To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Brak iskry na przednim garze

mytek1 - 2018-05-10, 21:30
Temat postu: Brak iskry na przednim garze
Witam, pacjent to Spirit 1100 z '97 roku na jednym impulsatorze. Nie ma iskry na przednim cylindrze. Cewki, impulsator pomierzone-w zgodzie z serwisówką. Po zamianie przewodów od cewek iskra na przodzie, na tyle brak- w związku z tym potwierdza to że cewki ok. Przewody WN, fajki założone nowe. Moduł zapłonowy był w Ostrołęce w "ELSERWIS" na sprawdzeniu i niby jest Ok. Regulator napięcia nowy; alternator według pomiarów z serwisówki był ok, ale przy pomiarze rezystancji izolacji przebijał do masy przy 40V- został przewinięty. Rozrusznik rozebrany i wyczyszczony; pomierzone omomierzem rezystancje na komutatorze i pomiędzy komutatorem a ośką jak podaje Clymer- jest Ok. Impulsator ustawiony mniej więcej na 0,3-0,4mm. Instalacja przepatrzona, nie wygląda aby była cięta czy cudowana. Po odpięciu od wiązki czego tylko się da nadal brak iskry na przodzie. Wypięte z wiązki: alternator, regulator napięcia, kierunkowskazy, lampy, klakson, wentylator, czujnik temperatury, pompa paliwa, kontrolki, przekaźnik pompy paliwa, przekaźnik kierunkowskazów, czujniki sprzęgła, hamulców- iskry nadal brak. Gdzie szukać przyczyny bo już pomysłów brakuje? Rozrusznik, sprzęgiełko rozrusznika?
mytek1 - 2018-05-10, 23:35

Jeśli ktoś posiada schemat ideowy modułu zapłonowego z opisem wyprowadzeń to będę bardzo wdzięczny.
MiSzcz - 2018-05-10, 23:53

Zobacz ten temat . Jeśli to Ci nie pomoże i sprawdzisz instalację wraz z czerwonym wyłącznikiem, to jedynym winowajcą pozostanie sam moduł.
mytek1 - 2018-05-11, 20:46

Czytałem ten temat już. Dziś dla pewności wykręciłem po jednej świecy z cylindra aby rozrusznik miał lżej. Iskry nadal brak było na przodzie. Dalsze kroki polegały na podpięciu plusa cewek (czarny z białym paskiem) bezpośrednio z aku- iskry na przodzie dalej nie było. Fajki zdjąłem z przewodów z jednej strony moto, z tyłu iskra ok. Jak kręci rozrusznikiem i przewód WN oddala od masy to tak na oko do ok. 1cm iskre osiągnie; z przodu brak ( no może taka na dziesiąte milimetra jest). Wtedy zapadła decyzja żeby podpiąć moduł poza instalacją motocykla. Plus cewek bezpośrednio z aku. Do modułu podpiąłem cewki, impulsator, plus, minus, minus na pin od biegu neutralnego. Po tym zabiegu nadal brak iskry na przedzie, z tyłu ok. Po zamianie przewodów do cewek iskra jest z przodu, a z tyłu brak. Wszystko wskazuje że moduł jest padnięty. Chyba żeby to była wina impulsatora, ale jak z tyłu jest iskra to na przodzie też powinna być. Macie jakieś propozycje? Jutro jeszcze zobaczę co będzie jak tylną cewkę odepnie od modułu aby go nie obciążała. A może ktoś ma schemat ideowy modułu maa-a-943w? Są w nim jakieś elektrolity, tranzystory triaki?
MiSzcz - 2018-05-12, 15:10

mytek1 napisał/a:
Jutro jeszcze zobaczę co będzie jak tylną cewkę odepnie od modułu aby go nie obciążała.


Ale nawet jak odepniesz, przestanie obciążać i pojawi się jakaś tam iskra na przednim, to i tak nie zmieni faktu, że coś nie tak masz z modułem. Schematu niestety nie posiadam, ale jeśli nie chcesz go od razu wymieniać, to rozbierz i posprawdzaj dokładnie elementy, które w nim są zawarte. Zazwyczaj jest tak, że pada jeden kanał. Ale dziwi mnie trochę fakt,że był w Elserwis i stwierdzili, że jest ok. Może testowali bez obciążenia obu kanałów jednocześnie ? ;-)

mytek1 - 2018-05-12, 20:28

Dziś jakoś nie znalazłem czasu na odpięcie tylnej cewki. Jeszcze mam takie pytanie na upewnienie. W tym modelu obydwie cewki dostają w jednym momencie iskrę? Czy jest tam jakiś układ opóźniający? A i może masz schemat jakiegokolwiek modułu od shadowki czy jakiejś hondy to popatrzyłbym jak przykładowo wygląda.
adam3911 - 2018-05-12, 22:10

mytek1 napisał/a:
Dziś jakoś nie znalazłem czasu na odpięcie tylnej cewki. Jeszcze mam takie pytanie na upewnienie. W tym modelu obydwie cewki dostają w jednym momencie iskrę? Czy jest tam jakiś układ opóźniający? A i może masz schemat jakiegokolwiek modułu od shadowki czy jakiejś hondy to popatrzyłbym jak przykładowo wygląda.


