To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - Jakie paliwo 98 czy 95

lucas964139 - 2015-08-09, 23:56
Temat postu: Jakie paliwo 98 czy 95
Witam. Jakie paliwo jest zalecane książkowo do HS125 98 czy 95. Jakie kto stosuje? Czy odczuwacie Różnice w pracy silnika?
Todek - 2015-08-10, 02:37

95
oktan77 - 2015-08-10, 08:12

oktan77 sypie oktan95 :-)8
kruzi - 2015-08-10, 08:47
Temat postu: Re: Jakie paliwo 98 czy 95
lucas964139 napisał/a:
Witam. Jakie paliwo jest zalecane książkowo do HS125 98 czy 95. Jakie kto stosuje? Czy odczuwacie Różnice w pracy silnika?



te paliwo 95 nie ma 95 oktanów wiec jak nalejesz 98 to pewnie będziesz miał te 95 oktanów. To jest Polska!! :)

thommush - 2015-08-10, 09:20

kruzi napisał/a:
te paliwo 95 nie ma 95 oktanów


Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa?

Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry.

lucas964139 - 2015-08-10, 09:29

Każdy poleca 95 a co ze spalaniem detonacyjnym stukowym, dużo o tym jest artykułów że występuje przy paliwach o niższej wartości oktan w tym 95. Jak wiadomo takie spalanie jest szkodliwe dla sipnika a nawet może uszkodzić go
Zabaluk - 2015-08-10, 10:36

Mi znajomy mówił żeby lać jak najlepsze paliwo.
Nie przekłada się to na spalanie, ale na większą niezawodność silnika :roll:

kruzi - 2015-08-10, 10:57

thommush napisał/a:
kruzi napisał/a:
te paliwo 95 nie ma 95 oktanów


Urban legend. A może masz wyniki badań tego paliwa?

Jak nie tankujesz u Zenka, ewentualnie innego Stacha na stacji no name za miedzą, to nie ma bata, paliwo musi trzymać parametry.


tankuje na orlenach, 95tke ale masę badań w necie można wyszukać i żadne paliwo 95 nie trzymało 95 oktanów.

thommush - 2015-08-10, 11:53

https://uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php

Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.

Czytajmy ze zrozumieniem- nie na wszystkich stacjach jest z tym problem. Te, które miały problemy z jakością paliw, najczęściej był problem z liczbą oktanową. W linku powyższym znajdziesz wyniki badań.

http://www.tvn24.pl/lodz,...sce,510779.html

Gdyby było tak jak piszesz, 100% stacji paliw w tabeli miałyby nieprawidłowości.

Sprawdź tego pdfa: https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14861

I policz ile stacji paliw miało problem z RON. Ja się naliczyłem 4 na 1393 pozycje.

kruzi - 2015-08-10, 12:19

thommush napisał/a:
https://uokik.gov.pl/kontrole_stacji_hurtowni_paliw.php

Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statystyka.

Czytajmy ze zrozumieniem- nie na wszystkich stacjach jest z tym problem. Te, które miały problemy z jakością paliw, najczęściej był problem z liczbą oktanową. W linku powyższym znajdziesz wyniki badań.

http://www.tvn24.pl/lodz,...sce,510779.html

Gdyby było tak jak piszesz, 100% stacji paliw w tabeli miałyby nieprawidłowości.

Sprawdź tego pdfa: https://uokik.gov.pl/download.php?plik=14861

I policz ile stacji paliw miało problem z RON. Ja się naliczyłem 4 na 1393 pozycje.


to wyprowadziłeś mnie z błędu - Dzięki!!! Lewa!

Iceman31 - 2015-08-10, 12:33

Nie wiem czy zwróciliście uwagę na stacjach Shell.
Kiedyś V-Power to była benzyna 98 a potem nawet 100 oktanów a obecnie na dystrybutorach pisze V-Power 95.
Czym więc to się różni od zwykłej 95?

thommush - 2015-08-10, 12:44

Iceman31 napisał/a:
Czym więc to się różni od zwykłej 95?


Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import.

Japa - 2015-08-10, 12:46

napewno ceną :mrgreen:
JERZY I - 2015-08-10, 13:14

thommush napisał/a:
Iceman31 napisał/a:
Czym więc to się różni od zwykłej 95?


Każdy producent ma swój zestaw dodatków uszlachetniających. Generalnie w Polsce zapewne w ok. 90% paliwa pochodzi albo od Orlenu albo od Lotosu. Pozostałe 10% to import.

troszkę o paliwkachw polsce od zachrysti.:
wyłączamy tylko jeden koncern STATOIL ,tylko oni biorą paliwo skandynawskie ,poprzez skład w Swinoujściu,Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji a trafia do Polski poprzez Niemcy,LItwę Ukrainę,i jest transportowana cżęść do przerobu do rafineri ,Jedlicze Płock Trzebinia i parę innych ,natomiast paliwa przerobione już w FR lub w innych krajach posredniczących są magazynowane w składach paliw płynnych w paru miejscach w Polsce.jeden z najwiekszych składów to okolice Jeżowe,Bojanów ,wystarczy tam na wyjazdówce ze składu postać pół godziny w nocy ,wtedy bedziesz miał pełny obraz z kąd jedzie paliwo do Orlenu ,Shela,lotosu Bliska BP i innych koncernów;i nie myśleć proszę że skład oferuje tam jakieś zróżnicowane paliwa .
ps. Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę .tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski :evil:

thommush - 2015-08-10, 14:04

Oj, widzę trochę przekłamań:

JERZY I napisał/a:
Pozostała część tj prawie całość pochodzi z Rosji


Podaj liczby importu paliw z Rosji? Z Rosji importujemy głównie ropę naftową, z niej robione są paliwa i nie tylko.
Jeśli jest import to obejmuje tylko mniejszą część rynku: 11% dla ON i 13% dla benzyn ( http://nafta.wnp.pl/impor...7502_1_0_0.html ).

JERZY I napisał/a:
Orlen ,czy Lotos czy też inne pomniejsze koncerny jadą na imporcie ,i nie mają swoich złóż ropy ,jedynie udziały w spółkach posiadaczach pól roponośnych,BP ma swoje pola i sam wydobywa ropę


No i mieszasz pochodzenie paliw z pochodzeniem ropy.

JERZY I napisał/a:
tylko pytanie czy właśnie paliwa z tej ropy trafiają do Polski


Nie, byłoby to kompletnie nieopłacalne. Taniej jest transportować ropę ropociągiem (Przyjaźń).

BP, Shell, Statoil, Łukoil i tak biorą paliwa od Orlenu i Lotosu: http://nafta.wnp.pl/kto-d...2960_1_0_0.html

Tym rynkiem, jak każdym innym, rządzi ekonomia. Nikt nie będzie dobrym wujkiem i sprzedawał droższego paliwa (wyższa cena podyktowana dodatkowymi kosztami transportu) w cenie paliwa, które jest dostępne u krajowych producentów.

Inne teksty funkcjonujące na forach to bajki z mchu i paproci. Kupujesz paliwo w Polsce, w 90% jest szansa, że jest to paliwo Lotosu/Orlenu. Te pozostałe 10% pochodzi z importu i jest głównie dostępne na małych stacjach prywatnych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group