To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Szybkie pytanie z dziedziny ładowania VT 700 86r

swaldek - 2017-06-19, 10:42
Temat postu: Szybkie pytanie z dziedziny ładowania VT 700 86r
Nie zagłębiając sie szerzej w problem mam krótkie pytanie - czy w tym modelu i załozeniu ze układ ładowania jest sprawny czyli prąd płynie w kierunku akumulatora, po odpaleniu i odpieciu jednej z klem akumulatora, motocykł powinien pracowac czy zgasnie.
cyborg - 2017-06-19, 11:05

Takich numerow nie rob bo mozesz spalic sobie moduły zapłonowe - przy zdjeciu klemy z akumulatora napiecie wzrosnie powyzej 15 V a to moze byc zabojcze dla elektroniki. Skad w ogole taki pomysl?? Do pomiaru napiecia ladowania sluzy woltomierz/miernik uniwersalny, wystarczy taki za 15 zl z marketu
swaldek - 2017-06-19, 14:09

Dlaczego pytałem, własnie dlatego, że w blizniaczym motorku padł aku i liczyłem ze uda się go odpalic tak jak samochód wyjmując z jednego który jest na chodzie aby odpalic drugi, ale tu nastapił zgon pierwszego. Trzeba było odpalac na lejce, ale skoro zgasł po odpieciu jednej klemy zaczołem przyglądac sie układowi ładowania. W obu po pomiarach okazało sie, ze i jeden i drugi mają albo raczej nie mają własciwego ładowania, które jest na poziomie około 12,7 na duzych obrotach. Zaznaczam ze na wiosne zostały załozone nówki YUASA. Pomiar statora względem masy(ramy) jest tragiczny :-( około 1 ohma choc w pierwszym zmienne napiecie mierzone na ssaniu prawie równe 32, 35,34, a przy 4-5 tys obrotów 64,69,69 w drugim gorzej przy normalnych obrotach 8,24,25 dalej nie sprawdzałem bo raz było 5, nic to znowu 8.
W obu przypadkach najprawdopodobniej konieczne bedzie przewijanie i bez pomocy pana Janusza sie nie obejdzie. W piątek maszyny trafią do Motorowni, jezeli mechanik potwierdzi moim zdaniem słuszne własne spostrzezenia to statorki trafia do przewijania

cyborg - 2017-06-20, 23:22

Wedlug mnie w pierwszym przypadku stator masz ok, zacznij od pominięcia konektorow miedzy uzwojeniami a regulatorem ( po prostu polutuj przewody), a po drugie przewod plusowy i minusowy z regulatora połącz bezpośrednio do akumulatora (oryginalne odetnij i zaizoluj). Zapomnisz o problemach z ladowaniem. Drugi przypadek faktycznie wskazuje na przebicie w stojanie
swaldek - 2017-06-21, 21:00

Sam juz nie wiem co jest grane, dzisiaj spedziłem pół dnia w garazu i mam metlik. Zaczołem od ponownego dokładnego sparawdzenia statora pod wzgledem przebicia do masy , jak drut ma połaczenie(1,1ohma), ale uzwojenia daja równe napiecia po 35V zmiennego przy 2,5tys obrotów bo to było na ssaniu. Po złączeniu złączki napiecie zmienne tez równe wszedzie po około 9,5V, pomiar na akumulatorze napiecia ładowania , przy w pełni naładowanym akumulatorze to tylko 12,5V po zwiekszeniu obrotów rosnie do 13V. Wykonałem dodatkowy pomiar na kostce zaraz za regulatorem i tu konsternacja napiecie 13,5 rosnie do 14V :shock: a na akumulatorze o 1V mniej, wiec doszedłem do wniosku, że gdzies ucieka mi na kablach, chyba ze starosci dostały jakiejs opornosci. Zrobiłem dodatkowe pomiary i okazało sie ze zielony kabel(masa) miedzy złaczką regulatora a ramą wprowadza dodatkowy opór około 0,6oma, dlatego grubym kawałkiem innego kabla połaczyłem bezposrednio minus ze złączki na minus akumulatora, napiecie ładowania podskoczyło ale nie o 1V tylko o 0,5 ale juz jest wieksze niż napiecie na samym akumulatorze, akumulator przed rozruchem pokazuje 12,8V po uruchomieniu ładowanie pokazuje 12,9 do 13,4 na wyzszych obrotach. Niepokoi mnie tylko to zwarcie uzwojen statora do masy, jest lepiej z ładowaniem ale brakuje jeszcze 1V do pełni satysfakcji. Podobna zagrywka z bezposrednio podanym plusem nic nie zmienia
cyborg - 2017-06-21, 22:52

