To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Ładowanie VT1100 spirit

dyniek - 2016-10-15, 08:45

Zgadza się, klasyczna kwasówka. W sklepie powiedzieli, że tylko zalać i jechać. Faktycznie zapomniałem, że kiedyś tak się robiło z akumulatorami, trzeba było uformować. Nie wiem czy teraz nie za późno już na to.
GhoustDragon - 2016-10-15, 14:28

Nie jest za późno tylko nie ma to sensu...
Dawniej faktycznie akumulatory trzeba było jeszcze formatować, ale raz że nie wszyscy wiedzieli jak, dwa ludzie tego nie robili bo np. zapominali to producenci obecnie sprzedają już sformatowane akumulatory - wystarczy zalać, odczekać chwilę i aku powinien mieć 75% sprawności(można wsadzać do sprzętu)... Niemniej zalecane jest jeszcze doładowanie do "pełna".

dyniek - 2016-10-15, 22:06

Jednak chyba coś z tym aku jest nie tak. Dziś podszedłem do odpalenia po dwóch tygodniach stania. Zakręcił nieśmiało i koniec. Podładował się z pół godziny, prostownik pokazał, że naładowany, zamontowałem w moto, zakręcił raz, odpalił, ale moto zgasło i drugi raz już nie zakręcił. Podpiąłem kablami drugi od motoru i zakręcił bez problemu. Na ciepłym silniku już palił, ale dwa razy nie kręciłem :-)
Zrobiłem z 70 km, wróciłem i trochę pomiarów. Z ładowaniem szału nie ma, ale jakaś nadwyżka jest i powinno wystarczyć.
Odpiąłem magiczną kostkę i pomierzyłem napięcia międzyfazowe. Jest równo na wszystkich trzech fazach, od 18V na wolnych obrotach, do 40V i więcej na wyższych, także chyba ok.
Mam inny miernik niż ostatnio i napięcia mi inne pokazuje. Zauważyłem jedną rzecz. Po włączeniu zapłonu i świateł, na nieodpalonym silniku, napięcie na aku bardzo szybko spada. W ciągu ok. 30s. spadło z 12,3V do 11,9V. Tak jakby wogóle nie trzymał pojemności?
Dojeżdżę do zaduszek, zakończę sezon i chyba zareklamuję ten akumulator.

Zibi665 - 2016-10-15, 22:37

Alternator pracuje prawidłowo, napięcie na klemach masz rozsądne, znaczy że regulator również daje radę - wg mnie wszystko jest O.K. To, że napięcie po włączeniu zapłonu i świeceniu żarówek po pół minucie spada na aku o 0,4V, to też wydaje się być normalnym objawem -może faktycznie mogło by być mniej, ale tragedii niema. Z drugiej strony, pobór prądu jest, a sam aku bez pracy alternatora nie doładuje się przecież.
W sklepach z akumulatorami mają/powinni mieć specjalny miernik - podjedź z akumulatorem i niech pomierzą - może faktycznie aku niedomaga z braku mocy ???

Trom - 2016-10-15, 23:33

Akumulator traci z czasem swoją pojemność , może trzymać volty , ale nie będzie "kręcił" bo nie ma już mocy .
Jeżeli aku jest jeszcze na gwarancji to reklamuj bez zastanowienia ;-)

dyniek - 2016-11-17, 14:31

Zareklamowałem aku i uwzględnili reklamację o dziwo bez problemu. Sklep potwierdził moje obserwacje. Gęstość elektrolitu była odpowiednia. Aku szybko się ładował i szybko rozładowywał pod sprzętem, który symulował obciążenie. Mam nowy, czekam do wiosny, zalewam i mam nadzieję na bezproblemowe odpalenia :-) Dzięki za pomoc :-)
Trom - 2016-11-17, 14:35

dyniek, brawo Ty :chytrusek:
ares2009 - 2017-03-02, 17:47

Witam , jak juz pisałem w tym temacie miałem problem ladowania , wysokie obroty ładowanie spadało do 12,8 nawet do 12 v ,słyszałem opinie widocznie tak ma byc wiekszy prąd idzie na iskre ,dzieki jednemu postowi zebym sprawdził regler okazało sie strzałem w 10 ,zarezykowałem i kupiłem nowy z rzeszowa ,gosciu tam robi jest rzeczowy i umi doradzic teraz mam wzorcowe ładowanie wolne obroty swiatła zapalone wersja ameryańska ładowanie 14 v wysokie 14 ,1 v cały czas tak trzymie zapalone 2 pary lighbarów 13,5v
daro - 2017-03-03, 10:13

Panoramiks napisał/a:


Oczy bolą od czytania...


Ot szczwany lisek ma " nowe" patrzydła i wypatrzył...



;-) :toast:

markson - 2019-06-16, 19:30
Temat postu: Brak ładowanie
Mam prośbę
Dzisiaj zauważyłem, że nie mam ładowania.
Przeczytałem cały ten temat, ale tak prawdę mówiąc nie wiem do czego się dobrać.
1. Ładuję aku.
Myślę jednak, że jak nie ma ładowania to nie wina aku. Kręcił do końca nawet do domu dojechałem jednak zaniepokoił mnie pod domem kiedy wjeżdżałem do garażu ... już słabo kręcił rozrusznik...
Proszę Was jeżeli to możliwe o napisanie mi krok po kroku co sprawdzić aby można było wykluczyć sprawne elementy.
Myślę że przyda się kolejność testów i wyniki, które każą przejść do kolejnego testu ...
Pozdrawiam

Właśnie jestem po pomiarach alternatora.
Pokazuje dziwne napięcie 3,5 v po przygazowaniu 5-5,5 v (miernik ustawiony na 200v pr.zmiennego)
Na innej parze 1,2v ...
czy to znaczy że alternator do gazu???

Maruda - 2019-06-16, 21:43

Oczywiście że stator do wymiany
Hydrant - 2019-06-17, 10:47

Na każdej parze przewodów wychodzących z alternatora powinno być powyżej 20Volt.
Tak jak pisał wcześniej Maruda - stojan do wymiany/naprawy.

Skubida J - 2019-12-30, 12:22

Dajcie proszę namiary na tych gości od przewijania alternatorów i regulatorów pozdro Skubi I czy można samemu wyciągnąć ten alternator ?
oktan77 - 2019-12-31, 08:21

Skubida J napisał/a:
Dajcie proszę namiary na tych gości od przewijania alternatorów i regulatorów pozdro Skubi I czy można samemu wyciągnąć ten alternator ?

Janusz krzynówek Suwałki tel.505-474-173 lub Rzeszów



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group