To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Gaśnie po wyłączeniu ssania

renegade - 2009-09-12, 22:36

panowie o czym wy wogóle mówicie??

Przejedziesz powiedzmy 50km i na wolnych gaśnie? Masz za mało wkręconą śrubę wolnych obrotów, wkręć ją o pół obrotu, jeśli nadal gaśnie o 1/4 iu tak do skutku.

Jeśli odpaisz moto i po minucie moto wg Ciebie ma za wysokie obroty a jeszcze nie jedziesz to nie wyłączaj ssania tylko go delikatnie ujmij do wg Ciebie normalnych obrotów i tak do skutku aż silnik się zagrzeje

senda - 2009-09-12, 22:42

R0Bi - moja wypowiedź de facto też i lukasz ma nieco racji, że nie chce tego robić na słuch, a wyjaśnia to między innymi wypowiedź Tomson'a.
R0bi - 2009-09-12, 23:31

senda napisał/a:
R0Bi - moja wypowiedź de facto też i lukasz ma nieco racji, że nie chce tego robić na słuch, a wyjaśnia to między innymi wypowiedź Tomson'a.


Wszystko się zgadza. Jeżeli ktoś jest aptekarzem i do tego pedantem, to jak najbardziej obrotomierz jest niezbędny. Specjalnie wyolbrzymiłem (bez podtekstów obrażania kogokolwiek). Czy aż tak bardzo ważne jest (dla pracy silnika), czy obrotów jest 50 więcej lub mniej?

lukasz - 2009-09-12, 23:37

Koledzy skwituje Wasze wypowiedzi tak - jeśli ktoś napisał w serwisówce że obroty mają być tyle to tyle mają być ! Napisał to jakiś prawdopodobnie inżynier który prawdopodobnie tytułu nie uzyskał tak o ...



A czy obrotów jest 50 +/- to chyba mało jest takich sprzętów które to wykażą ... Moto czy samochód to nie jest technologia kosmiczna i taka dokładność w kwestii obrotów rzeczywiście nie jest potrzebna:)

R0bi - 2009-09-12, 23:45

OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi)
lukasz - 2009-09-12, 23:51

tak w ogóle to się cieszę ze ten post rozwikłał dyskusje ku potomnym :)
lukasz - 2009-09-12, 23:53

R0bi napisał/a:
OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi)




Mi czy komu ?

R0bi - 2009-09-13, 00:24

lukasz napisał/a:
R0bi napisał/a:
OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi)




Mi czy komu ?


Piszesz, że nie wierzysz mechanikom. W sumie może i masz rację. Natomiast temat regulacji obrotów jest na tyle prosty, że nie wymaga żadnych specjalistycznych urządzeń. Serwisówka dla 750 c2 przewiduje chyba od 900 do 1100 obrotów. (Napisałem chyba bo ja posiadam do rc50.) Czyli przewidziany jest spory przedział. Natomiast różnicę +-50 obrotów, czyli razem 100 pokaże każdy obrotomierz (chyba, że popsuty - to nie pokaże).

lukasz - 2009-09-13, 00:38

R0bi napisał/a:
lukasz napisał/a:
R0bi napisał/a:
OK. Masz rację. (Ale w sumie nie rozumiem o co chodzi)




Mi czy komu ?


Piszesz, że nie wierzysz mechanikom. W sumie może i masz rację. Natomiast temat regulacji obrotów jest na tyle prosty, że nie wymaga żadnych specjalistycznych urządzeń. Serwisówka dla 750 c2 przewiduje chyba od 900 do 1100 obrotów. (Napisałem chyba bo ja posiadam do rc50.) Czyli przewidziany jest spory przedział. Natomiast różnicę +-50 obrotów, czyli razem 100 pokaże każdy obrotomierz (chyba, że popsuty - to nie pokaże).




Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:)

saretar - 2009-09-13, 00:40

jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.

Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...

Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania.

R0bi - 2009-09-13, 00:52

saretar napisał/a:
jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.

Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...

Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania.


150% racji do całej wypowiedzi, a 500% do - nie dajmy się zwariować.

lukasz - 2009-09-13, 00:56

saretar napisał/a:
jeszcze co do dlugosci tego ssania... Dobrze wyregulowane moto maks 30 sek...I to tak wlasnie mowi Honda.

Owszem silnik jeszcze nie jest dogrzany i pierwsze 5-7km powinno byc spokojne, bez palowania, jednak nie dajmy sie zwariowac i nie pilujmy naszych maszyn 15 minut pod blokiem w dodatku na ssaniu...

Zaplon, 30 sek ssania, akurat czas na zalozenie garnka i lapawic oraz usadzenie dupska wygodnie. Ssanie out i mozemy spokojnie ruszac, nic silnikowi nie bedzie. Tylko bez palowania.




Czyli jak wyregulować żeby tak było ?

senda - 2009-09-13, 01:00

lukasz napisał/a:


...

Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:)




No lukasz... Gratuluję uszu. Jeszcze 2 Mhz w górę i byś 19 kanał CB bez dodatkowego osprzętu słyszał :mrgreen:

Moje ucho niestety kończy się w okolicy 20khz :cry: , a mimo to potrafię stwierdzić, czy obroty są ok, czy daleko od ok :mrgreen:



P.S.



W odpowiedzi na pytani :jak?

Proszę

R0bi - 2009-09-13, 01:08

lukasz napisał/a:


Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200


I to jest naprawdę dużo.

lukasz napisał/a:


a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem.


Przecież tu nie chodzi o długość fali dźwiękowej, czyli niskie wysokie tony tylko o częstotliwość wydobywania się dźwięku.

lukasz - 2009-09-13, 01:10

senda napisał/a:
lukasz napisał/a:


...

Ale pomiedzy 900 a 1100 jest 200 :P a na ucho mozna ustawic różnie. Ludzkie ucho odróżnia dzwięki do 25 MHz . Kolega stwierdził że jest w stanie to odróżnić to go wyśmiałem. A przyrząd potocznie zwany obrotomierzem nie jest szczytem techniki i każdy szanujący się warsztat powinien go mieć:)




No lukasz... Gratuluję uszu. Jeszcze 2 Mhz w górę i byś 19 kanał CB bez dodatkowego osprzętu słyszał :mrgreen:

Moje ucho niestety kończy się w okolicy 20khz :cry: , a mimo to potrafię stwierdzić, czy obroty są ok, czy daleko od ok :mrgreen:



P.S.



W odpowiedzi na pytani :jak?

Proszę




Jednostki mogły mi się pomylić jestem po piwku albo kilku :p A to jest link o synchro gaźników



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group