To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Dysze gażników

marselus09 - 2015-04-09, 18:41

k0d0 napisał/a:
marselus09 napisał/a:
w sumie pomijajac, ze 5tego biegu sie chyba w 600tkach nie mamy co bac:p to jak ma sie dysza wolnych obrotow do jazdy na najwyzszym biegu? :D


Zależy od otwarcia przepustnicy na każdym biegu( a dokładnie od podniesienia się iglicy). Przy zamkniętej czyli na jałowych obrotach pracuje prawie tylko dysza wolnych obrotów. przy maksymalnym otwarciu pracuje praktycznie tylko dysza główna. Miedzy maksymalnym otwarciem i zamknięciem jest stan przejściowy. Wiec w BARDZO dużym uproszczeniu przy połowie otwarcia pracują obie.

I nie zależy to od biegu.


ok rozumiem, z tymi biegami chodzilo po prostu o wskazanie odpowiedniego obciazenia, niby wszystko logiczne, zastanawia mnie dlaczego w zestawach dynojeta w takim razie nie ma dyszy wolnych obrotow...

i tekst o 5tce byl tak w humorystycznym kontekscie:) nie mialem tu zamiaru rozpoczynac dyskusji czy istnieja 5 biegowe 600tki :)

a teraz do rzeczy przyszly dzis zabawki z larssona, wiec wzialem sie do wsadzania dziwnych stozkow
pod iglice wsadzilem 2mm podkladke miedziana i dysze glowna 117.5 - teraz akcja ciekawa, na wyciagnietych z gaznikow dyszach nabite bylo 100... kurde zglupialem, teoretycznie standardem powinno byc 115...

tak czy siak wrzucilem, poskladalem i odpalilem bez zadnego ustawiania.. i nie pali tylni gar :D niestety czas wolny sie skonczyl i chyba bede w stanie wrocic do tego dopiero po weekendzie

Fr0g - 2015-04-09, 18:56

waludi napisał/a:

to wychodzi na to że u mnie jest coś pokombinowane bo według dowodu rejestracyjnego moto rocznik 2006 w mam tylko 4 biegi oj człowiek całe życie czegoś się uczy


Poczytaj Kartę Pojazdu - tam znajdziesz rocznik jeśli w DR masz 2006

k0d0 - 2015-04-09, 19:27

2 mm to dużo. Na regulowanych iglicach masz skok co ok 1 mm. Masz jeden gaźnik w swojej 600?
element - 2015-04-09, 20:06

w sumie nie wiem jak w dyno ale w innych jet kitach które oglądałem dysze wolnych są:http://tjbrutalcustoms.bi...le-carb-jet-kit

http://www.ebay.com/itm/U...8-/230754991977

waludi - 2015-04-09, 20:52

Matrix napisał/a:
W dowodzie masz wpisaną datę pierwszej rejestracji :-P


w dowodzie rejestracyjnym pierwsza rejestracja i rok produkcji wpisane że 2006r

jacecek - 2015-04-09, 21:43

Matrix napisał/a:
Roczniki od 1988 do 1994-95 miały 4 biegi, a od '95 doszedł jeden i jest już 5.

tak było dla motocykli produkowanych na Europę.

waludi napisał/a:
to wychodzi na to że u mnie jest coś pokombinowane bo według dowodu rejestracyjnego moto rocznik 2006 w mam tylko 4 biegi oj człowiek całe życie czegoś się uczy


W modelach na USA i Kanadę pozostały skrzynie z 4 biegami. Chyba w 2001 roku zmieniono zasilanie na jeden gaźnik, co wg mnie bardzo uprościło obsługę (eliminacja synchronizacji gaźników). Ja mam model z 2007 roku (wersja na Amerykę - licznik w milach) i też mam 4 biegi.

marselus09 - 2015-04-10, 16:52

element napisał/a:
w sumie nie wiem jak w dyno ale w innych jet kitach które oglądałem dysze wolnych są:http://tjbrutalcustoms.bi...le-carb-jet-kit

http://www.ebay.com/itm/U...8-/230754991977


To od TJa to nie jakis oficjalny kit, tylko elementy przez niego zebrane, a on taki jednoosobowy warsztato-sklep fajny facet swoja droga tylko ceny bardzo amerykanskie;p

no dobra to tez poszperam za dysza wolnych obrotow wieksza... chyba ze ktos wie gdzie sa?

a co do podkladek to mam jeszcze 1 i 1,5 mm takze bede kombinowal, mam tylko nadzieje, ze to oznaczenie 100 na oryginale to nie prawdziwa wartosc, bo w innym przypadku wlozylem baaaardzo duze dysze;p

EDYTA
dobra udalo sie znalezc chwilke casu i rozwiazalem problem nie palacego cylindra - swintuch plywak utknal na zamknietym:)
wiec tak na postoju na standardowych ustawieniach gaznikow na 1 1/2 obrotu, chodzi slicznie reakcja na gaz lepsza, skonczyl sie jednak czas i nie wyjkechalem zobaczyc czy w ogole sie wkreca podczas jazdy:D

waludi - 2015-04-10, 20:11

to mnie Jacecek uspokoiłeś
k0d0 - 2015-04-10, 22:45

Wiedziałem że Ci sie pływak zawiesił :mrgreen: pojeździj zobacz świece czy nie za czarne. I spróbuj się rozpędzić z wysokiego biegu z małej prędkości przy pełnym odkręceniu manetki. Jak walnie w gaźnik albo zacznie przerywać to znaczy że przy waleniu w gaźnik, dól jest za ubogi, przy przerywaniu dysza główna za duża i zalewa. Daj znać jak wyszło może się komuś przyda :mrgreen:
marselus09 - 2015-04-11, 20:31

Dobra oblecialem dzis 100km i tak: z rozpedzaniem z wysokiego biegu zawsze mailem cuit ciezej, bo wrzucilem zebatke 40 zamiast standardowego 44:) ale do rzeczy, moto smiga pieknie, nie wali w gaznik i nie dusi sie, rozpedza sie standardowo, jakiegos wzrostu mocy nie zauwazylem (ani sie nie spodziewalem) natomiast jest wrazenie lepszej reakcji na gaz, ale to moze byc zludzenie. Swieca wyglada tak:


nie jest idealnie! wymaga dopracowania bo np, po odkreceniu manetki obroty spadaja bardzo powoli (efekt zbyt bogatej mikeszanki podejrzewam) wkrotce bede mial dostep do colortuna i wakuometrow wiec sobie to doreguluje, ale chwilowe ustawienia jako wyjsciowe sa naprawde niezle:)

efekt uboczny - odkrecasz manetke na maxa i slyszysz jak chce wessac wszystko w promieniu kilku metrow od Ciebie:D prawie zakrzywia czasoprzestrzen:)

element - 2015-04-11, 22:12

a jakie masz stożki?
marselus09 - 2015-04-11, 22:19

moge Ci podac na pw linka do sklepu z alledrogo, z ktorego bralem
maro - 2015-04-12, 03:20

Za ubogo.....
marselus09 - 2015-04-12, 11:16

maro napisał/a:
Za ubogo.....

tak wiem, ale kolor zbliza sie do wlasciwego i nie ma przerywania, wnioskuje wiec, ze jestem blisko, dzis spruboje samymi regulacjami gaznikow podkrecic i jak cos to mam jeszcze dysze 120

k0d0 - 2015-04-12, 21:21

Wrzuć od razu 120 ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group