VT 1100 - Wibracje - 4 bieg, prędkość pomiędzy 60 a 90 km/j
Luter - 2024-07-18, 10:49 Temat postu: Wibracje - 4 bieg, prędkość pomiędzy 60 a 90 km/j Dawno mnie tu nie było więc dobry dla wszystkich ;)
Co do tematu, to od ponad miesiąca próbuję ustalić co się dzieje z moim Cieniem.
Mowa o wibracjach - rama (czuć na podnóżkach), kierownica - ale tylko na 4 biegu, najbardziej odczuwalne przy prędkości około 60-90 km/h. Przy tej prędkości jak wrzucam 5 lub redukuję do trójki, wibracje znikają. Dodam, że wibracje pojawiły się po zmianie opon na nowe. Zmieniłem tył i przód, koła wyważone. Z przednim jeździłem teraz drugi raz na wyważenie, bo myślałem, że może tu jest problem. Ale wszystko jest OK. Co do samych wibracji, to nie są one ciągłe, tylko takie cykliczne, sekunda, dwie jest OK, potem czuć narastające wibracje i znowu OK. Taka sinusoida. Zastanawiam się nad wydechami, bo przy ściąganiu tylnego koła trochę się napociłem, żeby je zdjąć. Potem z zakładaniem też był problem, trzeba było działać siłowo... Ewentualnie przekładnia? Macie jakieś pomysły?
Alabaster - 2024-07-24, 18:10
Opony nowe ?
W sensie napisałeś że nowe ale czy nowe nowe czy tylko na tym moto nowe ?
W zakresie prędkości które napisałeś to raczej na 5 bym się spodziewał takich objawów.
A lagi ok ?
Luter - 2024-07-25, 08:47
Opony nowe nowe - Shinko 777, tył i przód. Wyważone. Przed wymianą nie było takich jazd. Po wymianie pojawiły się wibracje. Przód raz jeszcze zawiozłem do warsztatu - wszystko OK. IMO opony raczej w porządku, bo na innych biegach też byłby ten problem odczuwalny. Lagi raczej w porządku. Sprawdzę jeszcze wszystkie śruby, może któraś się poluzowała. Ewentualnie łożyska w kołach. Jak znajdę źródło to dam znać - będzie dla potomnych ;) A jak ktoś ma jakieś sugestie, to chętnie posłucham.
Alabaster - 2024-07-25, 18:59
A przednie koło masz osiowo?
A łożysko główki ramy ? Poduszki silnika?
Sam jestem ciekawy.
Luter - 2024-07-31, 11:01
Jak ktoś zainteresowany to ciąg dalszy moich zmagań z Cieniem. Przy niedzieli w końcu znalazłem wolny czas i zabrałem się za sprawdzanie motocykla od strony mocowania poszczególnych elementów - dokręcanie śrub itp. I bingo, okazało się, że jedna ze śrub mocujących tylny amortyzator, ten przy kardanie, jest urwana! Wrzuciłem do sakwy kilka piwek i podjechałem do sąsiada z bogatym warsztatem :) Niestety śruba była tak urwana, że nie było opcji jej wykręcenia - pozostało ją jedynie rozwiercić. Ogólnie sporo zabawy, bo potem trzeba było naciąć część obudowy, żeby wstawić nakrętkę do nowej, większej śruby mocującej - oryginalnie była 8 mm - wymieniliśmy na 10 mm. Całość potem ładnie poskręcana i dnia następnego jazda testowa. Obaj byliśmy niemal w 100% pewni, że to była przyczyna tych wibracji. I jak się okazało obaj się myliliśmy. Na 4 - i tylko na tym biegu - nadal są wibracje. Jak zredukują prędkość poniżej 60 km/h - zanikają, podobnie jest jak wskoczę powyżej 100 km/h. Pomiędzy 60 a 90 km/h szlag mnie trafia. Więc niebawem będzie ciąg dalszy tej historii i poszukiwań źródła wibracji...
Dziki HTL - 2024-08-01, 09:25
zerknij czy opony nie są wyząbkowane i zniekształcone. Miałem to w VTX i takie były objawy. wszystko powyżej i poniżej danej prędkości było OK, ale w danym przedziale prędkości pojawiały się wibracje. Jeśli opony Nowe to może z wadą fabryczną - miałem to przy nowych oponach Good Year i reklamowałem - uznali
|
|
|