Dlaczego nie zrobiles wszystkiego o czym pisalem w poprzednim poscie? Chodzi o wyeliminowanie konektorow na 3 żółtych przewodach oraz odcięcie przewodów plusowego i minusowego z reglera i podpięcie ich pod akumulator. Naprawiam japonskie motocykle od 2002 roku i naprawdę dziesiątki takich zmian robilem w roznych modelach, nie wywazaj otwartych drzwi
swaldek - 2017-06-22, 15:10

cyborg napisał/a:
Dlaczego nie zrobiles wszystkiego o czym pisalem w poprzednim poscie?...


Z prostej przyczyny , o 23 już spie a o 7 jeszcze nie siadam do komputera, post przeczytałem dopiero wczoraj i dlatego napisałem co sam zrobiłem.
Do rad za które dziękuję zastosuje się, ale dopiero jutro i wtedy napisze co z tego wyszło

Juz jest jutro wiec na gorąco. Proponowane zmiany nic nowego nie wniosły, wszystko zostało na poziomie zmian które wykonałem wczesniej. Po odcieciu ze złączki 2x plusa i 2x minusa i podaniu ich bezposrednio na akumulator napiecie ładowania dalej na poziomie 12,7-13,3V, lutowanie złaczki ze statora tak samo. Jednak dzisiaj juz widoczna zmiana napiecia ze statora przy 3 tys. obr. 42,42 i 38 a przy podłaczonym regulatorze 11,4 11,4 i 9,8. Stator dalej ma zwarcie do ramy czy mierze omomierzem czy pomiarem diod, czyste zwarcie. Czas skonczyc z pomiarami i zaczac działać. Stator leci do przewiniecia, bo pomiar regulatora wyklucza uszkodzenie diody

swaldek - 2017-07-13, 21:23

No i finał, po 2 tygodniach moto znowu na chodzie a ładowanie pierwsza klasa na wolnych 13,9 do 14,5 przy 2000 obrotów, sztuczki nie pomogły, ale przewiniecie jak najbardziej,tu serdeczne podziekowania dla Pana Janusza z Suwałk, oba motocykle złapały świeży oddech teraz gotowe na kolejny wypad tym razem zachodnia granica. Do zobaczenia w trasie LwG
poldekz - 2019-02-22, 21:48

witam i proszę o jakieś sugestie ładowanie jest a kontrolka się świeci
Todek - 2019-02-22, 22:16

A od kiedy to w tym modelu jest kontrolka ładowania?
poldekz - 2019-02-22, 23:17

pewnie od kiedy sprowadzane są z USA Hania jest z 90r
Marecki - 2019-02-23, 00:03

Te konstrukcje nie mają kontrolki ładowania bo producent tego nie przewidywał.
Może świeci Ci się lampka np od uszk. światła STOPu?

Maruda - 2019-02-23, 08:24

W 90 roku nie było vt 700 od 3 lat nie produkowana a kontrolki ładowania w żadnej nie było
wirus - 2019-02-23, 08:34

Marecki266, dokładnie tak. Nie wiedziałem że w mojej vt 700 jest kontrolka przepalenia żarówki stopu w lampie, aż mi się nie przepalila żarówka ☺. Jaki.bylem ze tak powiem osrany gdy podczas jazdy na pulpicie zapaliła sie czerwona kontrolka. Myślę sobie silnik sie zaciera ☺. Jednak nie czerwona kontrolka od stopu i czerwona kontrolka od rezerwy paliwa. Pewnie to któraś z tych świeci.
Todek - 2019-02-23, 08:46

wirus napisał/a:
aż mi się nie przepalila żarówka

taillight



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group