To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Prośba o pomoc

Todek - 2009-04-03, 10:10

Dzisiaj sprawdzałem u siebie. Kontrolka od temp. nie zapala się na kilka sekund po włączeniu zapłonu. To znaczy, że coś mam źle. :?: :?: Ne zauważyłem aby zapalała się w czasie jazdy. Zagrzałam ze dwa razy moto do temp. takiej żeby włączył się wiatrak przy chłodnicy, dla sprawdzenia czy wszystko działa, i kontrolka też się nie zapalała.
Mateusz - 2009-04-03, 11:37

Todek napisał/a:
Dzisiaj sprawdzałem u siebie. Kontrolka od temp. nie zapala się na kilka sekund po włączeniu zapłonu. To znaczy, że coś mam źle. :?: :?: Ne zauważyłem aby zapalała się w czasie jazdy. Zagrzałam ze dwa razy moto do temp. takiej żeby włączył się wiatrak przy chłodnicy, dla sprawdzenia czy wszystko działa, i kontrolka też się nie zapalała.


No to znaczy, że masz coś źle :-) , Jeśli się włącza wiatrak to oznacza, że płyn jest blisko górnej granicy temperatury normalnego funkcjonowania, jeszcze chwila i się zacznie przegrzewać. Wtedy się powinna zapalać kontrolka - tak mi się wydaje.

Todek - 2009-04-03, 20:54

Dzisiaj sprawdzałem u Trolla, i ma tak samo, kontrolka nie zapala się na chwile po włączeniu zapłonu. Z moto jest wszystko OK, jak pojeździ po mieście i postoi na chwilę na światłach to wentylator włącza się na chwile i jest OK, a kontrolka się nie zapala.

Moim zdaniem ta kontrolka powinna się zapalać w przypadku gdy nie załączy się wentylator, lub z innych przyczyn płyn osiągnie naprawdę wysoką temp. Ta kontrolka to jest takie ostateczne ostrzeżenie. :lol:

Anonymous - 2009-04-03, 22:08

Ja juz nie wiem.

Dwa sprawne motocykle i kontrolka sie nie zapala po wlaczeniu zaplonu a w manualu jak byk napisane ze po wlaczeniu zaplonu kontrolka od temperatury powinna sie zapalic na chwile.

GRUBY - 2009-04-03, 22:11

Nieprawda kontrolka MUSI się zapalić na chwile po włączeniu zapłonu TO JEST TEST UKŁADU!! I nie ma opcji żeby było inaczej, tak jest w całej elektronice- najpierw test a potem praca. Powodzenia
Piotr 75 - 2009-04-03, 22:12

Zgadzam się z wypowiedzią Tadka tak też jest u mnie i wszystko jest OK.Kontrolka załancza się przy krytycznej temperaturze płynu jak wentylator nie zbije temperatury ,bądż się nie włączy.Temp. wrzenia płuny to ok 120-140 stopni Celsjusza,więć mniemam że przy ok 100-110 ma się zaświecić kontrolka,żeby nas ostrzec że nie zadziałał odpowiednio system chłodzenia.
GRUBY - 2009-04-03, 22:24

Rozmawiamy o włączeniu się kontrolki po włączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika to raz a dwa:praca wentylatora nie oznacza gotowania silnika jest to tylko górna granica pracy i do kontrolki jeszcze daleko chyba że wentylator się nie włączy wtedy blisko. Ale generalnie: po włączeniu zapłonu następuje test układów wszystkich nie tylko wodnego np. w autach i innych modelach ABS, REZERWA BENZYNY AIR BAG ITP.
Anonymous - 2009-04-03, 22:34

Normalnie w samochodzie przy wyjetym termostacie nie ma szans na zagotowanie plynu.

W motocyklu tez mam w tej chwili wyjety termostat i zastanawia mnie jedna rzecz.

Woda caly czas krazy w ukladzie. Wentylator dodatkowo ja schladza do 85 stopni w chlodnicy. Skad w takim razie przy czujniku temperatury tak wysoka temperatura wody ze az wlacza sie kontrolka na liczniku.

Albo faktycznie jest awaria predkosciomierza lub przyczyna tkwi w silniku.

Todek - 2009-04-03, 23:29

Jutro będę na Moto sercu w Międzyrzecu Podl. to sprawdzę wszystkie 1100 jakie tam będą. Czy po włączeniu zapłonu kontrolka temp. zapala się na chwilę. :mrgreen: :mrgreen:

Ani u mnie ani u Trolla po włączeniu zapłonu kontrolka temp. nie zapala się na chwilę. Ani ja, ani Troll nie mamy żadnych problemów z moto. Ta kontrolka nie mruga w czasie jazdy, nie zapala się, wszystko jest OK. :lol: :lol:

Anonymous - 2009-04-04, 01:58

Bede wdzieczny za informacje jak jest w innych 1100.
Todek - 2009-04-04, 21:16

Byłem dzisiaj na Moto Sercu w Międzyrzecu Podl. i sprawdzałem tą nieszczęsną kontrolkę w kilku Spiritach i jednej Sabrze. W żadnym moto nie zapalała się na kilka sekund po włączeniu zapłonu. Wszyscy byli zdziwieni, że coś kombinuje, skoro wszystkie moto jeżdżą OK.



PS. Jeżeli się nie zapala, to wszystkie te moto są zepsute? :?: :?: (Wg. serwsisówki) .

Roadrunner - 2009-04-04, 21:23

Swego czasu ja też pytałem o to na forum. Ciekawe jest to, że w VT600, w zależności od rocznika, ta kontrolka się zapala lub nie. W moim się nie zapala, układ chłodzenia śmiga idealnie, a żebym mógł jeździć i spać spokojnie, kupiłem sobie termometr oleju i wiem, że wszystko z niunią jest ok :mrgreen: Widać więc chyba, że nie we wszystkich się zapala przy starcie moto.
Todek - 2009-04-04, 21:38

Te maszyny w których sprawdzałem były z rożnych roczników. Więc już sam nie wiem. Ale jak moto śmiga bez problemów, to po co się martwić. Trzeba lać wachę i do przodu. :chytrusek: :chytrusek:
Anonymous - 2009-04-05, 18:45

Czy jakas usterka samego silnika moze byc powodem przegrzewania sie plynu i mrugania kontrolki od temperatury? Dzisiaj zrobilem 100 km i wiekszosc czasu kontrolka caly czas mrugala.

Zalozmy ze pompa wody sprawna, czujnik temperatury sprawny, czujnik wlaczajacy wentylator, termostat i chlodnica tez sprawne.

ANGEL 66 - 2009-04-05, 21:56

Witaj! Ja mam shaowa 1100c z 93roku. U mnie kontrolka zapala się na ok 2-3 sekund po włączeniu zapłonu i gasnie. Mam problem bo przy dłuższym staniu i mimo chodzacego wentylatora wyrzuca mi płyn ze zbiornika wyrównawczego. Ale tylko jak stoję dłuzej na wolnych obrotach np 10-15 min. Z tą przypadłością zrobiłem juz 20000km i sobie odpuściłem. Mimo wyrzucania płynu ( zdarzyło sie ok 5 razy) kontrolka nigdy mi sie nie zapaliła. Pozdr..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group