To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Stukot przy rozruchu.

ttm750 - 2020-03-26, 18:18

Nieco to dla mnie skomplikowane. Znaczy się że za wszystko odpowiadają te malutkie sprężynki na obwodzie? Dodam że w porównaniu z tym starym silnik em to duże zębate Koło obraca się do tyłu bardzo lekko. . I policzyłem jeszcze - w tym starym silniku sprężynki na dużej zębatce mają 9 zwojów i siedzą sztywno a w tym obecnie używanym 8 i się ruszają w gniazdach.
mamamuszi - 2020-03-26, 18:34

ttm750 napisał/a:
Nieco to dla mnie skomplikowane. Znaczy się że za wszystko odpowiadają te malutkie sprężynki na obwodzie? Dodam że w porównaniu z tym starym silnik em to duże zębate Koło obraca się do tyłu bardzo lekko. . I policzyłem jeszcze - w tym starym silniku sprężynki na dużej zębatce mają 9 zwojów i siedzą sztywno a w tym obecnie używanym 8 i się ruszają w gniazdach.

Te sprężynki robią całą robotę . Po zdjęciu kosza z dużego koła wałki się " schodzą "i sprężynki sztywno siedzą , jak mają luz na złożonym koszu to nic z tego nie będzie.

ttm750 - 2020-03-26, 20:27

Skorupek napisał/a:
Tryby zdejmiesz bez problemu. Z magnesem będzie gorzej bo będziesz potrzebował ściągacza i klucza pneumatycznego. Zgrzyt może pochodzić z luźnych tulei trybów, samych trybów lub koła wolnego sprzęgła ale ono raczej by się ślizgało i nie zazebialo niż strzelało. Nie ma wyjścia , musisz go otworzyć i ocenić stan na własne oczy.

Ten ściągacz to taki zwykły jak do łożysk czy jakieś specjalne ustrojstwo? Klucz pneumatyczny to po prostu zwykła udarowka czy też coś specjalnego?
Ciągle też myślę o przełożeniu silnika. W kolejnym mam 8.5 na przednim cylindrze i 11 na tylnym. To jest akceptowalna różnica?

Todek - 2020-03-26, 21:41

Ściągacz inny niż do łożysk.
To coś takiego.

Klucz udarowy to klucz pneumatyczny.

mamamuszi - 2020-03-26, 21:59

O ile pamiętam , bo grzebałem w tych okolicach parenaście lat temu , to ściągacz taki jak do komarkowego magneta i nawet chyba pasował jeno trza było śrubę M8 na M10 przeflansować i zdaje się gwint lewy na wale tam jest chyba .
mamamuszi - 2020-03-26, 22:01

Todek napisał/a:
Ściągacz inny niż do łożysk.
To coś takiego.
Obrazek
Klucz udarowy to klucz pneumatyczny.

Otuż to

Maruda - 2020-03-27, 08:19

wystarczy zwykła śruba 20x1.5 długość 5 cm
ttm750 - 2020-03-27, 16:00

Ponieważ jak pisałem to moje pierwsze doświadczenie z silnikiem od motoru robię wpierw testa.
Zdjąłem ta śrubę z lewym gwintem i teraz żeby zdjąć magnes
powinienem odkręcić te torxy dookoła czy to coś wielkiego pośrodku?
https://drive.google.com/file/d/1yCXGJYFZVMlnb2dMYvM_IEui0wsR92ew/view?usp=drivesdk

Maruda - 2020-03-27, 16:38

torksów nie odkręcasz trzeba ściągnąć całość wkręcasz śrube i ściągasz magneto
ttm750 - 2020-03-27, 16:51

Dzięki. Robię dalej
ttm750 - 2020-03-27, 20:08

Maruda napisał/a:
wystarczy zwykła śruba 20x1.5 długość 5 cm

Znalazłem coś takiego - gwint odpowiedni, długość - tylko że była z brązu. Zlaczka od klimatyzacji. Chwilę podziałało magnes ruszył sie o prawie 2 mm I gwint na śrubie się zdarł. Raczej niczego podobnego nie znajdę u siebie więc dam chyba spokój. Po niedz może spytam znajomego mechanika czy ma coś takiego.
Dzięki za porady.

mamamuszi - 2020-03-27, 20:34

ttm750 napisał/a:
Maruda napisał/a:
wystarczy zwykła śruba 20x1.5 długość 5 cm

Znalazłem coś takiego - gwint odpowiedni, długość - tylko że była z brązu. Zlaczka od klimatyzacji. Chwilę podziałało magnes ruszył sie o prawie 2 mm I gwint na śrubie się zdarł. Raczej niczego podobnego nie znajdę u siebie więc dam chyba spokój. Po niedz może spytam znajomego mechanika czy ma coś takiego.
Dzięki za porady.

Tam będzie stożek , 2mm już by załatwło sprawę

ttm750 - 2020-03-27, 21:25

mamamuszi napisał/a:

Tam będzie stożek , 2mm już by załatwło sprawę

Przed rozpoczęciem głębokość po środku w otworze była 12. potem prawie 14 ale śruba z brązu zrobiła się lekko gładka. Nie idzie już nic wkrecic a nie chce niczym podważać z boku żeby czegoś nie uszkodzić.
Pierwsze cwiczenie prawie zaliczone.

ttm750 - 2020-04-22, 17:34

Powracam do tematu. Kupiłem dzisiaj śrubę M20x1.5 i poszło gładko. Mam teraz pytanko, może że dwa do bardziej dosw kolegów. Dwa magneta i dwa walki są różne - jeden z klinem i pod śruba z lewym gwintem jest taka większą podkładka. Drugi bez klina tylko na wcisk .
Tu pierwsze pytanie czy cały zestaw bez klina może być założony na walek przystosowany pod klin?
Drugie - czy ten pierscien pod magnetem powinien się obracać, czy nie? Na jednym się kręci, na drugim jest sztywne.
Pytam o pierscien widoczny na ostatnim zdjęciu z 3 otworami
https://photos.app.goo.gl/6rwVq4t5Up33dCyeA

Maruda - 2020-04-22, 18:08

po pierwsze można po drugie nie powinien sie obracać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group