To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania

kaj3reczka - 2019-06-12, 20:14
Temat postu: Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania
Witajcie koledzy,
ostatnio zauważyłem że Wdówka odpala jakby oporniej. Szybki test miernikiem, na zgaszonym silniku i aku pokazuje niecałe 12V. Szybka akcja testowa wykazała:
- Na wysokich obrotach ~12.8
- Niskie obroty ~12
- Niskie obroty + zgaszone lampy ~12.3

Powrót do domu i szukanie diagnozy na forum. W jednym linku znalazłem dwa fajne filmiki jak sprawdzić alternator i regulator więc do dzieła.

1. Miernik ustawiony na brzęczyk - żółte kabelki + masa na silniku brak jakichkolwiek dźwięków
2. Miernik na 200ohmów - miks testów żółty kabelek + żółty kabelek za każdym razem wynik to 1.0
3. Miernik na 200V~ - miks testów żółty + żółty (na zapalonym silniku) wynik w każdym przypadku to niecałe 9V.

Dalszych testów nie przeprowadzałem bo wydało mi się to bezcelowe. Czy dobrze wywnioskowałem że alternator powinien zostać przewinięty? Czy jeszcze coś pominąłem?

AMarek - 2019-06-12, 21:49

P.3 -obroty. Napięcie przy średnich obrotach?
Sasin - 2019-06-12, 22:00

Na bank zwarcie między uzwojeniami.
Na wyjściu z alternatora napięcie międzyfazowe powinno być nawet na wolnych obrotach na poziomie 20-stu paru V.
Uzwojenia alternatora do przewinięcia.

Marecki - 2019-06-12, 22:58

Wystarczy jeden zwarty zwój (czego nie jesteś w stanie zmierzyć standardowym multimetrem) i masz taki efekt, że generowane napięcie jest niskie.
Całe uzwojenie jest do wymiany lub naprawy.

kaj3reczka - 2019-06-12, 23:24

Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)

Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?

PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł

AMarek - 2019-06-14, 23:20

Zmierzyłem w VT 500c napięcie między żółtymi przewodami bez obciążenia i dla:
1000 obr - 14-15 VAC
2000 obr - 27-28 VAC
4000 obr - 48-49 VAC

Marecki - 2019-06-15, 00:10

AMarek - też masz stojan do przewinięcia.
Pomiary należy robić jak kostka z żółtymi kablami jest odpięta od regulatora - w ten sposób nawet uszk. regulator nie wpływa na pomiar.

AMarek - 2019-06-15, 11:08

Bez obciążenia - w sensie odpięty od regulatora, i jest dobry.
Marecki - 2019-06-15, 16:20

AMarek - przetłumacz proszę powyższe zdanie bo nie bardzo wiem co miałeś na myśli.
Czyżby na odłączonym regulatorze była symetria napięć na żółtych kablach?

Sasin - 2019-06-15, 17:02

kaj3reczka napisał/a:
Czyli diagnoza potwierdzona. Może jeszcze przed weekendem uda się to ogarnąć :)

Panowie czy na forum jest gdzieś instrukcja montażu i demontażu alternatora? Czy lepiej się za to nie zabierać i zlecić wyjęcie i włożenie altka fachowcowi?

PS. Czy Pan Janusz z Suwałek dalej działa w temacie i jaki jest koszt przewinięcia u niego altka? W warszawie usłyszałem 250zł


W vt1100 robiłem tak jak na kolejnych zdjęciach:
https://photos.app.goo.gl/p7cGuwXTUqyLgwQh9

AMarek - 2019-06-15, 18:34

Marecki266 - Przepraszam, wyraziłem się niedokładnie, chodziło o przewody idące od strony stojana , są w koszulkach olejowych i nie wiem jaki mają kolor, potem za złączką są żółte. Pomiar po odłączeniu regulatora.
Marecki - 2019-06-15, 19:56

AMarek - OK, dobrze sprawdzałeś.
kaj3reczka - 2019-06-18, 14:26

Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach?
Sasin - 2019-06-18, 17:39

kaj3reczka napisał/a:
Sasin czyli zlewam oliwę i odkręcam wszystko tak jak na fotkach?

Tak było w 1100, myślę, że u Ciebie będzie podobnie. Tak czy inaczej uzwojenia są w oleju, więc olej trzeba spuścić. U mnie był do odkręcenia siłownik sprzęgła, nie wiem jak masz sprzęgło - hydrauliczne czy na linkę. Odkręcając pokrywę i inne elementy dobrze się przypatrz czy niem jakichś "ukrytych" śrub. W 1100 były takie dwie i gdyby nie manual mogłoby się to źle skończyć.
Jak coś to pytaj ;-)

kaj3reczka - 2019-06-18, 20:40

A jak to jest z uszczelką? Dostanę od ręki w sklepie czy raczej wersja „zrób to sam”?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group