To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Oleje - vt 1100 sabre??

mordimer - 2015-01-07, 12:56

No daj spokój... ja rozumiem: "wyjmij i sprawdź" a nie "wyjmij, włóż ponownie i sprawdź" a "wyjmij" to wykręć bo jest tam gwint... ale oczywiście mogę sie mylić...
R0bi - 2015-01-07, 12:56

To co przedstawiasz, to jest trochę niechlujnie napisana instrukcja Haynesa, nie serwisówka Hondy.
Wojtek - 2015-01-07, 12:58

Dobrze, że moja instrukcja nie pozostawia miejsca na interpretację :-)8
mordimer - 2015-01-07, 13:16

Wojtek napisał/a:
W Twojej maszynie, jeśli się mylę popraw mnie proszę, korek jest zespolony z bagnetem. W mojej to są dwa oddzielne elementy - korek i niezależny bagnet. Być może to jest przyczyną innej metodyki pomiaru poziomu oleju?


Nie wiem, o co chodzi z tym hotlinkowaniem... za stary jestem... nie wiedziałem, ze masz bagnet dzielony - u mnie jest to jeden element a jakby nie patrzeć gwint to prawie grubość od min. do max. stąd uważam to za tak istotne ale... skoro większość mówi, że jestem Murzynem, to oznacza, ze nim jestem :-)8

Sorry, od dziś przyjmuję formę sprawdzenia "bez wkręcania" i przepraszam za zamieszanie... widać oparłem się na złym źródle :oops:

:toast:

Wojtek - 2015-01-07, 13:25

Z Murzynami rzadko pijam, więc :toast: :-)8 ;-)
seseba85 - 2015-01-07, 17:10

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w odpowiedź na moje poniekąd skromne, aczkolwiek drażliwe pytanie o sprawdzanie poziomu oleju... Że tak rzucę klasykiem, który jest teraz na czasie SERDECZNE BÓG ZAPŁAĆ:)

a tak na marginesie: CO ZNACZY K+M+B??
Koperta + Musi + Być :D

pozdrawiam

Todek - 2015-01-07, 17:20

mordimer napisał/a:
za stary jestem... nie wiedziałem, ze masz bagnet dzielony - u mnie jest to jeden element a jakby nie patrzeć gwint to prawie grubość od min. do max.

To może doczytaj, popatrz, nie wszystkie motocykle mają miarkę zespoloną z korkiem wlewowym, w nowszych jest inaczej, korek wlewu to korek, a miarka, to miarka.

[ Dodano: 2015-01-07, 17:23 ]
Cytat:
linki do "moich" obrazków: /pewnie czystych obrazków nie puszczają, bo bez reklam :-/ /

No i niestety nic nie działa. :-( No ale to może wina mojego przedwojennego kompa. :mrgreen:

mordimer - 2015-01-07, 18:05

@Todek - pewnie bym i doczytał oraz popatrzył, gdyby mi przyszło do głowy, ze miarka i korek bywają rozdzielne... z mojego punktu widzenia jest to jakby mało sensowne, więc i o tym nie pomyślałem zwłaszcza, że nigdy w żadnym pojeździe takiego rozwiązania nie widziałem.

zmieniłem hosting - moze tym razem będą dostępne:



Szymon - 2015-01-07, 18:26

Ja mam nowszy komputer - raczej strona hostingowa jest fe...
Todek - 2015-01-07, 18:40

Zibi665 napisał/a:
mordimer napisał/a:
"3. Hold the motorcycle level. With the engine off, remove the filler cap from the right side of the crankcase and check the oil level on the dipstick. It should be between the Maximum and Minimum level marks on the dipstick. {...} Do not overfill." /pisownia jak w oryginale/
"3. Trzymaj poziom motocykl. Z silnika, zdjąć korek wlewu z prawej strony skrzyni korbowej i sprawdzić poziom oleju na bagnecie. Powinien być pomiędzy maksymalną i minimalną wysokość znaków na wskaźniku poziomu. {.. .} nie przepełniać. "

Ja nie doczytałem się innej procedury, niż we wcześniejszym tłumaczeniu. O wytarciu bagnetu tylko nie piszą, ale i o pomiarze na wkręconym również nie.

