To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Honda VT750 Custom z 1983 - czy warto?

bison - 2021-05-26, 12:05

Dzięki za wszystkie odpowiedzi raz jeszcze i rady.
Honda po zapaleniu nie kopciła, nie było tego widać. Potem też nie było widać dymu. Pamiętam za to że te kawasaki jak obejrzałem lekko kopciło po odpaleniu, ale podobno stał 2 tygodnie.
Zdjęcia które zrobiłem umieszczam poniżej.

Pozdrawiam
Bartek

marcin k - 2021-05-26, 21:28

Daj sobie spokój z Kawą. W tym roczniku to może być tylko strucel.
Marecki - 2021-05-26, 22:34

bison - te spawy niestety nie grzeszą pięknem ale .... tak faktycznie one wyglądają.
Dlatego nie przejmuj się tym

bison - 2021-05-27, 06:04

Cześć
marcin k napisał/a:
Daj sobie spokój z Kawą. W tym roczniku to może być tylko strucel.

Czemu myślisz że strucel? Rocznikowo jest 1987 w Polsce od 2007 roku. Trzeci właściciel. Obecny właściciel od 4 lat. Przebiegi roczne 2-3 tysiące od 2014 roku wg CEPIKu. Miał przerwę z przeglądem od 2019 do poprzedniego piątku. Jak gość wiedział że się namyślam to pojechał zrobić przegląd.
Honda starsza bo 1983, obecny właściciel ma ją od 11 miesięcy. Fakt kupił Yamachę TDM, ale...
Albo coś nie tak z Hondą, albo po prostu nie leżało mu... Wygoda, czy drętwiejące poślady tak jak ktoś pisał na forum?
A teraz pytanie lekko prowokacyjne
Czemu Honda a nie Kawasaki? W czym jest Honda lepsza w tych rocznikach?

Marecki - 2021-05-27, 06:11

Pierwszy przykład, który ludzie cenią sobie bardzo: porównaj napęd - tam masz pasek a w Hondzie praktycznie bezobsługowy kardan
bison - 2021-05-27, 06:28

Marecki napisał/a:
Pierwszy przykład, który ludzie cenią sobie bardzo: porównaj napęd - tam masz pasek a w Hondzie praktycznie bezobsługowy kardan

Hmm. Pasek też fajna sprawa, szczególnie jak się ogląda "Amerykański Choper" - OCC.
Swoją drogą tam to mają maszyny :-)

Przyglądam się jeszcze zdjęcią Hondy i widzę że ma opony z 2001 roku, pewnie nie ma co na takim czymś jeździć co? Jaki jest koszt takich opon? Warto kupować używki czy to raczej ryzyko?

Marecki - 2021-05-27, 07:29

Opony w moto to tak realnie max te 5 lat i .... śmietnik.
Opony tanie nie są ale nawet najtańszy chińczyk bedzie lepszy od tych co tam są.
Zawsze to jakiś punkt w kwestii negocjacji ceny.

Ja jak swoją kupiłem to miała jeszcze ori kapcie.
Ciekawostką był fakt, ze na tych 30-letnich oponach jeździł kierowca zawodowy :-D

Kitek - 2021-05-27, 10:20

Spawy są jak najbardziej OK. Jakby rozebrać do ramy rodzime nasze produkcje z tamtych czasów, albo ciut wcześniejszych, to mogą wręcz uchodzić za wzór precyzjii. :) nie zrobiłem foto swoich, wybacz, ale uwierz, że wygląda to podobnie.

Opony - koszt nowych, sensownych kapci to ok 1000 zł i nie zaleca się tu oszczędności.

rafalw - 2021-05-27, 12:45

bison napisał/a:

Czemu Honda a nie Kawasaki? W czym jest Honda lepsza w tych rocznikach?

Mimo ze V2 z tamtych rocznikow jest dosc wysokoobrotowe, to wciaz jest to V2. A Kawa to rzedowka - nie ten klimat. 750 w Hondzie wystarczy Ci z naddatkiem, nawet z pasazerka, 450 w Kawasaki bedzie wystarczajace tylko na poczatku (z pewnoscia jest tez mniejsze)
Honda nigdy nie szla na skroty, zwlaszcza wtedy. Motocykle byly projektowane z przewymiarowaniem "na lata". U innych producendow roznie z tym bywalo, czesciej sie zdarzaly choroby wieku dzieciecego itp

Wazna rzecz, nie kupuj starego motocykla za wszystkie oszczednosci. Lozyska, uszczelniacze, bardzo czesto sprzeglo.... To wszystko najprawdopodobniej bedzie do zrobienia

Kitek napisał/a:
Opony - koszt nowych, sensownych kapci to ok 1000 zł i nie zaleca się tu oszczędności

