To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Szarpanie na niskich obrotach

szybkibil - 2022-04-07, 17:43

Wartości cewek pomierzone,
Przód: 31.44 kohm
Tył: 31.23 kohm
Przejścia do masy brak.
Podczas pomiaru i ruszania przewodem zaolejonej świecy widać skoki wartości od 0 do 50 kohm. Co ciekawe podobnie dzieje się z tyłem lecz nie są już to tak duże skoki. Sonda pomiarowa jest na stałe przytwierdzona do przewodu więc raczej to nie jest efekt słabego styku przy pomiarze. Obstawiam że przewody wysokiego napięcia są uszkodzone, przedni lewy na pewno a tył dopiero się zaczyna i jeszcze nie daje takich objawów jak zaolejenie świec.
Udało mi się dostać używane dwie cewki z przewodami za 125 zł z roczną gwarancją i dwu tygodniowym zwrotem. Pochodzą od wersji VT1100 ACE z 99r. Jak przyjdą to podmienię i zobaczymy czy efekt szarpania zniknie.

szybkibil - 2022-04-10, 15:25

Witam, przez sobotę udało mi się trochę pogrzebać przy motocyklu. Wyciągłem cewki, zdemontowałem przewody wysokiego napięcia wziąłem miernik i zacząłem mierzyć.
https://zapodaj.net/dae967399ed7c.jpg.html
https://zapodaj.net/7403c078ece43.jpg.html
https://zapodaj.net/5e71ccffcd859.jpg.html
Każdy przewód z osobna oraz cewki z osobna. Wiem że fajki są 5k ohm więc wiedziałem jakich mniej więcej wartości się spodziewać. Z racji tego że przewody raz przewodziły raz nie przyjąłem wartości 0 ohm
1. LP - 0 ohm
2. PP - 4.70k ohm
3. LT - 4.80k ohm
4. PT - 0 ohm
Cewka tył: ok 22k ohm
Cewka przód: ok 22k ohm
Widać że cewki są sprawne.
https://zapodaj.net/bc7238ed615f1.jpg.html
https://zapodaj.net/a263b3287cb03.jpg.html
Przewód z fajką jest zespolony więc nie ma szans zdemontować fajki za to jest możliwość fajkę rozkręcić na części pierwsze. W środku znajduje się rezystor w gumowej zdejmowanej obudowie, sprężynka, oraz wkręcane złącze świecy (nie wiem jak ono się fachowo nazywa)
Na pierwszy rzut rozkręciłem uszkodzony przewód lewy przedni. W środku zardzewiały rezystor i zasietniałe złącza.
https://zapodaj.net/f19088c57f702.jpg.html
https://zapodaj.net/02de54c0f03f9.jpg.html
https://zapodaj.net/3f2943c46df3f.jpg.html
https://zapodaj.net/55a845a9800e9.jpg.html
https://zapodaj.net/2a8de52554a15.jpg.html
https://zapodaj.net/f8c995e74d378.jpg.html
https://zapodaj.net/0f4c0c4abe53e.jpg.html
Wszystko wyczyściłem papierem ściernym, rdzy było naprawdę sporo. To samo uszkodzony prawy tył. Dwa pozostałe nie wyglądały najgorzej, też zostały przeczyszczone. Szybki test rezystorów - wszystkie sprawne wartości od 4.70 do 4.90. Przewody po wyczysczeniu gniazda pod rezystor - wszystkie przewodzą. Dla pewnego połączenia skróciłem wszystkie przewody o 1,5 cm od strony cewek. Poskładałem tak jak bylo. Sprawdziłem cewki z przewodami wyszły wartości ok 32k ohm przód i tył. Przewody podczas pomiaru nie zmieniały swoich wartości podczas ciągnięcia nimi w różne strony więc wydaje się wszystko sprawne. Jeszcze nie miałem okazji przejechać i przetestować. Najgorsze były te przewody które są montowane w cylindrach poziomo (z uszczelką na fajce). Wygląda jakby dostała się tam woda i nie miała jak stamtąd wypłynąć z powodu poziomego układu przewodów. Dwa przewody montowane pionowo były sprawne i czyste w środku.

Edit:
Tak sobie myślę... gdyby wywalić te oporniki 5k ohm lub zmniejszyć je na 1k ohm to teoretycznie iskra na świecy powinna się zwiększyć, idąc tym tropem spalanie mieszanki paliwowo powietrzej powinno się poprawić, idąc jeszcze dalej elastyczność motocykla powinna się zwiększyć zwłaszcza w nizszysz partiach obrotów :mrgreen: :mrgreen: próbował ktoś kiedyś tak ciekawej podyfikacji? :chytrusek: :chytrusek:

VIKING - 2023-04-11, 17:32

wita wiem ze trochę po czasie ale udał ci się usunąć te szarpanie ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group