To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - wymiana łożyska walka rozrządu

Zamek1200 - 2018-04-29, 15:14
Temat postu: wymiana łożyska walka rozrządu
cześć

jako że chyba nie ma stricte takiego tematu, a wątek o legendarnych juz łozyskach przewija się w wielu innych dyskusjach zakladam nowy temat skupiający wskazówki jak rozpoznać usterkę i jak sobie z nia poradzić.

po I primo: trzeba trafnie określić awarię, co generalnie nie jest trudne gdy już sie kiedyś ten dźwięk słyszało. jakby ktoś miał wątpliwości niech obejrzy TEN film. charakterystyczny stukot dobiegający zewsząd byle nie z głowicy :omg: - to dokładnie to :roll: objawy towarzyszące: spadek mocy i Vmax, może być okopcona świeca I cyl. (za mało powietrza)

po II primo: problem dotyczy modeli do 2000 roku (chyba w marcu 2000 była jakaś zmiana). problem polega na braku kanału olejowego do lewego łożyska w głowicy I cylindra - akurat moja jest z 03.2000r :omg: oczywiście nie jest to regułą i generalnie w każdym roczniku może zdarzyć się taka awaria i może dotyczyć każdego z 4 łożysk ukł. rozrządu. maszyny sprzed modyfikacji są wyjątkowo narażone na wystąpienie usterki

i po III primo ultimo: po naprawie moto pracuje dokladnie TAK

w tym momencie mam rozebraną głowicę I cyl. poniżej wstawie zdjęcia. na wymianę zastosuje łożysko SKF 6003 2RS C3 - nie wiem jakie mechanik założyl po pierwszej wymianie ale bylo chyba z gównolitu bo po chwili znów sie rozsypało.

FILM INSTRUKTAŻOWY na podstawie którego wykonuję naprawę, ostatecznie nie ma sie czego bać - przy demontażu trudno cos uszkodzić, przy montażu trzeba uważać żeby nie pozrywać malych śrubek. na jesieni wymieniałem olej i było duzo opiłków więc po wymianie lożyska wymienie olej po czym niemalże od razu wymienie go ponownie żeby kanały przepłukały się

zdjęcia obecnego stanu: brak koszyczka





i na koniec pytanie: wg. Was wymieniać oba łożyska czy tylko to rozsypane?

--------------
edit:
naliczylem 10 kulek - chyba tyle powinno być więc szczęśliwie żadna nie spadla na dół. na osłonie prawego łozyska widnieje napis "NSK 6003DW" - jedyne co udalo mi się znaleźć o tym lożysku to to że ma średnicę wew. 16.96mm a nie 17mm. totalnie nic na temat luzu itd. no i ponawiam pytanie czy wymieniać prawe łożysko które na razie jest ok (wydaje sie byc ok) - chyba wymienie bo potem znów rozbierać to bez sens a łozyska kupiłem za 18zł..

Daro66 - 2018-04-29, 19:51

Zostaw drugie łożysko ,jest oryginalne i na pewno dłużej pochodzi niż zamiennik , co do średnicy wewnętrznej masz rację jest odrobinę mniejsze . Honda nie przewiduje wymiany samego łożyska tylko w komplecie z wałkiem . Decyzja należy do Ciebie
Zamek1200 - 2018-04-29, 23:22

nsk 6003DW made in poland? to jest ori łożysko? :shock: na osłonie jest made in poland więc to chyba jest wymienione ostatnim razem - mechanior wymienił oba ;] no i to co sie posypało po chwili pewnie też jest nsk
Todek - 2018-04-30, 10:54

Zamek1200 napisał/a:
SKF 6003 2RS C3


Dlaczego 2RS? Jest to łożysko obustronnie kryte plastikiem. Łożyska w twoim moto są smarowane olejem, więc jak zastosujesz kryte, to jak ten olej będzie przepływał przez łożysko?

http://www.pfibearings.co...=6003DW&ssr=261

http://rolling.hu/search/6003DW+NSK.php

http://www.nskeurope.pl/d...gs-h-active.pdf

Zamek1200 - 2018-04-30, 23:21

słuszna uwaga. mianowicie łożysko lewe ma być bez osłon a lożysko prawe ma byc kryte "od zewnątrz". tak też zrobiłem - lewe łożysko pozbawiłem osłon a smar stały zostal dokładnie wymyty. prawe łożysko pozbawiłem 1 osłony i też dokładnie wymyłem smar stały - dokładnie tyle na ile sie dalo. korciło mnie żeby usunąć drugą osłone żeby dobrze wymyć ale po zdjęciu chyba nie da się jej założyć ponownie. wałek uzbrojony, jutro montaż

i żeby była jasność - lewe łożysko w moim moto nie jest smarowane :mrgreen: dlatego dochodzi do awarii :omg:

