodano: 2011-03-30, 11:38 ]
Pewnie trzeba dorobić. Macie może rysunki tych dwóch elementów?
|
|
|