VT 700/750/800 - Demontaż - elementy różne...;)
Anonymous - 2009-01-22, 21:03 Temat postu: Demontaż - elementy różne...;) Nie mogę poradzic sobie z demontazem plastikowej oslony chlodnicy. Na gorze sruba - ok - nic prostszego ale dalej: boczki, na dole; wyglada mi to na jakiegos rodzaju zatrzaski ale za zadna cholere nie moge ich sciagnac... Jednego juz nadlamalem Jakas podpowiedz do drugiego...?
Kierunek prawy/tył: obtarcie - przygoda z przeszlosci; chce zmetalizowac prozniowo. Demontaz...? Odkrecac listwe od blotnika czy jest inny sposob. Pytania moze banalne ale jak sie zachcialo grzebac w motorze bez wczesniejszych doswiadczen - zaczynaja sie schody... Zeszlo poltorej godziny, 450 klątw i dwa piwa...
Przyjme chetnie kazda sugestie...:)
Dzieki!
Sowa - 2009-01-22, 21:22
Osłona jest prawdopodobnie jak w c-2 na bolcach wychodzących z chłodnicy i na śrubie górnej montowanej na gumowej tulei .Więc musisz delikatnie wykręcić górną śrubę ,tylko wyciągaj ją delikatnie ,bo na końcu gumowej tulei jest śruba kontrująca która lubi wpadac do ramy a wtedy dupa blada. Później unosząc chłodnicę lekko do góry zdejmiesz osłonę.
uważaj na 2 tuleje gumowe które są na bolcach łatwo je przeoczyć i zgubić
Todek - 2009-01-22, 21:28
Jest dokładnie tak jak mówi Jarek. Odkręcić górną śrubę mocująca chłodnicę, odchylić chłodnice delikatnie w kierunku przedniego koła i podnosić do góry. Jak dolne wsporniki chłodnicy wyjdą z gniazd to wtedy zdejmiesz osłonę .
Anonymous - 2009-01-22, 22:21
jarek73 napisał/a: | Później unosząc chłodnicę lekko do góry zdejmiesz osłonę. |
Todek napisał/a: | odchylić chłodnice delikatnie w kierunku przedniego koła i podnosić do góry. |
Wszystko sie zgadza. Opis nie odbiega od rzeczywistosci ale Panowie...! Tu trzeba albo sily tatanki albo jest jakis myk (wcisnac, scisnac, nadgiac...). Siedze ze zlamanym srubokretem w dloni (drugiego mi szkoda), a ona nawet ani drgnie! Lekko i delikatnie to moge polerowac blotnik woskiem ale nie to cholerstwo...
renegade - 2009-01-22, 22:41
a może węże od płynu trzymają i dlatego nie możesz ruszyć chłodnicy
Anonymous - 2009-01-22, 22:54
Pudlo! Weze zwolnione...
Dobra na dzisiaj sie poddaje...
Cezar - 2009-01-22, 23:30
Oglądałeś fiszki do układu chłodzenia? Może one coś pomogą?
Sowa - 2009-01-23, 00:08
Jakbyś spryskał czyściwem do hamulców bolce to zejdzie łatwiej.gumowe tulejki ci się zapiekły od syfu spod kół .spryskaj je czymś do mycia ja używam chemii WURTH-a .póżniej wpuść np.WD -40 ALE TYLKO W TEJ KOLEJNOŚCI
Anonymous - 2009-01-25, 13:22
czy te gumowe tulejki powinienem wyjac demontujac oslone? czy one sa mocowane na srubach czy tylko wcisniete w szczeline jako rodzaj bufora?
Cezar - 2009-01-25, 13:31
sublime napisał/a: | czy te gumowe tulejki powinienem wyjac demontujac oslone? czy one sa mocowane na srubach czy tylko wcisniete w szczeline jako rodzaj bufora? |
Może To w czymś pomoże.
Jeśli to nie to co trzeba kliknij TU i wybierz sprzęt, a następnie odpowiednią sekcję "fiszek"
Sowa - 2009-01-25, 16:37
sublime napisał/a: | czy te gumowe tulejki powinienem wyjac demontujac oslone? czy one sa mocowane na srubach czy tylko wcisniete w szczeline jako rodzaj bufora? |
chłodnica nie może być montowana na sztywno z racji drgań które by ją rozszczelniły .Tulejki te mają za zadanie częściowo zbierać drgania .prawdopodobnie jak uniesiesz chłodnice po pójdą w górę razem z nią .warto sprawdzić ich stan czy nie są poprzecierane i ewentualnie wymienić . nie mogą mieć za dużo luzu na bolcach ,bo to świadczy o ich zużyciu.
KaKa - 2009-01-27, 18:27
Podepnę się pod temat ze swoim problemem. Mechanikiem jestem słabym i jeszcze gorszym elektrykiem, ale sprawdzając stan przewodów odkryłem w sojej VT 750C z '97 że mam trochę więcej kabli elektrycznych w okolicy przednich kierunkowskazów, oprócz standartowej lampy na przodzie i kierunków mam jeszcze podłączone lightbary i wraz zostają (ukryte w mocowaniu kierunków) cztery kable obcięte i zaizolowane. Może macie pomysł co mogło być jeszcze tam podłączone?
Cezar - 2009-01-27, 18:50
Jeśli to wersja amerykańska to może instalacja była przerabiana, np. kierunki świecące na stałe przerobiono na standard europejski?
KaKa - 2009-01-27, 20:17
Cezar napisał/a: | Jeśli to wersja amerykańska to może instalacja była przerabiana, np. kierunki świecące na stałe przerobiono na standard europejski? |
dzięki za podpowiedź, jest to możliwe bo italianiec od którego kupowałem coś wspominał o wersii hamerykańskiej
AJK - 2009-01-28, 10:18
To ja też się podepnę z pytaniem.Gdzie w VF750S są bezpieczniki świateł i czy są zintegrowane z innym oswietleniem czy są tylko do świateł( mijania ,drogowe).
Pytanie drugie - zauwazyłem że nie zapala mi sie światło stopu jak zamykam klamkę przedniego hamulca - czy to normalne w tym modelu?
Przejrzałem te fiszki od Carlosa i nic tam takiego nie znalazłem.
|
|
|