To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 500 - Kręci nie pali

baton2156 - 2016-03-18, 13:09
Temat postu: Kręci nie pali
Po zimie niestety moja shadowka się zbuntowała i nie chce palić tj. kręci rozrusznikiem, jeśli podleje się benzynę pod święcę odpala i gaśnie.
Świece są wymienione w tamtym sezonie zresztą jak ma mieszankę to zapala czyli ok.
Krućce przy gaźniku zostały wymienione w tamtym sezonie ponieważ łapało lewe powietrze więc też raczej odpada.
Kranik sprawdzony paliwo puszcza rurką do gaźnika.
Próbowałem plakiem to przez moment udało się utrzymać zapalonego.
Wydaje mi się, że istnieje 2 możliwości albo nie puszcza paliwa do cylindrów albo ma gdzieś jeszcze dopływ lewego powietrza?
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie szukać problemu?

Leo - 2016-03-18, 13:15

Nie jestem ekspertem ;-) ale akumulator ok?
Spróbuj odpalić od kabli

Fr0g - 2016-03-18, 13:24

Sprawdzić możesz szybko.
Jesli świeca po wykręceniu mokra to lewe powietrze lub słaba iskra.
Jeśli sucha to brak benzyny w cylindrze.

Leo - 2016-03-18, 13:27

Wciąż pozostaje pytanie jak kręci, kiedyś wydawało mi się że spoko a Cezary przez telefon słyszał że padło aku :mrgreen:
towalsky - 2016-03-18, 13:33

Leo napisał/a:
Wciąż pozostaje pytanie jak kręci, kiedyś wydawało mi się że spoko a Cezary przez telefon słyszał że padło aku :mrgreen:


i mnie się wydaje, że wina może leżeć po stronie akumulatora : ) :toast:

Panoramiks - 2016-03-18, 13:52

Sprawdź jeszcze drożność wężyka podciśnienia do kranika i czy jest dobrze podłączony.
Morfi 63 - 2016-03-18, 14:16

Oj u mnie też po zimie 1 raz ciężko odpalał ale podstawa to odpowiednie obroty na rozruchu
garnett - 2016-03-18, 14:51

Według mnie akku może być ok bo:
baton2156 napisał/a:
jeśli podleje się benzynę pod święcę odpala i gaśnie.


Stawiałbym na wężyk podciśnienia zobacz czy jest drożny albo może spadł z jednego końca. Ja u siebie w 500c 2x akumulator rozładowałem zanim zorientowałem się że wężyk z jednego końca spadł bo był już wyrobiony i jakoś go potrąciłem.

stiv10 - 2016-03-18, 15:17

tu jest problem wyłącznie z układem paliwowym. Skoro "podlejesz" bezpośrednio do cylindra wachę i chce jarać, to znak, że nie dochodzi mieszanka paliwowa (prąd jest, bo wytwarza iskrę, która powoduje zapłon), ale po wypaleniu benzyny, już nie ma co detonować. Szukaj w układzie paliwowym
Gabriel - 2016-03-18, 15:33

Zajrzyj do baku może paliwo wyparowało, niby oczywiste, ale można przeoczyć. Jak dla mnie to sprawdzić czy jest iskra, jak jest sprawdzić czy paliwo leci, spuścić do naczynia tak z pół litra. W między czasie podładować akumulator.
stiv10 - 2016-03-18, 16:07

gaźnik, to skomplikowane urządzenie, w którym jest wiele kanalików, dyszek, otworków. Po dłuższym staniu zbiera się cały syf, który to wszystko jest w stanie pozatykać (dlatego zalecają spuszczać benzynę z gaźnika na zimowisko). ;-)
Fr0g - 2016-03-18, 17:36

Gabriel napisał/a:
Zajrzyj do baku może paliwo wyparowało, niby oczywiste, ale można przeoczyć. Jak dla mnie to sprawdzić czy jest iskra, jak jest sprawdzić czy paliwo leci, spuścić do naczynia tak z pół litra. W między czasie podładować akumulator.


Broń boże jednocześnie takie manewry!
Najpierw iskra, później ładowanie a na końcu benzyna.
Bo paluszki i buzia to jednak są to te rzeczy, które się w życiu przydają... i szkoda popalić

baton2156 - 2016-03-18, 21:53

Wężyk podciśnienia jest sprawdzony i drożny na 100%.
Paliwo jest na pewno ponad pół baku więc na pewno nie to.
Skoro łapie i manetką podkręce delikatnie to obroty utrzymuje też odpada.
Akumulator mogę sprawdzić podłączę akumulator z Volva 88 Ah więc można kręcić. Jak nic nie da, a sądzę że to nic nie zmienia aku będzie wykluczony na 100%.
Nie jestem pewien ale wydawało mi się że po spaleniu paliwa i dalszym kręceniu świeca wydawała się mokra, ale sprawdzę 2 raz, żeby nie być gołosłownym.
Gdzie mogło by łapać lewe powietrze? Króćce są nowe.
Gaźnik był sprawdzany w tamtym roku przez mechanika z motobecane twierdził, że wszystko w porządku chyba, że po zimie coś tak się porobiło.

Fr0g - 2016-03-18, 23:05

a moto na mrozie było trzymane? może jakaś uszczelka odeszła, albo silikon odpuścił przy -20 stopniach?
Trom - 2016-03-19, 05:43

Fr0g napisał/a:
...... albo silikon odpuścił przy -20 stopniach?


To chyba że stał na Syberii ;-) :-)8



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group