To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Brak iskry na drugim garczku.

JackSoft - 2020-08-23, 22:14
Temat postu: Brak iskry na drugim garczku.
Witam szanowne grono. Zaczęło się niewinnie. Jakieś zaniki iskry na drugim garczku. Wymieniłem świeczki i spokój. Pomyślałem, że jakieś przebicie. Za jakiś czas temat się powtórzył, więc znów podmieniłem świece i znów ustało. Pomyślałem, że świece są jakieś gorsze teraz. Ale to było tylko prychanie, a ostatnio zgasła całkiem. Cały czas problem z drugim cylindrem. Jak wprowadziłem Hanke na wyższe obroty, to jeszcze coś łapała i strzelała. Zakładałem cewkę, ale okazała się dobra. Potem za podpowiedziami Marudy, sprawdziłem impulsatory. Jeden szalał i pokazywał nie spójne rezystancje w skali od 400 ohm, aż do 7 Kohm. Właśnie od drugiego cylindra. Pomyślałem, że mam usterkę zlokalizowaną. Został wymieniony. Przy okazji zregenerowałem sprzęgło i miałem okazję spotkać Marudę osobiście ;-) Ale do meritum. Obecnie wszystko jest złożone, rezystancja impulsatorów jest stabilna i na poprawnym poziomie, ale niestety nie usunęło to problemu. Dalej nie ma iskry na drugim garze. Cewki zamienione miejscami i nic. Rezystancja na wtórnym i pierwotnym cewek jest ok. Mieści się w normie wypisanej w serwisówce. Natomiast zauważyłem pewną nieprawidłowość. Zasilanie na cewkę pierwszego cylindra wynosi od 2 do 4V i sobie faluje. Czyli według serwisówki, tak jak powinno być. Natomiast na drugą cewkę, od drugiego cylindra (tego co nie pali) zasilanie na cewce jest na poziomie 9, a czasem 10V i jest raczej stałe (znaczy nie faluje). Rozebrałem nawet Moduł, ale nic tam dziwnego nie widzę na oko. Po sprawdzeniu diód i tranzystorów (pod kątem przebicia) nic niepokojącego nie stwierdziłem. Oczywiście sprawdzałem je w układzie, nie wylutowywałem, bo wszystko jest zalane jakimś lakierem, czy czymś zabezpieczająco pod kątem wilgoci. Wszystkie kostki rozebrałem, wyczyściłem, podoginałem i prysnąłem kontaktem. Tak naprawdę moje pomysły się skończyły i nie wiem co dalej zrobić. Poproszę o jakieś sugestie, bo nie ruszę z miejsca :omg: Może ktoś miał podobny problem, lub ktoś ogarnia elektrykę. Pacjent to VT1100 z 86r.
Pomóżcie proszę.
Dzięki.

Marecki - 2020-08-23, 22:40

Coś mi nie pasuje - jak dokonałeś pomiaru napięcia na cewkach?
Wzgledem czego mierzyłeś?

JackSoft - 2020-08-23, 23:04

Marecki napisał/a:
Coś mi nie pasuje - jak dokonałeś pomiaru napięcia na cewkach?
Wzgledem czego mierzyłeś?


Cewka jest zasilana 2 przewodami + i - Napięcie na nich pojawia się w momencie rozruchu i jak już jest odpalony motocykl. W serwisówce jest nawet o tym wzmianka, że napięcie powinno wynosić od 2 do 4V i faluje. I tak właśnie jest na pierwszej cewce. W VT1100 styki po stronie zasilania są lutowane. Natomiast w VT500 są na wsówki (konektorki). Nie wiem dokładnie o co pytasz...

Marecki - 2020-08-23, 23:25

Muszę popatrzec w wolnym czasie na schemat VT1100 ale .... w VT500 jeden buegun cewki jest zasilony z kill-switch’a wiec jest tam pełne 12V (wzgledem masy oczywiście).
Drugi zacisk cewki idzie do modułu wiec tam pojawia się „masa” w momencie, gdy ma być wygenerowana iskra.
Zakładam, że układ zapłonowy u Ciebie raczej podobnie powinien być zrealizowany i stad było to moje pytanie.

AMarek - 2020-08-23, 23:36

Prawdopodobnie uszkodzony jest moduł, można to sprawdzić np.za pomocą żarówki - podłączyć zamiast cewki 21W żarówkę. Powinna na krótko zgasnąć w momencie gdy jest normalnie iskra. Iskra pojawia się w chwili gdy przestaje płynąć prąd w cewce.
JackSoft - 2020-08-23, 23:45

AMarek napisał/a:
Prawdopodobnie uszkodzony jest moduł, można to sprawdzić np.za pomocą żarówki - podłączyć zamiast cewki 21W żarówkę. Powinna na krótko zgasnąć w momencie gdy jest normalnie iskra. Iskra pojawia się w chwili gdy przestaje płynąć prąd w cewce.


Niestety, też zakładam, że to moduł. Tak jakby był uszkodzony jeden kanał. Spróbuję jutro, tego zabiegu z żarówką. Mam odłączyć zasilanie od tej cewki i zamiast niej wpiąć żarówkę od kierunków?.

A jeśli to moduł, to podobno jest jakaś firma zajmująca się zdiagnozowaniem i naprawą. Ma ktoś namiar na nią? Jakie to są koszta? A może ktoś z forumowiczów ma takowy na sprzedaż?

AMarek - 2020-08-24, 00:00

Żarówka-tak. Może w module jest jakaś przerwa, "zimny lut" ?
JackSoft - 2020-08-24, 00:09

AMarek napisał/a:
Żarówka-tak. Może w module jest jakaś przerwa, "zimny lut" ?


