To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - co mi za zębatka 15z?

levis2009 - 2018-05-17, 17:41
Temat postu: co mi za zębatka 15z?
Cześć,
poczytałem trochę na forum Varadero 125, który ma ten sam silnik (z tego co mi wiadomo) i tam niektórzy pisali że po wymiane zębatki z 14 na 15 (przód) moto przyspieszył im i np mogli lecieć 130+. w necie widziałem że taka zębatka kosztuje ok 40-50 zł. czy wg was warto i czy to się sprawdzi w shadowce?

waludi - 2018-05-17, 17:48

Sposób obliczania prędkości jest taki:

X= stara zębatka tył / stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa

Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
Taki przykład przy prędkości 100 i 50 km/godz

X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5
2,75/2,5= 1,1x100 =110
1,1x50 =55

levis2009 - 2018-05-17, 18:04

z tego co wiem to oni mają tam zębatkę z tyłu 44, a z przodu tylko wymieniają z 14 na 15. teraz moja shadowka jedzie ok 120 max przy dobrym rozpędzie
waludi - 2018-05-17, 21:32

ilość zębów jest przykładowa. Wstaw do wzoru takie jakie masz i jakie chciałbyś założyć, to tylko teoria a jak w praktyce to będziesz wiedział jak przetestujesz
MARQ - 2018-05-18, 12:02

15 z przodu może nie wejść. chyba ktoś kiedyś piłował coś ;)
lepiej już zostaw z przodu 14 a zdejmij z tyłu jeden/dwa zęby.
temat był omawiany, może znajdziesz coś w naszym dziale...

Zamek1200 - 2018-05-18, 22:45

jest kilka tematów dot ilości zębów w napędzie.. ten jest kolejny, nikomu nie chce się szukać.

http://sprocketcalculator.com/

ta strona załatwia sprawe

levis2009 - 2018-05-21, 15:21

czyli wg tej stronki, zyskam na prędkości ale stracę na momencie obrotowym
Zamek1200 - 2018-05-21, 21:58

nie wg stronki tylko wg fizyki :P zmiana przełożenia zawsze skutkuje zmianą momentu obrotowego i predkości max - zależy w która strone zmienisz przełożenie. zmienisz rozmiar koła tylnego i dokładnie to samo sie wydarzy itd itd

jak już jestem drobiazgowy to nawet mniejsze lub wieksze cisnienie w kole spowoduje zmianę przelożenia (zmieni sie promień dynamiczny koła) ale są to wartości tak małe że wręcz pomijalne i niezauważalne dla uzytkownika (to tak totalnie na marginesie) ;-)

borejek343 - 2018-05-21, 22:02

Pamiętajcie o przekłamaniach licznika po zabawie z zębatkami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
levis2009 - 2018-05-21, 22:49

no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne
MARQ - 2018-05-22, 09:22

levis2009 napisał/a:
no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne


polecam przerzutki jakieś na tył wymyślić do moto i rozwiązanie gotowe ;)
inaczej spod świateł będziesz startował jak objuczony muł.

levis2009 - 2018-05-22, 09:44

no dobra, przekonaliście mnie żeby tego nie zmieniać :D
potfur - 2018-05-22, 10:20

levis2009 napisał/a:
no dobra, to w takim razie trzeba coś wykombinować by przyspieszenie było jakie jest a żeby szybciej jechał moto, na trasę byłoby idealne

Parafrazując tekst króla sedesów:
Mamusię oszukasz, tatusia oszukasz, ale fizyki nie oszukasz :D

levis2009 - 2018-05-22, 12:58

gdyby zrobienie prawka nie zabierało tyle czasu to już pewnie dawno bym zrobił i kupił sobie wymarzone dwa kółka, a tak trzeba kombinować :D
Trom - 2018-05-22, 21:57

levis2009 napisał/a:
gdyby zrobienie prawka nie zabierało tyle czasu to już pewnie dawno bym zrobił i kupił sobie wymarzone dwa kółka, a tak trzeba kombinować :D


Oj tam,oj tam ... ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group