To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - Pęknięcie... :/

Anonymous - 2008-11-28, 19:26
Temat postu: Pęknięcie... :/
Nabywajac swoje moto jakims nieszczesliwym zbiegiem okolicznosci (pechem - jak zwal, tak zwal, emocje, wiadomo...) przeoczylem wyrazne pekniecie... Przeoczyl go rowniez mechanik dokonujacy ogledzin przed zakupem. No coz. Musze sie teraz z tym zmierzyc. Do adopcji nie oddam...;)



Pekniecie jest w czesci bloku silnika - na mocowaniu, tuz przy srubie. Zastanawiajace jest jak do niego doszlo. Mam podejrzenia, ze koles, ktory sciagal moto ze Stanow rozebral go na czesci - pozorujac jego wypadkowosc - i potem skladajac za mocno dociagnal srube mocujaca... To moja hipoteza ale moze sie myle.



Popatrzcie fachowym okiek i doradzcie cos. Czeka mnie pewnie rozbiorka silnika i spawanie. Tylko czy to jest wykonane z czystego alu czy to jakas domieszka (tzw. cukier). Czy wowczas jest jakies inne rozwiazanie...?





PĘKNIĘCIE

Dziubek - 2008-11-28, 19:45

Spoko to pospawasz.

Ale wygląda to dziwnie.

Sasin - 2008-11-28, 21:12

Jest na bank tak jak mówisz, za mocno dociągana śruba, jest to do zrobienia.
Todek - 2008-11-28, 21:33

Nie ma najmniejszego problemu, jest do zrobienia. :-D Myślę, że jakby dobrze pokombinować to dałoby to rade pospać bez wyciągania silnika z ramy. :chytrusek:

Ten stop z którego jest wykonany silnik bardzo dobrze się spawa, oczywiście specjalną spawarką do aluminium i w osłonie gazu. :chytrusek: :-D

Anonymous - 2008-11-28, 21:48

Dzieki za fachowe opinie... tego mi trzeba bylo. Mam nadzieje ze nie oszczedzacie mnie, tylko pocieszajac :)



Nigdzie w necie nie znalazlem info nt. specyfiki tego stopu. Dzisiaj zasial niepokoj jeden macher, ktory poddal watpliwosc moje domniemania ze to czyste alu. Jednak sam pewnosci nie mial. Gdyby tak mialo byc - bedzie klopot: oryginalny element z pewnoscia zniweczylby moja plynnosc finansowa na dlugi czas...

andryszek - 2008-11-28, 21:55

Tylko przed spawaniem nie zapomnij odłączyć akumulatora. Jeśli powiedziałem Ci oczywistą oczywistość, to sorki - ale lepiej się wygłupić, niż ponosić dodatkowe koszty...
Todek - 2008-11-28, 22:54

Todek napisał/a:
Nie ma najmniejszego problemu, jest to do zrobienia. :-D Myślę, że jakby dobrze pokombinować to dałoby to radę pospawać bez wyciągania silnika z ramy. :chytrusek:

Ten stop z którego jest wykonany silnik bardzo dobrze się spawa, oczywiście specjalną spawarką do aluminium i w osłonie gazu. :chytrusek: :-D




Mała korekta. :lol:

Dziubek - 2008-11-29, 10:32

W starszym modelu spawałem.

Wątpie by u Ciebie był zmieniony materiał

renegade - 2008-11-29, 21:14

Nie ma możliwości aby dociągając śrubę tak pęknąć karter :koso: . Pierwszy poszedł by gwint na nakrętce lub śrubie :-/ . To jest od udeżenia a nie od dokręcania. Co do spawanie się nie wypowiadam bo nie próbowałem.
Anonymous - 2008-11-29, 23:49

myślę że to raczej od przeciągnięcia śruby może była zapieczona nie bardzo widzę w którym miejscu jest to uszkodzenie ze spawaniem alu to raczej bez problemu sam robiłem nie takie rzeczy daj fotkę bardziej z wiekszej perspektywy to coś ci powiem więcej
Cezar - 2008-11-30, 01:58

Moim zdaniem prędzej gwint w nakrętce by się ściął niż pękła by ta część, przyczyna mogła być inna. Uszkodzenie nie jest jakieś straszne..

Jeśli nie spawanie, które na pewno jest możliwe - tylko odpowiednim oprzyrządowaniem... Spawanie elektrodą u magika na wsi odpada :)... to można by się też pokusić np o inne rozwiązania.. np. coś w stylu betonu epoksydowego.

opel3366 - 2008-11-30, 23:35

ze spawaniem tego miejsca moze być problem - przerabiałem to kiedyś.

miejsce strasznie narażone na naprężenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group