VT 700/750/800 - vt 750 ciągnie na prawo
Bartez - 2009-05-21, 01:04 Temat postu: vt 750 ciągnie na prawo Witam,
zakupiłem ostatnio shadowkę vt 750 z 99r. Wszystko pięknie jest i ładnie ale zauważyłem, że podczas jazdy bez trzymania kierownicy, motocykl w niektórych momentach minimalnie ciągnie na prawo. Dzieje się tak np. przy prędkości 70/80kmh, przy niższych prędkościach jedzie prosto.
Słyszałem opinie od koleszków, że może to być spowodowane tym, że tłumik, który jest przecież dość sporych rozmiarów i trochę waży jest umieszczony nisko z prawej strony. Inni twierdzą, że jadąc np. na 4 i odejmując gaz, rozpędzony silnik może powodować taką reakcję w pierwszej chwili, jeszcze inni, że droga jest minimalnie nachylona w prawo (odpływ wody na pobocze) i dlatego tak się może dziać.
A może moto kiedyś w przeszłości był przewrócony/ uderzony z prawej (a jest taka możliwość bo można się dopatrzeć podejrzanych śladów po prawej z przodu. Zauważyłem je oczywiście już po kupnie podczas mycia i pieszczenia maszyny na spokojnie w garażu w mocnym świetle)
Dzięki z góry za rady i ...
Rocker - 2009-05-21, 07:16
Ja powiem krótko: Bez trzymanki się nie jeździ!
A tak serio, mój leżał na lewej stronie i lekko go ciągnie w lewo bez trzymanki.
saretar - 2009-05-21, 08:17
jezeli ciagnie Cie zawsze w prawo, na roznych drogach, roznych pasach (lewy, srodkowy, prawy) to cos jest nei tak. Tlumiki to smiech - moto jest wywazone. Silnik owszem mzoe dac podobny efekt... ale nie powinno sie go moc odczuc. Moto ma jechac prosto - tak zostal skonstruowany, szczegolnie, ze przednie kolo w moto zachowuje sie jak koleczko w wozku na zakupach - niejako jest wleczone.
Zaczalbym od obejrzenia gum, wywazenia kol. Jak to nic nei zmiemi, to trzeby by sprawdzic geometrie, bo sciagac nie ma prawa.
Lbzdz - 2009-05-21, 11:33
750 C2 ma łańcuch. Niedokładne wycentrowanie koła ( a nigdy go bardzo dokaładnie nie wycentrujesz) powoduje takie zachowania.
Nie przejmuj się.
Ponadto - tak jak kolega wyżej napisał - jakość drogi też nie jest bez wpływu. Nawet samochód po zrobieniu geometrii, na polskich drogach raz będzie ściągął na lewo, raz na prawo, a na dobrych jezdniach jeździ prosto.
Jak jadę bez trzymanki to muszę ciałem balansować odrobinę aby utrzymać prawidłowy tor jazdy.
Bartez - 2009-05-24, 22:51
Dzięki za pomoc i rady!
Moja maszyna chyba robi mnie delikatnie w konia. Przez ostatnich parę dni jeżdżę i moto pięknie jedzie jak po sznurku. Fakt, że kiedyś miała przygodę z glebą (malowany bak, przedni błotnik i chyba część ramy) to nic - pewnie została dobrze zrobiona/wyprostowana. Problem chyba tkwi bardziej w mojej głowie niż moim motocyklu.
Anonymous - 2009-05-26, 00:13
moje pytanie tez dotyczy prowadzenia: przy ok 80 km/h i szybciej gdy puszcze kierownce to po krotkim czasie zaczyna ja lekko "trzepac" na lewo i prawo. czy to jest od krzywej ramy czy od czegos innego???
Lbzdz - 2009-05-26, 17:07
To tzw. zjawisko shimmy. Już o tym pisałem - nikt dokładnie nie wie dlaczego w motocyklach tak sie dzieje i nie ma na to recepty. W supersportach aby weliminować zjawisko stosuje się amortyzator skrętu.
Można je minimalizować poprzez sprawdzenie / wymianę wszystkich niemalże elementów związanych z przednim zawieszeniem ale nie da się wyeliminować całkowicie.
krótki artykuł na ten temat
Anonymous - 2009-05-29, 14:19
Bartez - moja też tak robiła , co się okazało :
Ciśnienie za niskie powinny być 2 atmosfery było grubo mniej,
lekko ściągała bo taka szeroka opona jest bardzo podatna na kolejiny i wyjeżdżone drogi
Proponuje sprawdzić ciśnienie, wyważyć koło i prosto siedzieć :)
Pozdro
Bartez - 2009-05-30, 11:31
Racja! Dzięki! Posprawdzam, ale już się przekonałem, że wiele czynników ma wpływ, a moto myślę, że jest ok. A właściwie było bo ostatnio zaliczyłem szlifa na zakręcie. Jakiś burak jechał jakąś kupą złomu i na całym winklu zostawił 10-cio metrową plamę oleju. Poleciałem jak po lodzie. Na szczęście nie jechałem zbyt szybko i moto jak się uślizgnął tak został na prawym boku i przejechał 25 metrów. Iskry buchały jak sztuczne ognie w sylwestra. Na szczęście mam spore gmole, więc skończyło się na wykrzywionym gmolu (i obtartym a ubyło chyba z 1 cm z grubości) z prawej strony i minimalnie obtartym tłumiku na końcu, nawet lusterko,klamka i manetka nie ucierpiały. Oczywiście zadzwoniłem po straż i nawet szybko przyjechali i plamę zasypali. Niestety nie zrobił tego nikt wcześniej.
Gmola już wyprostowałem, co prawda nie jest idealnie ale do końca sezonu przepykam a w zimie coś nowego zakupię.
Zizolec fajne wydechy masz! Gdzie takich szukać bo też bym łyknął, tym bardziej, że mój teraz jest obtarty .
Anonymous - 2009-05-31, 23:33
To starsza wersja wydechów Cobra Lo-Boy Shotgun z 9 lat już ma :)
teraz robią takie dla mojego modelu
http://www.cobrausa.com/e...&product_id=267
tylko te jakieś cieniutkie ;) a ja mam rury 2,25 cala
może popatrz tutaj
http://www.chromeworld.co...categoryID=1219
pozdrawiam
Lbzdz - 2009-06-01, 21:14
T osię wtedy nazywało Hiboy shotgun. Kiedyś rozeznawałem się za cobrą do własnej - ale cóż...człowiek myślał a kasy brak - choć w sumie na dobre mi wyszło.
Anonymous - 2009-07-01, 15:10
Prawda HiBoy z rozpędu mi się zlołowało :)
Wolne wydechy to były, dorobiłem u tokarza itd itd ze stali nierdzewnej wkłady z matą silikonową :)
Teraz to gada ładnie :)
|
|
|