To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Jak wyciszyć wydech?

Dusty - 2020-05-23, 06:51

januszek napisał/a:
WD 40 i delikatne opukiwanie . Może pomóc szmata nasączona naftą zostawiona na noc.

Było to robione. Inne cuda również ale zero skuteczności.

Na obecną chwilę udało mi się zredukować głośność do ok. 80dB mierzonych komórką. Jest akceptowalnie. Dopalanie w wydechach (które to najbardziej mi przeszkadzało), też zostało zredukowane. Do środka wepchnięte po dwa zmywaki, od czoła długim wkrętem wkręconym w otwór wkładu chwycone nierdzewne sitko o średnicy wewnętrznej tłumika. Liczę, że się przydymią bo na razie się świecą jak psu jajca. Jeszcze nie jeździłem i nie wiem czy Szadok nie odrzuci przeszczepu ale wygląda, że siedzi mocno.

Na razie wygląda to tak:



Gdyby jednak to rozwiązanie okazało się nietrwałe i Szadok wypluje sitka i zmywaki, mam jeszcze plany od C do Z. :koso:

BTW. Efekt po odpaleniu moto po akcjach z WD40 to temat na anegdotę przy ognisku. ;)

Todek - 2020-05-23, 10:26

W_T_G napisał/a:
Używam ich też do innego celu o którym nie wspomnę.

Lepsze są sprężynki. :mrgreen:

W_T_G - 2020-05-25, 09:08

Todek napisał/a:
W_T_G napisał/a:
Używam ich też do innego celu o którym nie wspomnę.

Lepsze są sprężynki. :mrgreen:

Plipkowe?
Zostałem zdemaskowany :lol: :toast:

Todek - 2020-05-25, 09:45

W_T_G napisał/a:
Plipkowe?
Zostałem zdemaskowany :lol:

No a jak. Tylko od Piotrka. :mrgreen:

W_T_G - 2020-05-25, 10:22

Te sitka zlewozmywakowe nawet fajnie wyglądają.
Ale czy nie zduszą wydechów?
Może się mylę ale tak na oko troszkę mało tych dziurek.

W_T_G - 2020-05-26, 15:09

Dusty napisał/a:
Efekt po odpaleniu moto po akcjach z WD40 to temat na anegdotę przy ognisku. ;)

Można sie domyśleć. Zasłona dymna jak na poligonie

Pochwalisz się jaki klang uzyskałeś??

stiv10 - 2020-05-26, 22:49

Żart
https://www.auto-swiat.pl...ntazowa/p7j7b1c

Dusty - 2020-06-02, 07:16

W_T_G napisał/a:
Dusty napisał/a:
Efekt po odpaleniu moto po akcjach z WD40 to temat na anegdotę przy ognisku. ;)

Można sie domyśleć. Zasłona dymna jak na poligonie

Tak, taki był efekt. Jednak dużo zabawniejsza była reakcja właściciela - mnie. Totalna panika i szukanie warsztatu co mi uszczelkę pod głowicą wymieni. Jak nie znalazłem żadnego - "o Panie, teraz to tylko bieżące serwisy a takie remonty to tylko zimą" - i pogodziłem się z myślą o kolejnym uziemionym dla Szadoka sezonie i samodzielnej naprawie "nie_wiedomo_kiedy_nie_wiadomo_jak", wieczorem naciągając kołdrę do spania, pomyślałem - "WD40, idioto!".

W_T_G napisał/a:
Pochwalisz się jaki klang uzyskałeś??

Jak tylko wykulam go do jazdy, spróbuję coś nagrać.

W_T_G - 2020-06-02, 08:45

Spodobały mi się te Twoje sitka. A i chciał bym jeszcze trochę wyciszyć kominy.
Więc wczoraj podjechałem do chińczyka i nabyłem 2 sztuki. Przyłożyłem do oryginalnych kominów i :-/
Katastrofa. Dzwięk, na wolnych obrotach, przeszedł na wyższe częstotliwości z metalicznym wielogwizdem. Nie dało się tego słuchać. Przy odkręconej manetce może być chyba wielokrotnie gorzej.
Tak że sitka zostaną wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem.
Co nie znaczy że u Ciebie będzie podobnie.
Powodzenia w dochodzeniu do brzmienia

Dusty - 2020-06-05, 13:48

W_T_G napisał/a:
Katastrofa. Dzwięk, na wolnych obrotach, przeszedł na wyższe częstotliwości z metalicznym wielogwizdem. Nie dało się tego słuchać. Przy odkręconej manetce może być chyba wielokrotnie gorzej.

Niestety muszę potwierdzić twoje obserwacje. Niskie tony ładnie przytłumiło ale za to uwypuklił wysokie, które brzmią jak ostre strzały z 50ccm 2T. Podczas jazdy jest jeszcze gorzej, jeszcze wyraźniejsza różnica. Na dodatek nadal dopala w tłumikach czyli główny powód tłumienia tłumika nie został osiągnięty.

U mnie też sitka wylatują.

Mam dylemat. Próbować nawet w sposób niszczący wyrwać ten drugi wkład i ew. dorabiać dwa nowe czy kupować tłumiki z Harleya. Bo robione od podstaw - liczyłem materiał - sie zwyczajnie nie opłaca.

januszek - 2020-06-05, 16:31

Z tymi sitkami , to mówiąc szczerze rozbawiliście mnie :lol: :toast: , to było do przewidzenia , bo w znacznym stopniu "zatkany" został wydech i te dziurki powodują wysokie dźwięki "poświst". Do zabezpieczenia zmywaków w tłumiku używałem siateczki ze starego filtra powietrza od ciężarówki (w każdym warsztacie ciężarówek dostaniesz za friko) i albo przewiercić dziurkę z dołu tłumika i włożyć długą śrubę fi6 z nakrętką i podkładką wewnątrz tłumika , a drugą blokującą na zewnątrz , albo zastosować śrubę rozporową fi6 w środku tłumika .
Dusty - 2020-06-10, 07:44

Plan A nie wypalił. W związku z tym nadszedł czas na plan B.

Zrzuciłem tłumiki i zakasałem rękawy. Cztery tarcze Dremela później wyszarpałem drugi wkład (ten co nie chciał się ruszyć). Był zdrowo przykorodowany.


Spawanie co Dremel pociął:


Lekka korekta estetyki:


I ubranie szkieletu w metalowego baranka (3 nierdzewne zmywaki) i przy okazji pomalowanie srebrzanką by odwlec korozję w czasie:


Potem już tylko: wkłady do pustych rur, szybki montaż i jazda próbna by zdążyć przed wieczornym deszczem. I...

... jest super!

Jest ciszej (ale nadal odpowiednio jak na Szadoka 1100 głośno), zostało tylko niskie dudnienie z delikatnym klangiem pustych rur (to akurat mnie zaskoczyło i w zasadzie się podoba). Dopalanie w rurach radykalnie się zmniejszyło. Jest rzadziej i już nie tak irytujące. Liczę, że dobra regulacja gaźnika rozwiąże problem. Szadok nadal zrywny i chętny do szybkiej jazdy. Czyli chyba w tym temacie osiągnąłem kompromis.

Dźwięk jest podobny do tego https://www.youtube.com/watch?v=BwCrMcc5WNU choć nie tak agresywny.

Jak się zrobi pogoda to nagram własny.

januszek - 2020-06-10, 15:09

No brawo :toast:
I bardzo porządnie to wygląda.

W_T_G - 2020-06-14, 21:49

I jaka uciecha samemu coś zmościć :->


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group