To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - blokujące się biegi

Anonymous - 2009-08-03, 23:19
Temat postu: blokujące się biegi
Witam!



Niedawno zakupiłem Shadowka 750 ACE. Ostatnio trochę nią dłużej pośmigałem i zauważyłem że czasem blokują mi się biegi podczas redukcji. Jak wbijam na wyższy bieg to nic się nie zacina. Czasem jak redukuję to się zblokuje i nie moge obniżyć biegu. Dopiero jak skontruję dźwignią do góry, lub popuszcze sprzęgło to wtedy juz da sie zredukować. Moje pytanie, czy to coś poważnego? Da się to jakoś niezbyt kosztownie naprawić lub wyregulować? Szczerze mówiąc to niebyt się znam na mechanice...:/

Sowa - 2009-08-04, 09:08

Przyczyny-to

1- źle wyregulowana linka sprzęgła

2- lub nieumiejętna zmiana biegów bez przygazówki ;-)

obie metody mogą być przyczyną , obie bezkosztowe do wyeliminowania .poproś kogoś z twoich stron niech sprawdzi co jest i będziesz spokojniejszy.

zmiana biegów bez miendzygazu prowadzi do zniszczenia skrzyni - Mati coś o tym wie i ten sezon patrzy tylko na piękną 1100, bo trójki brak :evil:

MariuszG - 2009-08-04, 11:44

Witam,



Miałem podobny problem a właściwie jeszcze mi się zdarza czasami. Jak słusznie zauważył Jarek to kwestia techniki zmiany biegów - jeśli za szybko redukuje biegi bez przegazówki to wtedy mam efekt jakby się zacięły - mój sposób to wolna zmiana (redukcja) z przegazówką pomiędzy kolejnymi redukcjami oraz całkowite zwolnienie dzwigni biegów po każdej redukcji - wtedy jest ok - czyli umiejętności 8-) .



Pozdrawiam

Mariusz

saretar - 2009-08-04, 14:54

zaraz, zaraz jakie "popuszczenie" sprzegla?

NIkt nie uczyl na kursie jak nalezy zmieniac biegi w motocyklach? Zbijajac biegi wciskasz sprzeglo na ulamek sekundy i pomiedzy kazdym zbiciem czekasz chwile az silnik wyrowna obroty na danym biegu z kolem tylnym.

Wcisniecie klamki i zbijanie biegow po kolei to najkrotsza droga do zabicia skrzyni oraz, co wazniejsze, do utraty panowania w sytuacjach awaryjnych. Lekko wcisniety tylny hamulec i zapiety bieg gwarantuja stabilizacje tylnego kola a co za tym i motocykla.



Nie wspomijac o przegazowce... ale to widac piesn przyszlosci...

Anonymous - 2009-08-04, 20:08

Przyznam ze faktycznie nie uczyli mnie jak zmieniać biegi w motocyklach. Nie sądziłem że tu się kryje jakaś filozofia. Teraz już wiem. Będę pracował nad techniką :)



dzięki i pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group