VT 1100 - Zawór recyrkulacji spalin, EGR ?
fake4r - 2019-06-08, 11:08 Temat postu: Zawór recyrkulacji spalin, EGR ? Mój egzemplarz "zdobi" (szpeci) i pewnie nie pomaga ogólnie w pracy silnika i osiągach chyba tzw. zawór recyrkulacji spalin. Wywalałem raz takie coś w zwykłym chińskim 4T 50cm.
Ktoś przerabiał temat czy można to usunąć, czy lepiej zostawić? Czy po demontażu są jakieś komplikacje, trzeba regulować gaźniki, itp.? Za jakiekolwiek info w tym temacie będę wdzięczny.
Skorupek - 2019-06-09, 07:51
Chyba nie ten układ miałeś na myśli. Układ odprowadzania par z gaźnika i baku jest powiązany z gaźnikiem bakiem i układem dolotowym i w twoim modelu go nie ma. Mi to raczej wygląda na układ wspomagający smarowanie lub chłodzenie. Zdemontować ci się go nie uda bo jak widzisz jego konce są przykręcane i uszczelniane do obudowy cylindra. Ten typ tak ma i nic nie poradzisz. Możesz kupić inne Ace bez tego układu jak ci nie leży odrobina chromu wiecej
Todek - 2019-06-09, 09:11
Jest to AIR-SUCTION-VALVE. Zawór zasysający powietrze. Ma on za zadanie doprowadzanie czystego powietrza do kolektorów wydechowych i takie jakby dopalanie spalin.
Natomiast EGR odpowiada za częściowe doprowadzanie spalin do cylindrów silnika.
Gabriel - 2019-06-09, 10:55
Ja w Wildstar miałem AIS (czyli taki EGR), już nie mam. Paskudne to było.
Todek - 2019-06-09, 11:00
Gabriel napisał/a: | Paskudne to było. |
Dlaczego?
Gabriel - 2019-06-09, 12:19
Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka.
Todek - 2019-06-09, 12:54
Gabriel napisał/a: | Brzydkie rurki z boku silnika i czarna puszka. |
I tylko tyle? A jakiś wpływ na prace silnika? Jest różnica z przed i po demontażu?
U niego nie ma brzydkich rurek. Wszystko jest w chromie.
I moim zdaniem wygląda bardzo ciekawie. Przeważnie nikt nie wie co to jest.
Gabriel - 2019-06-09, 14:22
Todek. Jeśli chodzi o wildstara to są szpetne czyli wizualnie jest lepiej. Co do pracy silnika to bardziej moje odczucie, ale na wolnych chodzi dużo lepiej tak równo i płynnie. Mam wrażenie że jednak na niskich lepiej się wkręca. Spalanie bez różnicy tal jak i prędkość bez zmian. Jednak na wolnych odczuwam poprawę. Sugerowałem się głównie estetyką, a cała reszta to taki bonus. W VT-750 też wywaliłem i tam było znacznie więcej na plus jeśli chodzi o dolny zakres obrotów. Jestem zadowolony z zabiegi. Jeśli było by to ładnie w yamaszce zrobione bym nie ruszał.
fake4r - 2019-06-10, 09:25
Mniejsza o nazewnictwo. To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza? Dobrze wnioskuję czy nie? To jest szwajcar, więc normy spalin = to ustrojstwo. Ja bym to wywalił i zaślepił otwory. Sam nie wiem co o tym myśleć...
Gabriel - 2019-06-10, 09:50
Osobiście jeśli jest ładne bym nie ruszał. Z drugiej strony trafia więcej świeżego powietrza wiec silnik musi lepiej pracować.
fake4r - 2019-06-10, 10:49
Wydaje mi się że dobrze chodzi. Nie mam porównania z innymi 1100. 160 jechał i jeszcze coś tam by poszedł bo to nie był max :) więc może póki co to nie będę tego ruszał.
Todek - 2019-06-10, 13:30
fake4r napisał/a: | To chyba część spalin spowrotem wpuszcza do dopalenia zamiast czystego powietrza? |
Z tego co wiem, to nie wpuszcza żadnych spali, to nie jest EGR.
Ten zawór odpowiada za dodanie czystego powietrza do gazów wylotowych.
fake4r - 2019-06-10, 13:57
Czyli takie pasywne turbo :D No nic, dzięki za info. Nie będę tego ruszał póki co.
marian07 - 2019-06-12, 12:27
To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów.
Todek - 2019-06-12, 12:50
marian07 napisał/a: | To raczej nic nie dopala (chociaż tak się mówi). Układ doprowadza powietrze zaraz za zaworem wydechowym - ale w określonych warunkach, nie cały czas. Zawór sterujący bierze pod uwagę głównie podciśnienie i kiedy trzeba dopuszcza świeżego powietrza.
W efekcie mamy redukcję emisji tlenku węgla i węglowodorów. |
I wszystko w temacie.
|
|
|