Morodimer, może faktycznie sprawdź swoją znajomość angielskiego. :mrgreen:

[ Dodano: 2015-01-07, 18:41 ]
mordimer napisał/a:
zwłaszcza, że nigdy w żadnym pojeździe takiego rozwiązania nie widziałem.

Ucz się człowieku, ucz, i nie pisz bzdur. :mrgreen:

Wojtek - 2015-01-07, 18:52

Cytat:
gdyby mi przyszło do głowy, ze miarka i korek bywają rozdzielne..


W samochodach to raczej norma, że wlew oleju sobie, a bagnet sobie :mrgreen:

No teraz obrazki wreszcie widzę, dzięki :thx:

Todek - 2015-01-07, 18:57

mordimer napisał/a:
gdyby mi przyszło do głowy, ze miarka i korek bywają rozdzielne... z mojego punktu widzenia jest to jakby mało sensowne,

A podobno masz doświadczenie w mechanice samochodowej, a tam to raczej norma, że są rozdzielne. :mrgreen:

mordimer - 2015-01-07, 20:25

@Todek - czyżbyś nie zauważył, że u mnie /i nie tylko/ nie ma korka oleju a ja odnosiłem sytuację do mojego motocykla będąc przekonanym, ze w sabre jest podobnie... to teraz - skoro z Ciebie taki lingwista - przetłumacz dla mnie ten kawałek wiedząc, ze korka wlewu u mnie nie ma a to, co jest nie da się zdjąć a jedynie wykręcić... i dalej: co wynika z tego w kwestii pomiaru z wkręcaniem czy bez :roll:

A co do osobnego wlewu i miarki, zauważ co ja napisałem:

mordimer napisał/a:
nie wiedziałem, ze masz bagnet dzielony - u mnie jest to jeden element


a więc zrozumiałem, że ten bagnet jest dzielony ale w jednym otworze i dlatego napisałem dalej, że się z tym nie spotkałem oraz ze nie widzę sensu... dałbym głowę, że pisałem po polsku a tym czasem najwyraźniej nie... a może ja jednak napisałem poprawnie, tylko Ty nie chciałeś przepuścić okazji na drobną złośliwość :roll:

No to czekam na to tłumaczenie a'la VT1100C1, wersja bez korko-bagnetu... żebym wiedział w myśl tekstu, którym dysponowałem a bezsprzecznie dotyczącym mojego motocykla: co mam wyjąć, co mam wsadzić, co mam wkręcić, co wykręcić i jak prawidłowo dokonać pomiary... będę także wdzięczny za wskazanie przypadków dzielonych miarek/bagnetów do pomiaru poziomu oleju w silnikach pojazdów mechanicznych bo też chętnie się pośmieję a przy okazji czegoś w końcu się nauczę, bo to wstyd nie wiedzieć a mądrego zawsze dobrze posłuchać. :idea:

Todek - 2015-01-07, 20:35

mordimer napisał/a:
będę także wdzięczny za wskazanie przypadków dzielonych miarek/bagnetów

Nie chodzi o dzielone miarki/bagnety. W Twoim moto korek wlewowy oleju jest tożsamy z bagnetem pomiarowym poziomu oleju i znajduje się w przedniej części prawej bocznej pokrywy silnika. W moim VTX jest tak samo, miarka poziomu oleju jest tożsama z korkiem wlewowym, z tym, że jest z lewej strony moto. Ale np. w VT1100C z lat 97-07 i Sabre jest inaczej, czyli korek wlewu to jedno, a bagnet pomiarowy poziomu oleju w silniku to drugie. Korek wlewu znajduje się u góry prawej pokrywy silnika, centralnie nad koszem sprzęgła, a bagnet pomiarowy znajduje się z tyłu prawej bocznej pokrywy silnika. O rany, ale napisałem, jakbym pisał oględziny pojazdu. :mrgreen:
Cytat:
że ten bagnet jest dzielony ale w jednym otworze

Czegoś takiego nie widziałem. :mrgreen:

GhoustDragon - 2015-01-07, 22:53

mordimer napisał/a:


zmieniłem hosting - moze tym razem będą dostępne:

Obrazek
Obrazek Obrazek


Te obrazki to z jakiejś strony czy masz to np. w PDF?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group