Dobrałem się do niego od strony elementów, muszę popatrzeć od drugiej strony. Wiem, że jest to druk dwustronny. Ciężko cholerstwo wydłubać. Masz jakiś patent?

Marcik 1100 - 2020-08-24, 01:57

Witam,
Ja bym zrobi to nastepujacej kolejności:
1. Sprawdził przewody czy nie zwierają do masy.
2. Odpiął moduł o którym wspominam w dalszej korespondencji.
3. Na końcu szukał specjalisty od głównego modułu.
Po sprawdzeniu przewodów, Odłącz moduł odcinające zapłon, ten z czterema kabelkami można bez niego moto odpalić, tylko pamiętaj, aby nie wkręcać na obroty, ponieważ silnik bez tego modułu nie ma odcięcia zapłonu.
Jeżeli coś w nim padło i podaje cały czas -to niestety iskry nie będzie.
Do cewek masz doprowadzone +12V po włączeniu zapłonu, iskra jest generowana po podaniu i odcięciu -12V sterowane przez moduł, dlatego napięcie pojawia się „falująco” i w zakresie 2-4V. Jeżeli na drugiej cewce masz stałe napięcie w okolicach 10V to znaczy że jeden z modłów podaje cały czas - lub któryś z przewodów od problematycznej cewki dotyka do masy i iskry nie będzie.
Pozdrawiam
Marcin

Skorupek - 2020-08-24, 19:41

Sprawdź przewody i fajki a w fajkach dokrec główkę w jej wnętrzu bo jak ma luz to potrafi wypalić sobie w koło i nie styka
AMarek - 2020-08-24, 23:46

JackSoft napisał/a:
Wiem, że jest to druk dwustronny. Ciężko cholerstwo wydłubać. Masz jakiś patent?

Nie wiem jak dokładnie wygląda ten moduł, zakładam że jest podobny do innych z tego okresu. Trzeba obejrzeć uważnie ścieżki od połączenia przewodu od cewki do tranzystora mocy, jeżeli jest podobnie jak w vt 500 to trzeba dokręcić tranzystor i przelutować nóżki, lakier niestety należy zdrapać.

JackSoft - 2020-09-09, 14:00

Problem był bardziej złożony, niż się wydawało.
Zgasła iskra na drugim cylindrze. Okazało się, że jest uszkodzony impulsator. Przy okazji tego, że musiałem rozebrać silnik od strony sprzęgła, zrobiliśmy sprzęgło z Marudą i podklepaliśmy sprężynę. Teraz jest super. Dzięki Sławku :thx: Po złożeniu wszystkiego, znów zonk, iskry dalej nie ma :omg: Więc znów zaczęło się kopanie. Po sprawdzeniu innych opcji, padło na moduł. Po rozebraniu, okazało się, że jedna zenerka dostała przebicia. Wymieniłem. Odpalam i.... I jest super! Więc portki na tyłek, katana i skorupa na głowę :ride: :ride: :ride: Objechałem miasto, zatankowałem... Jest git! :chytrusek: Wjechałem do garażu i zostawiłem na wolnych, aż się załączy wiatrak. Odczekałem i próbuję przygazować, no i muka! Nie wkręca się na obroty i sadzi marchewy w wydech! Emocje mi opadły i pończochy też... :omg: :omg: :omg: Wywlekłem ponownie moduł. Posprawdzałem wszystko i jest dobrze. Nie podobały mi się za to kilka lutów. Były, takie podejrzane. Więc wziąłem lutownicę w garść i przelutowałem cały moduł. Posklejałem, poskładałem i??? Idziała, super! Zrobiłem wczoraj trochę km. Nic się nie działo. Mało tego, jakby się Hanka żywsza zrobiła :chytrusek: :chytrusek: Może iskra jest lepsza, nie wiem. Ważne, że działa :ride: :ride: :ride: O to wszystko, znów jestem mądrzejszy :evilek: Dzięki wszystkim za różne sugestie :toast: A w szczególności dla Marudy :thx: :thx: :thx:

mavarick - 2023-09-04, 16:39

Witam mam taki sam przypadek

Na przednim mam napięcie 2-3V a na tylnym który nie ma iskry 7V
nie Patrzyłem który gdzie idzie do jakiego modułu ale chyba dojdę po kolorach kabli
Napisałeś ze uszkodził sie impulsator jak to sprawdzić ??
i jakaś dioda masz może jakieś zdjęcia albo coś co mi przyspieszy prace (sezon w pełni :( )

AMarek - 2023-09-07, 23:11

Impulsatory przynajmniej w 500 mają po ok 480 om. Powinny mieć podobnie i nie mieć upływności do masy. Można zmierzyć też napięcie AC lub obejrzeć przebieg na oscyloskopie.
mavarick - 2023-09-11, 09:45

Witam

Taki update w mojej sprawie posprawdzałem prąd na cewkach tak jak się powinno
Czyli jeden kabelek do cewki a drugi do.minusa i na jednym i drugim miałem 12 v wiec.Ok
Kolejnym krokiem było sprawdzenie oporności na impulsatorach i tez było ok 480om
Miernik nastawiamy na 2k om .
Wiec zostało mi wyciągnąć moduł i zobaczyć płytkę ale po godzinie walki z płytka która.nie chciała.wyjsc z plastiku , poddałem się. ( w złości kilka razy przywaliłem nią o stół a nóż wyskoczy).
Wczoraj Taki rozrzalony ze taka ładna pogoda a ja nie na siodle , postanowiłem na krótko podłączyć wszystko i sprawdzić. Składajac zwróciłem uwagę na kostki i czy wszystko styka i dodatkowo popsikałem preparatem na elektronike . POJAWIŁA SIE ISKRA . Nie wiem teraz czy walenie modułu o stół czy te styki , ale działa hehe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group