To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Zawór recyrkulacji spalin, EGR ?

fake4r - 2019-06-08, 11:08
Temat postu: Zawór recyrkulacji spalin, EGR ?
Mój egzemplarz "zdobi" (szpeci) i pewnie nie pomaga ogólnie w pracy silnika i osiągach chyba tzw. zawór recyrkulacji spalin. Wywalałem raz takie coś w zwykłym chińskim 4T 50cm.
Ktoś przerabiał temat czy można to usunąć, czy lepiej zostawić? Czy po demontażu są jakieś komplikacje, trzeba regulować gaźniki, itp.? Za jakiekolwiek info w tym temacie będę wdzięczny.





Skorupek - 2019-06-09, 07:51

Chyba nie ten układ miałeś na myśli. Układ odprowadzania par z gaźnika i baku jest powiązany z gaźnikiem bakiem i układem dolotowym i w twoim modelu go nie ma. Mi to raczej wygląda na układ wspomagający smarowanie lub chłodzenie. Zdemontować ci się go nie uda bo jak widzisz jego konce są przykręcane i uszczelniane do obudowy cylindra. Ten typ tak ma i nic nie poradzisz. Możesz kupić inne Ace bez tego układu jak ci nie leży odrobina chromu wiecej :mrgreen:
Todek - 2019-06-09, 09:11

Jest to AIR-SUCTION-VALVE. Zawór zasysający powietrze. Ma on za zadanie doprowadzanie czystego powietrza do kolektorów wydechowych i takie jakby dopalanie spalin.
Natomiast EGR odpowiada za częściowe doprowadzanie spalin do cylindrów silnika.

Gabriel - 2019-06-09, 10:55

Ja w Wildstar miałem AIS (czyli taki EGR), już nie mam. Paskudne to było.
Todek - 2019-06-09, 11:00

Gabriel napisał/a:
Paskudne to było.

Dlaczego?

Gabriel - 2019-06-09, 12:19

Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka.
Todek - 2019-06-09, 12:54

Gabriel napisał/a:
Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka.

I tylko tyle? A jakiś wpływ na prace silnika? Jest różnica z przed i po demontażu?
U niego nie ma brzydkich rurek. Wszystko jest w chromie.
I moim zdaniem wygląda bardzo ciekawie. Przeważnie nikt nie wie co to jest. :mrgreen:

Gabriel - 2019-06-09, 14:22

Todek. Jeśli chodzi o wildstara to są szpetne czyli wizualnie jest lepiej. Co do pracy silnika to bardziej moje odczucie, ale na wolnych chodzi dużo lepiej tak równo i płynnie. Mam wrażenie że jednak na niskich lepiej się wkręca. Spalanie bez różnicy tal jak i prędkość bez zmian. Jednak na wolnych odczuwam poprawę. Sugerowałem się głównie estetyką, a cała reszta to taki bonus. W VT-750 też wywaliłem i tam było znacznie więcej na plus jeśli chodzi o dolny zakres obrotów. Jestem zadowolony z zabiegi. Jeśli było by to ładnie w yamaszce zrobione bym nie ruszał.
fake4r - 2019-06-10, 09:25

Mniejsza o nazewnictwo. To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza? Dobrze wnioskuję czy nie? To jest szwajcar, więc normy spalin = to ustrojstwo. Ja bym to wywalił i zaślepił otwory. Sam nie wiem co o tym myśleć...
Gabriel - 2019-06-10, 09:50

Osobiście jeśli jest ładne bym nie ruszał. Z drugiej strony trafia więcej świeżego powietrza wiec silnik musi lepiej pracować.
fake4r - 2019-06-10, 10:49

Wydaje mi się że dobrze chodzi. Nie mam porównania z innymi 1100. 160 jechał i jeszcze coś tam by poszedł bo to nie był max :) więc może póki co to nie będę tego ruszał.
Todek - 2019-06-10, 13:30

fake4r napisał/a:
To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza?

Z tego co wiem, to nie wpuszcza żadnych spali, to nie jest EGR.
Ten zawór odpowiada za dodanie czystego powietrza do gazów wylotowych.

fake4r - 2019-06-10, 13:57

Czyli takie pasywne turbo :D No nic, dzięki za info. Nie będę tego ruszał póki co.
marian07 - 2019-06-12, 12:27

To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów.

Todek - 2019-06-12, 12:50

marian07 napisał/a:
To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów.

I wszystko w temacie. :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group