To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Układ chłodzenia - Maksymalna temperatura na zegarach VT700 84r.

Atomek69 - 2022-07-18, 17:16
Temat postu: Maksymalna temperatura na zegarach VT700 84r.
Hejka, jak w temacie mam problem z wskaźnikiem temperatury na obrotomierzu. Konkretniej, to jak przekręcam stacyjkę na zapłon to wskaźnik równomiernie wzrasta aż do maksimum, na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Po zgaszeniu zapłonu (przekręcenie kluczyka w pozycji pionowej) temperatura równomiernie maleje aż do 0 nie zależnie czy silnik zimny czy rozgrzany. Od strony elektryki to działa na zasadzie - jest prąd to temperatura maksymalna, nie ma prądu to temperatura minimum. Czy wiecie co może być problemem? Gdzie szukać, czy też najlepiej jak naprawić ?

Zaznaczę, że jestem zielony w temacie, ale bardzo chciałbym się nauczyć podstawowej mechaniki jak i samych nazewnictw podzespołów i ich umiejscowienia (póki co wiem gdzie koła i kierownica :D)

Maszyna jak w tytule Shadow VT700 84r.

Skorupek - 2022-07-18, 19:13

Zdejmij zbiornik i odszukaj termostatu. Zlokalizujesz go idąc od korka wlewu płynu w dół. To taka ameliniowa kopułka z kilkoma wyjściami. W niej jest jeden czujnik na który nasuwany jest pin z masa. Jeżeli spadł i dotyka masy to wskazanie będzie na.max. Pewnie da się go dostrzec w okolicy cewek zapłonowych i poprawić bez rozbierania baku. Czujnik ten jest sprzęgnięty z drugim czujnikiem wkręconym w chłodnice. Ten z kolei włącza wentylator po przekroczeniu ok 90*c przewody komunikacyjne idą pod osłona chłodnicy lub po niej sprawdz je wizualnie czy nie są przetarte i czy nie łącza masy po drodze. Zakładam że to jest przyczyną stojącej wskazówki
Atomek69 - 2022-07-25, 18:12