Opony - jaka marka opon wybrac
Skrzypcu - 2015-03-16, 20:01
Kupiłem na tył Bridgestone Exedra Max w Tirendo data produkcji lipiec 2014r czyli całkiem świeża , zamontuje przejadę ze 200 km i zobaczymy . Poprzednią też miałem tej firmy G 546 i byłem zadowolony. Na przodzie od dwóch sezonów mam Avona w różnych warunkach testowny i też bez problemowo.
Osiołek77 - 2015-08-31, 21:28
igorcze napisał/a: | Miałem Maxissy a teraz tylko Dunlopy |
Witam Koleżeństwo, nowy na forum, ale prawko "A"od 1981r.
Igorcze... Jak Ci się spieszy, to wystarczy tylko ten cień... :P
Co do opon, Metzeler (90/90 R21) na przodzie, tył na razie mi nie chodzi na boki, ale przód wyząbkowany przez poprzedniego właściciela Andzi. Teraz, po przeczytaniu, zmieniłem zdanie i na nowy sezon zakupię na przód Miszkę.
Krzysztof7712 - 2015-09-01, 07:34
Ja mam Maxxis założone od poczatku sezonu i są spoko ,dobrze trzymają się asfaltu.
wyvern - 2015-09-01, 08:04
Jeździłem na Shinko, Dunlopach i Metzelerkach - nie mogę na żadne narzekać. Teraz kupię Avony, bo do ciężkich maszyn są lepsze (cichsze). Dźwięki jakie dają Metzelerki w Goldasku są po byku, z początku myślałem że obok leci AirWolf (z takiego starego serialu )
derek99 - 2015-09-01, 22:26
Założyłem na tył Pirelli Route MT 66. Jeździ się spoko ale na ostrym zakręcie jak maksymalnie wychylasz na bok to potrafi na moment (jak to powiedział Jaroo) delikatnie ujechał tył i albo jest nie rozgrzana, albo schodzi na sam rant i z tąd ten minimalnie odczuwany krótki uslizg opony. Ale moim zdaniem opona powinna być nowa i nie starsza jak 4 letnia, zależy również od warunków jej leżakowania.
ciachu - 2015-09-02, 00:00
wyvern napisał/a: | Jeździłem na Shinko, Dunlopach i Metzelerkach - nie mogę na żadne narzekać. Teraz kupię Avony, bo do ciężkich maszyn są lepsze (cichsze). Dźwięki jakie dają Metzelerki w Goldasku są po byku, z początku myślałem że obok leci AirWolf (z takiego starego serialu ) |
Zgadza się, sam śmigam w Walcu na Avonach i oprócz silnika nie słyszę opon... a przy tych silnikach to duża rekomendacja
wyvern - 2015-09-02, 13:04
No własnie Ciachu jesteś kolejną osobą która mi je poleca do dużej maszynki ;)
skies - 2015-09-02, 13:11
Też jeżdże na Avon'ach ( na razie tylko przód i dokładnie Avon AV71 Cobra 130/80R18 63H) w dużej maszynce i polecam - ciche i dobrze trzymają się drogi.
towalsky - 2015-09-02, 13:16
no właśnie, jak to jest z twardością/ zużyciem gumy w Avonach? Oponka pracuje optymalnie w normalnym zakresie temperatur (chłodne dni i upały)? jak wygląda jazda w deszczu?
skies - 2015-09-02, 14:11
towalsky, co do:
- zużycia: się nie wypowiem / zrobiłem na nich dopiero ok 3tyś km
- praca opony w różnych temp: jeździłem zarówno w zimne jak i w tropikalnie gorące dni - wg mnie ok i bez odczuwalnej różnicy, parę awaryjnych hamowań bezpoślizgowych zaliczyłem
- praca w deszczu: na szczęście nie miałem okazji testować w deszczu
Leo - 2015-09-03, 18:57
po jakim czasie czy raczej przebiegu wymieniacie opony?
jeżdżę na swoich Shinko trzeci sezon, zrobiłem ponad 30 000km i wygląda na to że pora je zmienić bo bieżnik marny
czy nie za wcześnie?
Dżej dżej - 2015-09-03, 20:09
Jeśli bieżnik marny to widać nie Szkoda ryzykować zdrowiem dla kilku stówek a 30000 to ładny przebieg dla opon.
borejek343 - 2015-09-03, 20:09
Ja na swoim moto mam fabrycznie założone opony, a motong z 1999 roku. Bieżnik jak nówka, ale właściwości gumki pewnie już kiepskie dlatego wymieniam.
wirus - 2022-04-24, 23:06
Witam. Czy opony Bridgestone to dobry wybór dla Hondy Vt700c?
Dziś raczej potwierdziłem iż moje opony są bardzo stare chyba z 1984 roku czyli data produkcji mojej Hondy. I obawiam się że mogą kiedyś pęknąć.
Więc czy Bridgestone są dobrymi oponami. Mam aktualnie takie założone a także czy przód i tył muszą być takie same dla bezpieczeństwa jazdy. Chodzi mi o firmę i parametry oczywiście nie rozmiary.
towalsky - 2022-04-25, 06:05
wirus, jeśli jest prawdą to co, mówisz, to te opony są muzealne :) Nie wiem kto Ci przegląd podbija rok w rok.
Bridgestone to dobra marka. Śmiało montuj. Ważne, żeby rozmiary i indeksy się zgadzały. Możesz mieć też opony dwóch różnych producentów: czysto przykładowo, przód- Michelin, tył- Dunlop.
No i po zmianie opon uważaj- przez pierwsze 300km będzie slisko, opony są zabezpieczone, pokryte takim dziadostwem. I nie zdziw się, kiedy Twój moto zacznie w końcu skręcać jak powinien... ;)
Działaj.
|
|
|