VT 600 - Wymiana Oleju VLX 600
towalsky - 2019-02-28, 14:19
Z tego, co pamiętam, to u mnie był płyn różowy. Z początku też miałem problem, żeby dojrzeć czy w ogóle ten płyn jest w zbiorniczku. Należałoby się położyć z boku motocykla i poprosić drugą osobę o "pobujanie" maszyną.
greg0r - 2019-02-28, 15:43
zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)
tak, przy bujaniu łatwiej dostrzec czy jest jakiś płyn w środku ,
kiedyś, przy okazji wymiany płynu do chłodnicy, odkręciłem go, wymyłem w rozpuszczalniku z zewnątrz i wewnątrz, cudów nie zrobiło ale pomogło, płyn jest bardziej widoczny
daro - 2019-02-28, 16:55
[quote="greg0r"]zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)
Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
towalsky - 2019-02-28, 16:57
daro napisał/a: | Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia. |
Najlepiej MOTUL.
Ruffi - 2019-02-28, 17:30
Jak masz możliwość to w pomieszczeniu ( lub wieczorkiem na dworze) od dołu poswieć swiatłem tam gdzie jest zbiorniczek wyrównawczy i zobaczysz czy jest płyn czy go nie ma. Ja u siebie zalałem borygo różowy i nic sie nie dzieje poziom w zbiorniczku jest. Jesli nie ma plynu to koniecznie dolej powyzej kreski minimum. Po nagrzaniu silnika plyn powinien byc pomiedzy min i max. A najlepiej jak nie wiesz jaki jest zalany to wymien płyn na nowy nie jest to jakaś straszna robota.
greg0r - 2019-03-01, 12:11
[quote="daro"] greg0r napisał/a: | zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)
Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
|
samochodowy ma około 110stopni, lepsze i motocyklowe nawet 135
ale pamiętajmy, że temp. załączania termostatu, w zależności od modelu to zapewne 95-100 (w autach niżej)
jednakże daro ma rację , lepiej kupić dedykowany i nie martwić się na zapas
Todek - 2019-03-06, 23:49
daro napisał/a: | Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
|
Nie dajmy się zwariować. Ja tam sje do wszystkich swoich motocykli normalny, zwykły płyn i nic się nie dzieje.
daro - 2019-03-07, 11:02
W Krysiowej i mojej też nic się nie dzieje , ponieważ płyn jest świeży i odpowiedni
bogdi - 2019-03-07, 20:13
Todek napisał/a: | daro napisał/a: | Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
|
Nie dajmy się zwariować. Ja tam sje do wszystkich swoich motocykli normalny, zwykły płyn i nic się nie dzieje. |
to jest MOTOCYKLOWY ?, kupuję koncentrat, mieszam z wodą, w trakcie sezonu sprawdzam, ewentualnie uzupełnię koncentratem i NIC SIĘ NIE GOTUJĘ
caymofo - 2020-10-21, 10:27
Podłączę się pod temat - trochę głupim pytaniem, ale wybaczcie - moja wiedza mechaniczna jest na nie najwyższym poziomie Chciałbym Was zapytać - czy w naszych maszynach ten sam olej "obmywa" silnik i skrzynię biegów? Czy przy wymianie oleju silnikowego od razu wymieniany jest olej do skrzyni? Czy może powinienem dokonać jeszcze jakiejś osobnej czynności, aby wymienić olej stricte w skrzyni biegów?
Marecki - 2020-10-21, 10:40
caymofo - to jest ten sam układ smarowania w obrębie silnika, skrzyni biegów i sprzęgła.
caymofo - 2020-10-21, 12:02
Czyli dla pewności - wymieniając olej "w silniku" tak naprawdę wymieniamy olej w:
- silniku,
- skrzyni biegów,
- sprzęgle
i to wszystko w pakiecie "za jednym zamachem"
Tak myślałem, ale trochę mi Szwagier namieszał, on ma HD i tam osobno się to odbywa.
towalsky - 2020-10-21, 12:03
caymofo,
Tak jest. Śwagier ma gorzej ;)
bogdi - 2020-10-21, 16:30
pewnie, że gorzej, nie dość, że musi lać dwa oleje to i tak miska olejowa jest sucha
caymofo - 2020-10-26, 14:40
Dziękuję Wam za odpowiedzi i rozjaśnienie tematu
Szwagier i jego H-D.. no cóż, wiadomo, że ma gorzej. A z drugiej strony czego oczekiwać od motocykla, który dostaje się tylko jako dodatek przy płaceniu za markę
|
|
|