To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - tankowanie paliwa

susimo - 2015-03-02, 15:12
Temat postu: tankowanie paliwa
Witam ponownie.Podczas tankowania mojej maszyny spędzam nieco dużo czasu przy tym ponieważ wlewając paliwo poziom w baku się podnosi do korka ale powoli spływa.Co może być tego przyczyną?
oktan77 - 2015-03-02, 15:22

Dziura w baku :-)8 (W samochodach też tak jest) , ja stoję i tankuję do skutku, po godzinie daję spokój
susimo - 2015-03-02, 16:27

Muszę cię zmartwić ale nie ma dziury w baku,a precyzując moje pytanie to tankowanie do pełna w mojej maszynie składa się z kilkunastu podejść np.tankuje 2l poziom pod korek trzeba odczekać aż opadnie i tak do pełna zajmuje to 10 min :ride:
Szymon - 2015-03-02, 17:50

Gdzieś przeczytałem że na wlocie sitko może się przybrudzić- może jest zasyfione i bak nie może się odpowietrzyć albo co :)
Gibek - 2015-03-03, 04:57

susimo napisał/a:
Muszę cię zmartwić ale nie ma dziury w baku,a precyzując moje pytanie to tankowanie do pełna w mojej maszynie składa się z kilkunastu podejść np.tankuje 2l poziom pod korek trzeba odczekać aż opadnie i tak do pełna zajmuje to 10 min :ride:

Spoko to normalne, połączenie między komorami baku ma mniejszą przepustowość niż wydajność " pistoletu-nalewaka" , pamiętaj że w baku masz odpowietrzenie i jeżeli przelejesz paliwo wycieknie wężykiem u dołu na wysokości akumulatora. Kiedyś tak miałem na stacji z przedpłatą. ;-)

Mateusz - 2015-03-03, 07:33

susimo napisał/a:
Muszę cię zmartwić ale nie ma dziury w baku,a precyzując moje pytanie to tankowanie do pełna w mojej maszynie składa się z kilkunastu podejść np.tankuje 2l poziom pod korek trzeba odczekać aż opadnie i tak do pełna zajmuje to 10 min :ride:

Słabiej wciskaj spust w pistolecie. Masz dwa baki, połączenie ma znacznie mniejszą przepustowość, niż możliwości pistoletu przy dystrybutorze. A tak swoją drogą to sprawdź sobie odpowietrzenie baku - może warto by oczyścić te wężyki.

Todek - 2015-03-03, 08:27

Mateusz napisał/a:
Masz dwa baki,

Tu bym się nie zgodził. :mrgreen: Jeżeli jego moto, to VT750 Aero, to ma jeden zbiornik paliwa.

oktan77 - 2015-03-03, 11:03

susimo napisał/a:
Muszę cię zmartwić ale nie ma dziury w baku,a precyzując moje pytanie to tankowanie do pełna w mojej maszynie składa się z kilkunastu podejść np.tankuje 2l poziom pod korek trzeba odczekać aż opadnie i tak do pełna zajmuje to 10 min :ride:

Z tą dziurą to żart :-)8 , też dolewam ze 2 minuty

Asgalt - 2015-03-03, 11:12

Miałem VT 750 ACE i nic takiego nie występowało. Baki chyba specjalnie się nie różnią w obu tych wersjach, więc jestem zaskoczony zjawiskiem, jakie opisujesz. No chyba, że masz jakiś kombinowany bak po przeróbkach "autorskich" ale doprawdy nie wiem, co by to mogło być.
januszek - 2015-03-03, 11:21

susimo - ile dolewasz "upychasz" w litrach , jak już poziom podejdzie pod korek i zaczyna się problem o którym piszesz tz. "powoli spływa" - ile - litr , trzy , 2,5 , a może 0,5 ?
susimo - 2015-03-03, 11:58

będzie z 2 litry
Gibek - 2015-03-03, 20:33

Żadne cuda, mam to samo, bak bez kombinowania, bak jest jeden ale ze sporym garbem na ramę. A sprawy odpowietrzania można z pewnością pominąć otwór wlewu jest znacznie większej średnicy niż nalewak.
januszek - 2015-03-03, 21:04

susimo napisał/a:
będzie z 2 litry


Moim zdaniem , to jest normalne , każdy zbiornik ma tą jakby rurę we wlewie paliwa po to , aby zachować bezpieczeństwo przy zmianach temperatury zbiornika - rzędu kilkudziesięciu stopni . Przy tankowaniu , paliwo pochodzi z podziemnego zbiornika i ma temp. kilku do kilkunastu stopni . Wszyscy napewno zaobserwowali , że w letnie upały zbiorniki paliwa na słońcu przy dotknięciu ręką potrafią sparzyć i mają temp. kilkudziesięciu stopni , a więc paliwo w zbiorniku zwiększyło objętość - w skrajnych przypadkach nawet o jedną piątą . Mając 15 litrów robi się 17-18 i gdyby nie ta "rura" bezpieczeństwa we wlewie zbiornika (do poziomu której należy lać paliwo) zbiornik rozerwało by ciśnienie podgrzanego paliwa , które zwiększyło objętość . Wkażdej instrukcji obsługi napisane jest , aby tankować do tej właśnie "rury" , a nie upychać pod korek. :idea: I to było by na tyle...dodam jescze , że dwa lata temu , na paradzie w Mrągowie w ostatnią niedzielę lipca miałem w zbiorniku około 5 litrów , upał był 40 stopni , pod zbiornikiem "piec" 1.9 i paliwo normalnie zagotowało w zbiorniku . Jak usłyszałem gwizd zaworka w korku , natychmiast zjechałem na chodnik - wyłączyłem silnik i po otwarciu korka zobaczyłem wrzące paliwo , to narmalnie uciekłem od motocykla na kilkadziesiąt metrów - wystraszyłem się... :mrgreen:

Krzychoo - 2015-03-03, 21:31

januszek napisał/a:
Mając 15 litrów robi się 17-18


Chyba trochę przesadziłeś, aż tak objętości nie zwiększa...
A dla zjawiska opisywanego przez Susimo nie widzę wytłumaczenia, wydaje się że to po prostu niemożliwe :shock:

januszek - 2015-03-03, 21:37

W tych sprawach lepiej troszkę przesadzić , ale wiem od fachowców w dziedzinie paliw , że ponoć w skrajnych przypadkach paliwo potrafi...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group