Tak czytam, czytam... Masz schemat elektryczny motocykla? Rozpiales cala instalacje, zeby udowodnic niemozliwe, a wystarczy spojrzec w schemat, wziac miernik i zbadac... Czekam tylko na teorie ze za ciezki i tu kezy wina...

MiSzcz - 2018-05-12, 23:36

mytek1 napisał/a:
Plus cewek bezpośrednio z aku. Do modułu podpiąłem cewki, impulsator, plus, minus, minus na pin od biegu neutralnego. Po tym zabiegu nadal brak iskry na przedzie, z tyłu ok. Po zamianie przewodów do cewek iskra jest z przodu, a z tyłu brak.


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy wszystko wpiąłeś na nowych /innych przewodach niż instalacja? Bo może to wydać się lakoniczne, ale czy sprawdziłeś bardzo dokładnie przewód idący od modułu do pierwszej cewki? Może i jest cały, ale może mieć przebicie do masy i przez to nie będzie działała cewka. Jeśli w/w rzeczy wyeliminowane, to prócz modułu pozostanie impulsator, który może dawać nieregularny przebieg o zbyt małej amplitudzie lub nieregularnych impulsach.

mytek1 - 2018-05-13, 10:44

Moduł podpiąłem na innych przewodach. No właśnie poza modułem tylko impulsator jest podejrzany. Byłem dziś jeszcze go zmierzyć. Ma 418,7 Ohm rezystancji. Dodatkowo odkręciłem dekielek z kapy, założyłem klucz na wał i mierzyłem obracając wałem. Według mnie rezystancja powinna być na poziomie tym 418,7 i w momencie gdy krzywka go wzbudza powinna spadać do 0. Tutaj rezystancja szaleje, miejscami miernik to i 1,6 kOhm pokazał, także to impulsator może siać szumy i być winowajcą. Na allegro są impulsatory z modelu z '85 gdzie były po dwa w motocyklu, czy będą pasować do motelu z '97?
AMarek - 2018-05-13, 11:13

Impulsator jest cewką w której magnes wzbudza impuls napięciowy, można to sprawdzić oscyloskopem, lub zaobserwować przy pomocy miernika ustawionego na prąd zmienny.
mytek1 - 2018-05-13, 14:37

Oscyloskopu nie mam. Miernikiem to tylko amplitudę zmierzy, bo przebieg za szybko się zmienia. Przy nastawieniu żeby miernik zanotował max napięcie impulsator daje ok 3,3V. Dla porównania w Shadowce z '88 każdy impulsator daje ok 2,2V.
Krzychoo - 2018-05-13, 15:10

Oporności nie mierzy się pod napięciem, bo wychodzą bzdury. Niby dlaczego oporność w momencie pojawienia się napięcia ma spadać lub rosnąć? Albo szumy impulsatora, przecież to tylko kawałek miedzianego drutu nawinięty na jakiś rdzeń. Szanuję Twoją determinację ale problem chyba Cię przerasta. Nie lepiej zwrócić się do fachowca?
MiSzcz - 2018-05-13, 17:27

mytek1 napisał/a:
Przy nastawieniu żeby miernik zanotował max napięcie impulsator daje ok 3,3V


Oporność impulsatora i amplituda impulsu wydaje się być w porządku.

mytek1 napisał/a:
Według mnie rezystancja powinna być na poziomie tym 418,7 i w momencie gdy krzywka go wzbudza powinna spadać do 0


Tu się mylisz. To nie jest kontaktron. Ale AMarek już Ci to wytłumaczył ;-)

Więc nic, tylko rozbierz moduł, albo jeśli nie czujesz się na siłach to oddaj sprzęt do elektromechanika.

mytek1 - 2018-05-13, 19:31

Pomyliło mi się z kontaktronem i przyznaję się do winy. Sprawdziłem dziś czy pojawi się iskra na przodzie odpinając tylną cewkę od modułu- iskry brak. Wszystko byłoby dobrze tylko ELSERWIS który zajmuje się takimi rzeczami zakwalifikował po pomiarach ten moduł jako sprawny. Jutro postaram się wykonać do Nich telefon i podpytam o metodykę badania.
mytek1 - 2018-05-14, 12:36

Dzwoniłem, jeśli napisali że moduł jest OK to ma iskrę na obu kanałach. W sobotę mam dzwonić bo będzie Kolega który zajmuje się modułami. Dziś dowiedziałem się jedynie że impulsator powinien dawać od 1coś do 6V. Tutaj daje 3,3V. Wczoraj z głupa zapiąłem pod ten moduł impulsator co daje 2,2V i iskry nie było na żadnym cylindrze. W sobotę postaram się dowiedzieć jaką amplitudę napięcia ma sygnał impulsatora na testerze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group