To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - vt 500 spalony przekaźnik rozrusznika

kolin17_71 - 2021-02-14, 23:03
Temat postu: vt 500 spalony przekaźnik rozrusznika
Witam. W ubiegłym sezonie spalił mi się oryginalny przekaźnik rozrusznika. Zwarło go i mimo wyłączenia zapłony rozrusznik kręcił cały czas aż odpiąłem klemę z akumulatora, z przekaźnika poszły dymy. W związku, z czym zamówiłem nowy  dokładnie taki jak poniżej 

https://allegro.pl/oferta/ir-przekaznik-rozrusznika-honda-vf-1100-vt-500-8198754751?snapshot=MjAyMC0wOS0yMlQwMDoyMDoyMS43MzFaO2J1eWVyOzQ4MGNlNzUyNmMwOWRkYTVkOTRhZDVhNDM1MTQ3NzgzOGQ5OTE4OGM2Nzk5MjdmNDI3YjlkMzBlZThkODVlMzQ%3D&fbclid=IwAR2EHlqwnDSLBsC7O1sHt5qagIZJiJa8_ltSq_jBOTRQwEndw8rC20XoIeI

Wiem, że nie jest to przekaźnik do tego motoru, ale założyłem go i pasował. Motor palił nic się nie działo. po 2-3 miesiącach próbowałem odpalić motor i znowu to samo. 
Pytanie, czy ktoś wie ile amper powinien mieć przekaźniki do VT500C 86r.. lub czy podejrzewacie coś innego?
nadmienię że rozrusznik sprawdziłem wyczyściłem jest ok. podejrzewałem też aku bo lata świetlności ma za sobą ale na znacznie mocniejszym zrobiło to samo.

mamamuszi - 2021-02-15, 07:44

Zwora się skleiła czy spaliła się cewka
Todek - 2021-02-15, 10:39

kolin17_71 napisał/a:
Wiem, że nie jest to przekaźnik do tego motoru, ale założyłem go i pasował.

W opisie widnieje, że jest jak najbardziej do VT 500.

adam3911 - 2021-02-15, 11:21

A nie jest tak że przycisk startera nie odbił, lub inną przyczyną w instalacji że przekaźnik pozostał wysterowany?
Zbyt małe prawdopodobieństwo żeby 2 przekaźniki się skleiły...

kolin17_71 - 2021-02-15, 13:15

Cytat:
mamamuszi
Zwora się skleiła czy spaliła się cewka

skleiła się zwora. za pierwszym razem na tak długi czas ze stopiło plastik z któego wychodzą śruby do których podpina się akumulator i rozrusznik.
problem w tym że są 3 rodzaje
1)takie na których nie podano dopuszczalnego prądu ( ten który ja mam)
2) na 100-150A
https://gmoto.pl/przekaznik-rozrusznika-honda-bd20r-h0007-12v-100-150-amp,4689.html

3) 150 A
https://gmoto.pl/przekaznik-rozrusznika-dze-honda-okragly-z-bezpiecznikiem-150a,272948.html

adam3911 - 2021-02-15, 13:26

kolin17_71 napisał/a:
Cytat:
mamamuszi
Zwora się skleiła czy spaliła się cewka

skleiła się zwora. za pierwszym razem na tak długi czas ze stopiło plastik z któego wychodzą śruby do których podpina się akumulator i rozrusznik.
problem w tym że są 3 rodzaje
1)takie na których nie podano dopuszczalnego prądu ( ten który ja mam)
2) na 100-150A
https://gmoto.pl/przekaznik-rozrusznika-honda-bd20r-h0007-12v-100-150-amp,4689.html

3) 150 A
https://gmoto.pl/przekaznik-rozrusznika-dze-honda-okragly-z-bezpiecznikiem-150a,272948.html


Skąd wiesz że zwora się skleiła? Może był tak długo wysterowany że się stopiło.
W Pradze stałym gorszym zjawiskiem jest rozłączanie styków.

mamamuszi - 2021-02-15, 17:50

Możliwe zwarcie międzyzwojowe rozrusznika
Marecki - 2021-02-15, 19:31

mamamuszi - tez to przerabiałem i skończyło się przezwojeniem rozrusznika.
A u siebie doraźnie załozylem kiedyś przekaźnik od Rometa i całkiem poprawnie to funkcjonowało.

Woder - 2021-02-18, 23:26

Może być przycisk na kierownicy, tak jak napisał Adam.
kolin17_71 - 2021-02-20, 15:42

przycisk wykluczam, wyłączenie zapłonu powinno odciąć prąd na przycisk. natomiast u mnie rozrusznik kręcił nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

jaka jest zasada sprawdzania wirnika? powinien mieć zwarcie na przeciwległych celach komutatora ?

Marecki - 2021-02-20, 16:39

W tych modelach problemem były zwarcia pomiędzy warstwami uzwojen.
Najbardziej widoczne to jest pod obciążeniem.
Ale nie zastanawiałem się nad tym jak to sprawdzić?

mamamuszi - 2021-02-20, 18:17

kolin17_71 napisał/a:
przycisk wykluczam, wyłączenie zapłonu powinno odciąć prąd na przycisk. natomiast u mnie rozrusznik kręcił nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

jaka jest zasada sprawdzania wirnika? powinien mieć zwarcie na przeciwległych celach komutatora ?

Zwarcia nie wykryjesz , do tego potrzeba odpowiedniego zaplecza . Co można ?
Każda działka komutatora ma połączenie z każdą , można stwierdzić czy komutator nie ma przejścia na masę [oś wirnika ] . Można stwierdzić też czy nie ma przerwy w uzwojeniu [ między działkami ] Zwarcie uzwojeń wirnika objawia się silnym iskrzeniem szczotek a za tym idzie wzrost temperatury , mogą pozostać ślady przebarwień komutatora jak i ślady łuku elektrycznego

Marecki - 2021-02-20, 18:48

mamamuszi - dobrze, że o tym wspomniałeś.
Wszystkie wycinki komutatora muszą być jednakowo zużyte.
Jeśli niektóre są bardziej podpalone to może świadczyć o ew. zwarciach.
Najgorzej jednak, że te zwarcia nie musza się ujawniać jak rozrusznik włączymy sam i bez obciążenia. Mój pobierał około 12-15A bez obciążenia i nic nie wskazywało na jakiekolwiek problemy. Jednakże jak rozrusznik kręcił silnikiem to mój w moim mierniku brakowało zakresu na zmierzenie tych pików prądowych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group