To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - OBROTOMIERZ do VT600

slawekhrabia - 2020-06-14, 21:54
Temat postu: OBROTOMIERZ do VT600
Witam czy ktoś może ma zamontowany obrotomierz do vt 600 ? Jak tak to proszę o przykłady gdzie kupić, jaki model i jak zrobić żeby to działało :ride:
Marecki - 2020-06-15, 22:48

Pomyśl nad tym czy .... jest Ci to niezbędne?
Na popularnym serwisie aukcyjnym wpisz „obrotomierz uniwersalny” i znajdziesz bez kłopotu.
Podłączenie ich jest bardzo proste.
Wybieraj oczywiście z analogową wskazówką lub bargrafem a nie z cyfrowym odczytem :-)

slawekhrabia - 2020-06-16, 10:13

Widziałem takie na allegro a dodatkowo opis "może działać nieprawidłowo w przypadku dwóch cewek" lub "nie nadaje się do motocykla z dwoma cewkami".
Marecki - 2020-06-16, 13:08

Moim zdaniem nie powinno z tym być problemów.
Zresztą przecież towar możesz zwrócić jak nie będzie odpowiadał oczekiwaniom :-)

bogdi - 2020-06-18, 11:24

był, kupowany na aliexpres (na allegro też dostępny), działał dobrze, później do 5000 tyś obrotów, później przestał działać i zakłócał pracę silnika (ile się naszukałem aby pracował ok, po zdjęciu "samo się naprawiło") może i miałem pecha i to dużego bo kupiłem trzy do trzech motocykli, w każdym efekt był ten sam, cieszyłem się dwa razy - po założeniu i po zdjęciu, a dodatkowo stawiali mi są siedzi flaszkę za założenie, później ja stawiałem za bubla :(, następnie zdejmowałem już bez flaszki :( -koniec z eksperymentami - jeżdżę na słuch :)
slawekhrabia - 2020-06-21, 12:04
Temat postu: obrotomierz
Jak tak to lepiej odpuscić temat :) chociaż fajny gadżet i dodatek. Może jakiś firmowy by prawidłowo działał a te okazje z allegro czy alliexpress to dziadostwo:)
Kto by miał założone i fajnie by to chodziło to proszę fotke filmik itp itd :) dzięki

JaMag38 - 2020-06-21, 14:33

Pozwolę się dołączyć do tematu.
Kiedyś (w 1996 roku) przerabiałem temat z "DOROBIENIEM" obrotomierza do Trabanta z silnikiem dwusuwowym. Prosta budowa silnika dwa cylindry i dwie cewki. Jako, że nie było Internetu (znanego współcześnie) projekt i wykonanie takiego układu z płytkami drukowanymi znalazłem w jednej z gazet o elektronice ("elektronika praktyczna" jeśli nic nie pomyliłem).
Układ był prosty i tani w wykonaniu ale przeznaczony do Fiata 126 (z jedną cewką i rozdzielaczem). Ważne, że można było go po niewielkiej przeróbce stosować w silnikach gdzie występowały 2 cewki. Jako czujnik zastosowano w nim przewód miedziany nawinięty na przewody wysokiego napięcia idące od cewki do świecy (bez obcinania, wstawiania nowych itp.) Opracowany wyświetlacz był oparty na wskaźniku diodowym ale można było zastosować wskaźnik analogowy (ze wskazówką).
Najważniejsze, ze był tani i prosty w wykonaniu. I bardzo prosto było rozwiązane skalowanie, tak aby układ nie miał przekłamań.
Taki układ był też opisywany na stronie "elektroda" i bardzo możliwe, że koledzy od układów (lubiący zapach cyny z kalafonią ;-) ) dokonali pewnych modyfikacji i układ będzie nadal możliwy do wykonania.
Jestem pewien, że przy takich pomysłach w żadnym wypadku nie można się poddawać. Taki element wykonany samodzielnie i wrzucony w obudowę po innym obrotomierzu będzie wyglądał estetycznie i z pewnością podniesie humor kierującemu :-D

Zerknij tu: https://www.elektroda.pl/...pic3336741.html
Taki przykładowy :->

Marecki - 2020-06-22, 08:12

Faktycznie zapomniałem o zestawach - zobacz przykładowo to:
https://sklep.avt.pl/avt2711.html

Jednak cena nie jest mała więc dalej obstawiałbym przy testach jakichś „gotowców”.

Todek - 2020-06-22, 09:43

Jeżeli bardzo Ci zależy na obrotomierzu i chcesz aby precyzyjnie wskazywał obroty i żeby wskazówka nie drżała, to poszukaj jakiegoś oryginalnego, używanego obrotka od motocykla z dwucylindrowym, czterosuwowym silnikiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group