Lezaki magazynowe z 2018 kupi za polowe tej kwoty

stalker80 - 2021-05-27, 16:33

Miałem przez dwa sezony VT 750 z roku 1984 moje pierwsze Moto. Jeśli nie znasz się za bardzo na mechanice nie kupuj tak starej maszyny ja wiem że może być zadbana i trochę pojeździć ale to raczej takie myślenie życzeniowe. Czasu się nie oszuka prędzej czy później będą wydatki i to raczej prędzej i to nie małe . Ja również mielem okazję poznać Pana Sławka Marudę trzeba przyznać że to najlepszy spec w tym kraju od tych maszyn .
bison - 2021-05-29, 09:25

stalker80, a czemu zrezygnowałeś z niej po dwóch latach jeśli można wiedzieć?
Z mechaniką raczej nie mam problemu, ale jak każdy silnik trzeba go zrozumieć i się go nauczyć.
Dzięki za opinię.
Z tego co widzę jeździsz Magną z 1994 - duża różnica po przesiadce?

stalker80 - 2021-05-29, 13:35

bison napisał/a:
stalker80, a czemu zrezygnowałeś z niej po dwóch latach jeśli można wiedzieć?
Z mechaniką raczej nie mam problemu, ale jak każdy silnik trzeba go zrozumieć i się go nauczyć.
Dzięki za opinię.
Z tego co widzę jeździsz Magną z 1994 - duża różnica po przesiadce?
To co byłem w stanie naprawić sam to ogarnąłem nie mając zbyt dużej wiedzy ale z pomocą tego forum i Marudy udało się doprowadzić motocykl tak że dwa sezony przejeździł i nadawał się jak najbardziej do sprzedaży . Niestety ząb czasu zrobił swoje i żeby zrobić wszystko na tip top to koszt był by gigantyczny tym bardziej że za silnik sam bym się nie zabrał .Magna która kupiłem jest niby tylko dziesięć lat młodsza ale jej stan przy mojej VT to jak nówka z salonu. Koszt doprowadzenia Shadowa to takiego stanu był by dużo wiekszy jak zakup Magny i dzisiaj mam motocykl do jazdy. Co do różnić to zdecydowanie mocniejszy sprzęt silnik V4 robi robotę co prawda nie brzmi jak V2 ale i to da się zmienić ja jeżdżę na fabrycznych kominach mnie odpowiada ten dźwięk .
aras - 2021-05-29, 17:56

Też podzielę zdanie kolegów, przed Hondami vt 1100 miałem dragstara 650 z 2004 roku to był błąd choć motocykl był igła szybko go sprzedałem sąsiadowi bo był napalony i jeżdzi nim do dzisiaj ,a kupiłem Hondę shedow wt 1100ace z 1998 roku o 6 lat starszą ,zapytsz czemu drag chłodzony powietrzem Honda cieczą ,lepsza amortyzacja tyłu drag miał amor centralny bardzo mały skok ,solidniejszy kardan w cieniu ,hamulec tarczowy tył ,drag bęben ,w dragu jak dałeś po manetce to wibracje przeszywały cię na wylot silnik przykręcony bezpośrednio do ramy ,no i jakość wykonania w Hondzie masz lepsze chromy pokrywy głowic są z metalu a nie z plastików także zobacz jakie są ceny np.vt1100 a ceny dragstara ja ostatnio oglądałem parę vt 1100 bo dużo ich nie ma, była idealna ale cena 19500 i tylko stówka do opuszczenia a ja miałem 17500 w końcu spotkało mnie szczęście bo znajomy z moich okolic przesiadł się na bmw i honda jest moja co prawda 1996 ale ace w pełni ubrana dostałem kaski kurtkę itp,9 lat w jednych rękach ,;dobry kot musi kosztować; i kupuj od motocyklisty a nie handlarzy .pozdrawiam AREK
valmark - 2021-05-30, 07:58

Didymos napisał/a:
Mam vt750 z '84 r. od dziesięciu lat, moto absolutnie bezawaryjne i praktycznie bezobsługowe (nie licząc oczywiście wymian olejów i filtrów).
Wersją bym się aż tak nie przejmował (moja jest kanadyjska), za to stanem jak najbardziej.
Sprawdź moto pod kątem korozji i wycieków, nie powinno być ani jednego, ani drugiego, osłuchaj silnik, czy nie wydaje jakichś podejrzanych dźwięków, nie ma nadmiernych luzów w napędzie, czy zmiana biegów jest płynna, a sprzęgło się nie ślizga, zbadaj stan tarcz hamulcowych, łożysk główki ramy itp.
Generalnie to już bardzo stare sprzęty, nie ma się co spodziewać, że będzie jak nowy z salonu, oczekiwania trzeba trochę dostosować :mrgreen:

Jak się okazuje wersja jest jednak ważna, chyba że masz zaprzyjaźnionego diagnostę. Poczytaj post: kupie lampę VT 600:
Cześć,
W związku z tym, że dzisiaj Pan ze stacji diagnostycznej mnie wygonił (ale uprzejmie, bez pobierania opłaty;-)), ponieważ mam kanadyjską lampę z przodu (brak postojówki oraz symetryczny reflektor) - Kupię reflektor do Hondy VT600C, EUROPEJSKI. Ewentualnie wkład reflektora europejskiego o ile da się to przełożyć do mojej obudowy. Jeśli ktoś ma to proszę o kontakt.

Marecki - 2021-05-30, 09:15

valmark - na niedouczonych diagnostów nic się nie poradzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group