VT 125/250 - Moja czarna pszczoła
Coheed - 2015-03-24, 20:17
Destiny dobrze prawi :) polać mu :)
[ Dodano: 2015-03-24, 20:21 ]
Chłopaki jak w wątku zawsze prędkość dostosować trzeba do najwolniejszego wiec mimo to ze mamy maszyny 1500 jedzmy jak 125 :) liczy się frajda z jazdy i jedność grupy :)
DrunkenPL - 2015-03-30, 12:40
Czołem alarec - możemy sobie piąteczkę przybić :) ja swoją Hanię kupiłem w styczniu, też czarną i w tym samym roczniku.
Zauważyłem, że pisałeś o przełączniku kierunkowskazów - u mnie jest historia podobna i w zasadzie dopiero niedawno ruszyłem na ulicę, więc to wychwyciłem. Robiłeś już coś z tym? Liczę się, że w środku jest jakaś sprężyna odpowiadająca za powrót przełącznika w pozycję neutralną i zastanawiam się czy rozebranie nie będzie wiązało się z jej późniejszym wpychaniem na siłę. Daj znać jak wygląda to od środka :)
----
Rozebrałem element (odkręciłem dwie śruby utrzymujące górną pokrywę przełącznika), jednakże górna część nie chcę "odejść". Udało mi się zrobić szparę, która wystarczyła aby podziałać tam nieco patyczkiem i smarem ale i tak brakuje sporo do ideału :/ nie chciałem siłowo rozdzielać dwóch elementów przełącznika - spodziewam się, że górna część może być połączona z dolną jakimś przewodem lub czymś? Może dać ktoś jakąś podpowiedź?
Trom - 2015-03-30, 14:12
Nie ma tam filozofii ,normalnie powinno się rozejść na dwie połówki, wiem bo rozbierałem
DrunkenPL - 2015-03-30, 14:26
Czyli mówisz, żeby użyć siły i godności osobistej? A jak przełączniki świateł połączone są z resztą (tzn. z układem zasilającym)? Czy aby użycie siły nie doprowadzi do urwania przewodów lub coś podobnego?
Duszeek - 2015-03-30, 14:37
Jest na forum jak rozebrać i wyczyścić przełącznik.
Wiem, bo moja Hania po zimie kaprysiła i musiałem to dziadostwo też rozebrać i wyczyścić.
Filozofii w tym żadnej nie ma - 2 śruby od dołu i po sprawie - uwaga tylko ze zdejmowaniem, bo one są połaczone kablem.
Najpierw zdejmujemy lekko górę, a potem dół - sam dół jest "przymocowany" małym kołeczkiem od dołu kierownicy , aby to się nie przesuwało.
DrunkenPL - 2015-03-30, 14:55
Mi póki co udało się rozebrać tak jak opisałem - odkręciłem te dwie śruby, uniosłem lekko górną część (zrobiła się szpara na ok. 2 cm) i dalej coś ją blokowało. Mocniej nie próbowałem unosić, więc siknąłem ciutku WD40, potem patyczki z alkoholem izopropylowym i na końcu smar silikonowy. Problem w tym, że nie wszędzie udało mi się dotrzeć a już z pewnością nie ze smarem. Przełącznik chodzi teraz z kliknięciem (wcześniej przesuwał się z dużymi oporami) ale nadal wyłączanie kierunku chodzi różnie (nie zawsze z kliknięciem).
Jeżeli mogę prosić o link do tematu - skorzystałem z opcji szukaj, wiele tematów ale żaden o tym jak to ustrojstwo rozebrać.
Duszeek - 2015-03-30, 16:52
http://www.shadow.org.pl/...der=asc&start=0
Oraz
http://forum.transalpclub...hp?f=105&t=4527
DrunkenPL - 2015-03-30, 17:42
No lnik na forum SHOC, który Dusszek podałeś nie pokazuje jak to ustrojstwo rozkręcić a z kolei transalpclub pokazuje inny moto - rozumiem, że zasada działania podobna ale ja mam problem z rozebraniem całości a nie mechanizmu.
