To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Spawana głowica cylindra

bugi - 2020-12-01, 19:45
Temat postu: Spawana głowica cylindra
Witam,
Mam takie pytanie, czy pospawana głowica cylindra z przodu oraz pokrywa to problem. Czy może to mieć wpływ na funkcjonowanie silnika? Czy jest to bezpieczne?

Muszę wiedzieć czy mogę tak jeździć czy kupić nową, jestem przed renowacją. Nie chciałbym odpicować coś co wyrzucę na śmietnik.

Jeśli ktoś mi powie jak dodać zdjęcia do posta to dodam

Dzięki!

januszek - 2020-12-02, 11:06

Jeżeli mimo tego spawu silnik pali , nic spod spawu czy głowicy nie wycieka , nie pojawia się w okolicy spawu kompresja (ciśnienie z komory spalania) to można śmigać . Jest to na pewno bezpieczne dla Ciebie - w sensie uszkodzeń ciała , ubrania , czy też Twojego EGO :-)8 . Natomiast dla samego sprzętu też raczej bezpieczne puki nie pojawią się wspomniane wyżej objawy typu wycieki itd. Bo wiadomo że wtedy trzeba stanąć , szukać mechaniora i wymienić głowicę. Prawdopodobnie prędzej czy później to Cię czeka , sam musisz zdecydować czy robić to teraz czy czekać na jakieś "objawy" wskazujące , że - pszyszła pora na głowicę.
bugi - 2020-12-02, 11:28

Dzięki, a jeszcze jedno mnie zastanawia. Kupiłem ten silnik niedawno, sprzedawca zapewniał, że jest to silnik z vt 600. Przy demontażu osprzętu natrafiłem na magistralę olejową/przewód olejowy, wychodzący z cylindrów do miejsca gdzie powinien być wkręcony czujnik ciśnienia oleju.

Wygląda to jakby ktoś sobie to sam zrobił, na końcu przewodu jest jakoś dziwnie wmontowany ten czujnik, końcówka przewdou z czujnikiem była wkręcona śrubą w miejsce czujnika.

Wygląda to mniej więcej tak: https://ireland.apollo.olxcdn.com/v1/files/i0kpbu2ha2yh-PL/image;s=1000x700

tyle, że na końcu był jeszcze zamontowany czujnik.

Czy powinienem mieć taki przewód w swoim vt 600? Czy zostałem oszukany?
Pytam bo tamten przewód jest pęknięty i chcę go wymienić,a nie wiem jak to połączyć z czujnikiem...

Todek - 2020-12-02, 18:36

W silnikach z pierwszych lat produkcji VT600 od 88 do chyba 94 jest ten przewód, a w nowszych go nie ma.
bugi - 2020-12-02, 19:50

Podłubałem trochę i znalazłem prawidłowe połączenie, ucieszyłem się widząc, że przewody łączą się z silnikiempo prawej stronie z przodu na pokrywie. Gdy jednak zajrzałem na mój silnik, nie mam takiego miejsca...

Podejrzewam dwie możliwości:
1. silnik jest z innej wersji niż cylindry(cylindry mają wejście na połączenie)
2. ktoś zamontował wcześniej złą pokrywę z nowszego modelu, bez tego wejścia.

Ktoś mi odpowie jaki scenariusz jest najbardziej prawdopodobny i czy jak wymienie samą prawą pokrywę i podłączę przewody to wszystko będzie działać dobrze? Czy raczej silnik w środku też jest inaczej zbudowany i wymiana pokrywy nic nie pomoże?

Dzięki!

Skorupek - 2020-12-03, 18:49

To że zmienisz pokrywę i będziesz miał gdzie przykręcić magistralę nie znaczy że będzie działało Magistrala musi nieć zasilanie a żeby je miała musi być kanał olejowy. jak pod deklem go nie ma to znaczy że silnik jest po 96 roku i przykręcenie spowoduje że wałki zatrzesz bo nie będą do smarowane. Ogólnie to sprawa składania silnika ze skrzynki zawsze jest ryzykiem.

Silnik może mieć RSredbul albo frOg oni lubują się w takich maszynach i pewnie mają coś w swoich zasobach. Ja już wyczyściłem swoje półki z prawie wszystkich gratów od 600. To takie dobre silniki że ciężko o lepsze ;-)

Fr0g - 2020-12-04, 06:55

Ja nie mam. Poszedł do Łukasza (RSRedBull)

Telefon:
SześćDziewięćTrzy cztery-pięć-dwa 652 - Łukasz

Miejscowość Dobrzyków k/Płocka

zemnebedeusz - 2020-12-04, 07:41

Skontaktuj się z Marudą. Może coś podpowie albo coś ma w swoim kubryku.
bugi - 2020-12-04, 11:47

W grę wchodzi wymiana cylindrów na nowszy model. Zanim jednak się na to zdecyduję załączam zdjęcia prawej strony silnika, czy ktoś jest w stanie określić czy jes to model z 88-89 roku z kanałem oleju, który ma być dostarczany do wyjścia w obudowie? Widać tam jakiś otwór, czy to jest to?

Linki:
https://1drv.ms/u/s!AsuTbnlafPiZoX_448bw0qFGbiad
https://1drv.ms/u/s!AsuTbnlafPiZoXyfqO2St1aDQnET
https://1drv.ms/u/s!AsuTbnlafPiZoX1o1YiaBcd1o22u
https://1drv.ms/u/s!AsuTbnlafPiZoX7t-UUBFGvIUAvo

Dzięki!

bugi - 2020-12-04, 12:22

Znalazłem w starym manualu, ten gruby bolec na dole to miejsce gdzie powinna być kryza olejowa, a jest bolec. Czy w nowszych modelach też tak jest czy ktoś ten bolec sam zamontował?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group