To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - vt 800c spalanie oleju

GrzegorzKorzen - 2019-01-09, 04:08
Temat postu: vt 800c spalanie oleju
Witam, od momentu zakupu shadowki 800 1988 zrobiłem około 1500 km i zauwazyłem ze bierze dość sporo oleju, mniej wiecej 700 ml na 1000 km. Zadnych wycieków nie zaobserwowałem. Wychodzi na to że zużyły się pierscienie. Motor ma przejechane 20100 mil (32 160 km).

Warto wymieniać pierścienie? Takie zużycie oleju jest nie do przyjęcia, czy przy takim przebiegu mozna przymknąć na to oko? Dolewać oleju czy lepiej usiąść i sie rozpłakac? Co sądzicie?

Pozdrawiam Grzegorz

Krzychoo - 2019-01-09, 07:19

GrzegorzKorzen napisał/a:
Warto wymieniać pierścienie? Takie zużycie oleju jest nie do przyjęcia, czy przy takim przebiegu mozna przymknąć na to oko? Dolewać oleju czy lepiej usiąść i sie rozpłakac? Co sądzicie?

Ja bym tego nie rozpatrywał w kategorii "czy warto". Jest usterka i trzeba ją usunąć. Może to pierścienie, może uszczelniacze zaworowe, najpierw trzeba ustalić przyczynę. Inną sprawą może być dostępność części zamiennych.

As Kier - 2019-01-09, 20:39

Zmień olej na 15w50. Gdziś na trasie spotkałem kolesia , co lał 20w50. Im gęstrzy olej, tym mniej bierze. Jak rozbierzesz silnik, to zaraz łańcuszek trzeba wymienić itp.
leonek1987 - 2019-01-09, 21:21

Zmiana oleju nic nie pomoże ja też żeby wyciszyć hydrauliczny popychacz zalałem 15w50 i pomagało do momentu aż silnik się rozgrzał. Potem znowu to samo. W końcu po rozmowie z Marudą odwiozłem moto trzeba było wymienić trochę rzeczy ale teraz silnik tylko syczy a olej taki jak fabryka zaleca 10w40 motul. Według takiego rozumowania to może od razu doktora zalać ten jest dopiero gęsty. Jest zima jest czas można coś działać.
Matrix - 2019-01-10, 20:22

Przy takim poborze oleju zgłaszaj się do Marudy im szybciej tym lepiej bo o terminy u niego coraz trudniej :mrgreen:
MARQ - 2019-01-11, 09:17

Matrix napisał/a:
Przy takim poborze oleju zgłaszaj się do Marudy im szybciej tym lepiej bo o terminy u niego coraz trudniej :mrgreen:


Ty się módl, żeby Maruda w delegację nie pojechał do kolegi do tego Meksyku,
bo połowa Polski wyjedzie w tym roku w lipcu na drogi ;)

As Kier - 2019-01-11, 10:18

Meksyk to potoczna nazwa dzielnicy w Białymstoku. Mamy tu Meksykański Klub Motocyklowy. Zapraszam.
efish - 2019-01-11, 21:53

Pisz do Marudy, bo wcześniej czy później będziesz musiał do niego uderzyć. Moja 700 z 85r nie bierze nawet grama oliwy.
GrzegorzKorzen - 2019-05-06, 07:14

Wyremontowałem silnik, zostały zmienione pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Mechanik stwierdził ze problem w moim silniku był w tym ze cylinder się spolerowal, ścianki były gładkie i przez to pierścienie nie trzymały dobrze oleju. Papierem ściernym przeleciał cylindry i wszystko złożył.

Problem jest taki ze nadal bierze olej! Silnik na dotarciu, zrobiłem 300 km i musiałem dolać pół litra oleju. Dymu jak nie było przed remontem tak nadal nie ma. Przez te 300 km kręciłem do 3,5 tys obrotów max.

Co jest przyczyna usterki? Jest możliwe ze pierścienie na dotarciu nie trzymają jeszcze i jak się dotrzeć to będą trzymać ?

Marecki - 2019-05-06, 07:59

GrzegorzKorzen - coś ten twój mechanik chyba naściemniał z tym cylindrem że się „spolerował” i trzeba było go matowić papierem.
A jaki mechanik to i taka naprawa :-(
Jeśli cylinder jest owalny powyżej normy (a powinien to zmierzyć!) to żadne tarcie papierem go nie wyprostuje.
W takim wypadku pierścienie nigdy się nie ułożą do kształtu cylindra.
Zakladam też, że robiąc remont wymienił cały komplet uszczelnień?
Uwierz mi, że widziałem już różnych partaczy więc mało co mnie zaskoczy :cry:

iko01 - 2019-05-06, 13:34

Jeszcze nie slyszalem zeby cilinder papierem atakowac.. Jak cos to mozna sie w honowanie pobawic ,ale to juz zabawa a tak na prawde pomaga wymiana cylindra tloka i pierscieni :) , lub szlif cylindra i nadwymiarowy tlok + pierscienie.
Hydrant - 2019-05-06, 16:24

Zrób próbę olejową.
GrzegorzKorzen - 2019-05-06, 19:33

A co jesli to faktycznie wina oleju i powinienem lac gesciejszy olej ? Klimat tutaj w meksyku jest bardzo goracy, te 400 km po remoncie zrobilem w temperaturach 30.35 stopni. Leje 10w40, co jesli naleje 20w50?


Hydrant - 2019-05-06, 19:50

Piszesz z Meksyku?
Hydrant - 2019-05-06, 19:53

GrzegorzKorzen napisał/a:
A co jesli to faktycznie wina oleju i powinienem lac gesciejszy olej ? Klimat tutaj w meksyku jest bardzo goracy, te 400 km po remoncie zrobilem w temperaturach 30.35 stopni. Leje 10w40, co jesli naleje 20w50?

Obrazek


Raczej nie wina oleju. Układ chłodzenia ma za zadanie utrzymywanie optymalnej temperatury pracy silnika. Nie zależnie od temperatury otoczenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group