To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Oleje - Olej silnikowy

intruz - 2007-04-03, 20:38
Temat postu: Olej silnikowy
Moze ktos wie ile oleju mam wlac do Shadowki 750 z 2004 roku-tej z walem cardana?
Sowa - 2007-04-03, 21:51

Z wymianą filtra wejdzie ci 2,6-2,7literka przynajmniej tak było u mnie ;-)
andryszek - 2007-10-02, 19:12
Temat postu: jaki do staruszki?
Trochę obok, ale chyba w temacie? Jaki olej polecilibyście olej silnikowy do VT 750C z 1984 roku.

Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3.

Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika? ;-)

renegade - 2007-10-02, 19:23
Temat postu: Re: jaki do staruszki?
andryszek napisał/a:
Trochę obok, ale chyba w temacie? Jaki olej polecilibyście olej silnikowy do VT 750C z 1984 roku.

Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3.

Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika? ;-)




Poczytaj tutaj http://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=141

cotec - 2007-10-02, 20:22
Temat postu: Re: jaki do staruszki?
andryszek napisał/a:
Trochę obok, ale chyba w temacie? Jaki olej polecilibyście olej silnikowy do VT 750C z 1984 roku.

Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3.

Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika? ;-)




Ja na tym caly czas jade i jakos jest ok :mrgreen: a tez malenstwo leciwe ;-)

Shadok - 2007-10-02, 20:43
Temat postu: Re: jaki do staruszki?
andryszek napisał/a:
Zastanawiam sie nad Mobil Extra 4T 10W-40 - tak mi poleca kolega, ale zastanawiam się (bo to półsyntetyk) produkowany w latach, kiedy konstruktorzy mojego motocykla nie mieli pojecia o tym oleju i jego specyfikacji: API SJ/CF; ACEA-98 A3, B3.

Czy za bardzo mi nie "wyczyści" silnika? ;-)




Czyli w sumie Mobil Extra 4T API SJ/CF? 8-)

Za dużo danych chyba... Jednym słowem olej ten nadaje sie RÓWNIEŻ do wysokoprężnych silników motocyklowych (obecność opisu: CF) :-D

To tak żartem... Bo może faktycznie taki jest opis.



Oczywiście, że możesz go zalewać bez problemów.

Na stronie www w dziale "warsztat" masz jakieś artykuły nt. olei., możesz sobie przeczytać.

I tak najważniejsze, żeby olej był zmieniany kiedy trzeba, żeby był stan jak trzeba i pamiętać o przyzwoitych filtrach.



Pozdrawiam!

renegade - 2007-10-02, 21:22
Temat postu: Re: jaki do staruszki?
Shadok napisał/a:




Czyli w sumie Mobil Extra 4T API SJ/CF? 8-)

Za dużo danych chyba... Jednym słowem olej ten nadaje sie RÓWNIEŻ do wysokoprężnych silników motocyklowych (obecność opisu: CF) :-D

To tak żartem... Bo może faktycznie taki jest opis.





Myślę że chodzi raczej o silniki doładowane a przecież takowe w motocyklach istnieją.

Yamacha wypuściła coś co niby miało być chopperem, nazywa się to V-MAX i były wersje z turbinami.

andryszek - 2008-03-18, 15:45
Temat postu: czym ryzykuje?
Przez moja niecierpliwosc, nieuwage i glupote przelalem o dobre 2 cm gorny poziom oleju. Spuszczac teraz, czy "olac"? A jezeli oleje ten stan, to czym ryzykuje?
maly_tomi - 2008-03-18, 16:37

Jak ja przelalem w swoim to kupilem w aptece wielka strzykawke, wzielem wezyk od pampki do akwarium i sciagnelem nadmiar :P
Cezar - 2008-03-18, 17:02
Temat postu: Re: czym ryzykuje?
andryszek napisał/a:
Przez moja niecierpliwosc, nieuwage i glupote przelalem o dobre 2 cm gorny poziom oleju. Spuszczac teraz, czy "olac"? A jezeli oleje ten stan, to czym ryzykuje?




Spuszczać! Takie moje zdanie, zbyt duża ilość oleju w silniku jest niezdrowa, chyba istnieje szansa uszkodzenia nawet uszczelki pod głowicą.

maly_tomi - 2008-03-18, 17:07

W koncu z jakiegos powodu wyznaczyli mozim "min" i "max". Jak by nie mialo to znaczenia to na bagnecie byl by poziom "min" i "lac ile wlezie" :P
renegade - 2008-03-18, 17:36

Odpal silnik i zobaczysz ile pódzie w silnik (filtr, przewody, może masz chłodnicę) Jeżeli będzie dalej za dużo to odeśsij najlepiej strzykawką. Nadmiar oleju może zostać wysadzony z silnika którąś uszczelką.
Cezar - 2008-03-18, 17:43

Jeśli wymieniałeś olej i filtr to trochę pójdzie do filtra ale i tak bym zalał na początek na mniej niż max i odpalił po to by rozprowadzić olej i dopiero później po ścieknięciu oleju sprawdził jeszcze raz dokładnie i skorygował poziom do 3/4 bagnetu
andryszek - 2008-03-18, 22:04

No wlasnie. To sie w zasadzie zgadzamy. Bo przez to, ze zaufalem swojej pamieci (zapomialem, ze z wiekiem trzeba i na pamiec uwazac) podwojnie "uzupelnilem" olej po wymianie filtra: przed zima i po zimie... :-P

No to upuszcze mu troche olejowej krwi... ;-)

Rocker - 2008-05-13, 15:10

Koledzy, moja dziewczyna kupiła sobie VT 750 C2, zmieniłem jej olej (wlazło 2,5l z wymianą filrta) ale chciałem się upewnić czy tak samo się sprawdza stan jak w moim VT 1100 - moto stoi prosto, bagnet się wkłada a nie wkręca.



Z góry dzięki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group