Zamek1200 - 2018-05-01, 19:10

post pod postem ale trudno, przynajmniej będzie zauważony ;-)

no i po krzyku, pięknie sie poskładalo, zaworków nie trzeba było korygować, znaki pięknie sie ułożyly chociaż dopiero podczas składania zgębiałem jak to powinno być. w każdym razie działa, moto odpaliło "od strzała". po wymianie popracowal chwile, po czym wymieniłem olej, przejechałem ok 20km i znów wymieniłem.

pytanie: łożyska z luzem C3 - będą pracowac głośniej tzn? bo generalnie podczas pracy jest taki dźwięk "metaliczny szum", dokładnie taki jak wtedy gdy lożysko jest rozsypane. jedyna różnica to brak stukotu ganiających sie kulek. tak ma być na tych łożyskach?

2 filmy obrazujące o co mi chodzi:
FILM1
FILM2

ktos już wypowiadał się co do głośniejszej pracy. co o tym sądzicie? a drugi cylinder cierpi na ten problem?

Daro66 - 2018-05-02, 09:09

No to w drogę :ride: . Polatasz parę tyś . to wychwycisz uchem głośniejszą pracę i tyle . Będzie dobrze , oczywiście jeśli montażu dokonałeś prawidłowo ;-)
MARQ - 2018-05-02, 12:20

u mnie łożysko wygląda jak na kilku foto w moim katalogu udostępnionym.
wrzuciłem właśnie do stopki adres katalogu z googli, mam nadzieję, że zadziała.

na razie łożyska nie wymieniam - nie zauważyłem nic sypiącego się tu ani tam...

chętnie zerknąłbym na podobne foto z silników po 2001 roku.
jak tam wygląda to sławne inne smarowanie łożyska... gdzie ten kanał dorobiony itd...

na razie nie mam czasu zająć się swoją księżniczką i porzeźbić przy niej dostępnymi półśrodkami,
bo nadal brakuje tego super śrubokręcika, który wszędzie podejdzie za 3 stówki..
próbowałem tym tanim z chin z filmiku o Varadero - do turystyka może i będzie ok. bo tam filtr powietrza gdzie indziej jest, ale u siebie z założonym poprawnie filtrem powietrza szansy nie widzę na przedni gar a przy tylnym też nie ma jak się obrócić... zresztą szczerze wątpię w dokładność jakichkolwiek innych urządzeń poza tym drogim dziadem z porządną przekładnią.

jakby ktoś znalazł naprawdę działający patent na przyrząd do regulacji składu mieszanki w naszych maleństwach, to wrzucajcie pomysły.

Zamek1200 - 2018-05-02, 23:26

Daro66 napisał/a:
Polatasz parę tyś . to wychwycisz uchem głośniejszą pracę


no właśnie ja już slysze niepokojący dźwięk :) opisany powyżej i w głowie mam wojne czy tak ma być czy cos jest nie tak :-P zastanawiam się też czy z tyłu jest ok. korci mnie żeby zajrzeć

Matthew90 - 2018-05-15, 18:00

tak sobie siedzę i słucham i niby praca silnika jest normalna znaczy brak dodatkowych odgłosów ale moze wy cos wysłuchacie TU
Trom - 2018-05-15, 21:13

Matthew90, Ty nie słuchaj tylko jeździj :mrgreen:
Matthew90 - 2018-05-16, 12:02

Gdyby nie praca to z Cienia bym nie schodził .
Ale nie daje mi spokoju to stracił swoją moc jaką miał na początku

MARQ - 2018-05-16, 13:18

a tak zupełnie nieuszczypliwie,
jeśli chcesz posłuchać co gdzie w moto słychać na postoju, to mikołaja o stetoskop poproś.
my na kompach usłyszymy dużo mniej i zupełnie inaczej niż ty na żywo.

a ja mam takie pytanie:
czy łożyska będzie słychać podczas jazdy, na wysokich obrotach?
jeżdżąc ze stoperami w uszach część hałasu się wycisza,
ale wydaje mi się, że uwydatnia się również wtedy to, czego nie sposób usłyszeć normalnie przy silvertail. słychać jak silnik pracuje a nie tylko wydech.

Zamek1200 - 2018-05-16, 23:21

Matthew90 napisał/a:
moze wy cos wysłuchacie TU


ja słysze metaliczny dźwięk łożysk chyba w przednim - u mnie dokladnie taki dźwięk jest po wymianie, brak stuków, sam szum. te rurki paliwowe to ja bym sie zastanowił nad wymianą. gdyby w nich było ciśnienie to na bank by puściły.

pagaj - 2018-05-17, 22:57

Moja uwaga:
Nie wiem czy zawsze, ale na wałku rozrządu montuje się łożyska o zwiększonym luzie -ze względu na pracę tegoż w podwyższonej temperaturze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group