To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Mechanika ogólna - Dodatkowe przekaźniki do światła przedniego - czy warto?

Marecki - 2019-02-07, 12:55
Temat postu: Dodatkowe przekaźniki do światła przedniego - czy warto?
Witam!
Z racji montażu lightbar'a zamontowałem dodatkowy przekaźnik aby odciążyć styk włącznika świateł drogowych.
W zasadzie to ten dodatkowy przekaźnik zasila jednocześnie światło drogowe i lightbar.
Zdaję sobie sprawę, że instalacja jest po 30+ latach użytkowania w stanie "takim sobie" i naszła mnie myśl czy nie byłoby zasadne zastosowanie też przekaźnika na zasilaniu światła mijania?
Jak myślicie - czy warto go zastosować?

Pozdrawiam!
Marek

P.S. kwestię prawną jednoczesnej pracy lightbara i drogowych tymczasowo pomińmy.

krzynol - 2019-02-07, 14:33

a jkie żarówki są w LB?
Marecki - 2019-02-07, 16:03

Oryginalnie H3 55W ale docelowo jakieś ciepłe ledy chciałbym tam wrzucić.
Z bilansu mocy te dodatkowe 110W na LB to mało nie będzie dla alternatora - muszę porobić troche pomiarów i zobaczę jak to wyjdzie.
Tymczasowo brałem pod uwagę też opcję zamontowania na LB żarówek H3 35W
Chciałbym aby przy tych przynajmniej np 2000RPM już accu był ładowany po włączeniu świateł drogowych.

krzynol - 2019-02-07, 16:33

czyli do długich i LB 150W łącznie to kilkanaście A, czyli przekaźnik wskazany
ale do mijania? przy 4-5A nie koniecznie, ale zawsze można czemu nie?

Marecki - 2019-02-07, 18:13

Wiesz .... jak montuję jeden to drugi obok dać to nie jest wielki kłopot 😉
Do tego tylko jeszcze dwa dodatkowe kabelki i po kłopocie.
Wstępnie zmieszczę je między accu a tylnym błotnikiem.
I tak mam tam już jeden wrzucony od załączania grzanych manetek oraz ”akcesoriów” w postaci jednego podwójnego gniazda USB.
Niestety - miejsca mam trochę za mało aby 3 sztuki w jednym szeregu zmieścić wraz z bezpiecznikami.

krzynol - 2019-02-07, 19:30

no cóż to już kwestia mechaniczna co sie da upchać
ja mam tylko jeden do gniazda zapalniczki na kierze

Marecki - 2019-02-07, 21:13

Cóż - specjalnie nadwyżki miejsca na takie dodatkowe zabawki tutaj nie ma i nie zmienimy tego.
Jedyna sensowna wolna przestrzeń to okolice accu, gdzie w zasadzie też zbyt wiele miejsca nie ma.

Zibi665 - 2019-02-08, 11:57

Jak to masz wykombinowane? - LB świecą Ci z długimi?
Zostaw sobie oświetlenie w sensie ,,długie i krótkie'' bez kombinowania - konstruktorzy Hondy tak to wymyślili w oryginale, żeby wszystko było O.K. i z tego co wiem - się to sprawdza.

- Podłącz LB bezpośrednio z aku za pomocą przekaźnika, a zasilanie owego przekaźnika podepnij pod ,,plus'' już po stacyjce, co byś sterowanie lightbarów miał dopiero po przekręceniu kluczyka - no i dodatkowy przełącznik oczywiście na kierę gdzieś musisz upchać, aby Ci to wszystko dobrze hulało.
Poniżej masz prosty schemat jak sobie to połączyć - same lightbary to prawa strona, po lewej światła awaryjne, gdybyś jeszcze chciał sobie zainstalować.



Wszystko podpięte z takim wyłącznikiem:



Nie tani ten przełącznik https://smwproject.com/akcesoria-motocyklowe/przelacznik-podwojny/
... ale z powodzeniem mozna zastąpić go jakimś zwykłym wyłącznikiem - nie koniecznie z diodą

Marecki - 2019-02-08, 14:36

Obrazki coś nie chcą mi hulać ale to nie problem - nie takie schematy z głowy się rysowało ;-)
Ale dzięki za sugestię - wezmę to pod uwagę :-)

Zibi665 - 2019-02-08, 14:59

Marecki266 napisał/a:
Obrazki coś nie chcą mi hulać
Dziwne - u mnie i na PC i na androidzie hulają.
Marecki - 2019-02-08, 16:20

U mnie na PC (na dwóch różnych przeglądarkach) i na IOs nie wyświetla się.
Sprawdzę to jeszcze później będąc w domu

Robercik - 2019-02-08, 16:46

Dorzucę jeszcze Firefoxa 64.0. Linux. Fedora 29. Obrazków brak.
Zibi665 - 2019-02-08, 16:52

No co ja Wam chłopaki poradzę? - jedynie link do obrazka mogę zapodać :->
Marecki - 2019-02-08, 21:23

Teraz udało mi się zobaczyć schemat.
Moim zdaniem diody idące do kierunkowskazów są odwrotnie narysowane 😉

krzynol - 2019-02-08, 21:39

ewidentnie :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group