Duszeek - 2015-03-30, 19:12
Zasada jest ta sama, choć przełącznik lekko się różni.
1. Rozkręcasz - 2 śrubki na dole.
2. Lekko ściągasz samą górę - podnosisz ją do góry.
3. Dół - ściągasz lekko ciągnąc w dół.
W kroku 2 i 3 zwróć uwagę, że prawa strona jest osadzona na okrągłym pierścieniu [ plastik ]- nie wyłam go - jak ściągniesz górę z niego to już z górki będzie.
4. Jak odkręcisz śrubę - trzymającą kabel - to będziesz miał więcej miejsca do rozkręcenia wewnątrz - ale nie jest to konieczne.
Za to musisz odkręcić śrubkę trzymającą przełącznik - śruba trzyma 2 blaszki - zwróć uwagę na ich położenie - kąt prosty.
5. Odkręcasz blaszkę pod przełącznikiem - 2 śrubki - tu uwaga - są tam 2 koła - zwróć uwagę na ich położenie.
6. Masz dostęp do urządzenia sterującego - wycierasz, czyścisz - nanosisz smarowidło - tu plastik przesuwa się w prawo i w lewo + położenie neutrane [środek] - i skrecasz w odwrotnj kolejności.
Trom - 2015-03-30, 19:30
Duszeek napisał/a: | Zasada jest ta sama, choć przełącznik lekko się różni.
1. Rozkręcasz - 2 śrubki na dole.
2. Lekko ściągasz samą górę - podnosisz ją do góry.
3. Dół - ściągasz lekko ciągnąc w dół.
W kroku 2 i 3 zwróć uwagę, że prawa strona jest osadzona na okrągłym pierścieniu [ plastik ]- nie wyłam go - jak ściągniesz górę z niego to już z górki będzie.
4. Jak odkręcisz śrubę - trzymającą kabel - to będziesz miał więcej miejsca do rozkręcenia wewnątrz - ale nie jest to konieczne.
Za to musisz odkręcić śrubkę trzymającą przełącznik - śruba trzyma 2 blaszki - zwróć uwagę na ich położenie - kąt prosty.
5. Odkręcasz blaszkę pod przełącznikiem - 2 śrubki - tu uwaga - są tam 2 koła - zwróć uwagę na ich położenie.
6. Masz dostęp do urządzenia sterującego - wycierasz, czyścisz - nanosisz smarowidło - tu plastik przesuwa się w prawo i w lewo + położenie neutrane [środek] - i skrecasz w odwrotnj kolejności. |
Poszły fotki dodatkowo ,takżę kolega sobie poradzi na pewno
alarec - 2015-03-30, 23:23
Hej,
Ja swój przełącznik wyczyscilem - 15min i po sprawie.
Robierasz tak jak koledzy wyżej pisza: dwie srubki, otwierasz (z jednej strony kabel), zdejmujesz z kierownicy, wszystko czyscisz pędzelkiem benzyna ekstrakcyjna, ja rozebralem wszystko dodatkowo i wyczyscilem dokładnie, na koniec smar grafitowy i skladamy.
Prócz tego ostatnio jeszcze dałem siedzisko do tapicera - naprawione.
A teraz jestem w trakcie polerowania przedniej szyby.
Niedługo zamieszcze jakieś foty.
Wojti - 2015-03-31, 10:14
https://www.youtube.com/watch?v=8ePDdqlofuA
MARQ - 2015-03-31, 10:26
Wojti napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=8ePDdqlofuA |
i teraz pytanie do filmu:
WD40 wystarczy (nie zaszkodzi)?
a gdzie smary (np. grafitowy z kilku postów wyżej)?
garnett - 2015-03-31, 10:34
WD40 służy do rozpuszczania tego co się tam nagromadziło ale nie jest środkiem smarującym czy zabezpieczającym. Odparuje i tyle. Trzeba jeszcze użyć smaru.
Wojti - 2015-03-31, 10:44
Smarowanie wedle uznania, choć wiadomo...jak mokro mniejsze tarcie
|
|
|