VT 125/250 - V-max
Duszeek - 2014-10-11, 20:10 Temat postu: V-max Witam.
Tak się zastanawiam, ile jadą nasze shadow 125, bo różnie ludzie piszą od 80 - do 130km/h.
Porównanie ma uzmysłowić nam, czy mamy blokadę czy nie.
Ewentualnie czy da się jeszcze jakoś podnieść V-max.
Moja shadow z 2002 jedzie 110km na prostej, z górki stromej może ze 112km/h - na 4 biegu, choć pod manetką jest jeszcze troszeczkę, ale więcej i tak nie pojedzie więc nie kręcę.
5 biegu nie wbijam, bo te 110km osiągam na chwilkę - wyprzedzając np. autobus, a potem 90km - 100km/h.
Zastanawia mnie to 130km/h - dla mnie nieosiągalne - realne czy mit ?
Moja waga 90kg + kufry [ puste ]
Todek - 2014-10-11, 20:18
Duszeek napisał/a: | 5 biegu nie wbijam |
To znaczy, ze przez cały czas jeździsz na 4?
Duszeek - 2014-10-11, 21:14
W zasadzie tak.
Zazwyczaj jadę 90km - więc 4 bieg według licznika.
Czytałem, że w shadow 5 bieg to nadbieg do jazdy 110 przed dłuższy czas.
daro - 2014-10-11, 21:16
można i tak
Todek - 2014-10-11, 21:34
Duszeek napisał/a: | W zasadzie tak.
Zazwyczaj jadę 90km - więc 4 bieg według licznika.
Czytałem, że w shadow 5 bieg to nadbieg do jazdy 110 przed dłuższy czas. |
To jakaś nowa technika jazdy?
Kuba05 - 2014-10-11, 22:13
Moja po regulacji gaźników szła 130 km/h a teraz tylko 110km/h, ale podejrzewam że to wina gaźników bo nie chodzi tak jak powinna, przerywa itd. Musze je rozebrać przez zime i zobaczyć co i jak.
shadowar - 2014-10-12, 09:04
Todek napisał/a: |
To jakaś nowa technika jazdy? |
W shadow 125 nie ma obrotomierza, a na liczniku mamy :
1 - 0 -40km/h
2 - 40 - 60km/h
3 - 60 -80km/h
4 - 80-100km/h
5 - 110km/h
Co się więc dziwicie, że chłopak jedzie 90km na 4 biegu jak nie ma obrotomierza.
Pamiętajcie, że część ludzi na 125 nie chodziła na kurs jazdy motorem według nowych przepisów.
Zamiast poradzić, wyśmiewacie - nieładnie.
Mój V-max też 110km/h i dalej nie pójdzie.
Set - 2014-10-12, 09:26
Jestem nowym posiadaczem shadow 125 - od 3 dni.
V - max - 110km/h.
Korzystając z okazji - to jak wbijać te biegi - przy jakich szybkościach
Mam chyba ten sam problem co Duszeek .
madkeinam - 2014-10-12, 09:38
W 600 też nie ma obrotomierza, biegi wbijam "na słuch", jak silnik zaczyna szybciej kręcić niż przyspieszać trzeba bieg zmienić
Szczerze to nie wyobrażam sobie jazdy z obrotomierzem, mam patrzeć na jakieś wskazówki "a gdyby tu było przedszkole w przyszłości..."
Dziki HTL - 2014-10-12, 10:45
Set napisał/a: | Korzystając z okazji - to jak wbijać te biegi - przy jakich szybkościach |
wystarczy spojrzeć na post wyżej i wszystko stanie się jasne
Todek - 2014-10-12, 10:48
shadowar napisał/a: | Zamiast poradzić, wyśmiewacie - nieładnie. |
Po prostu zapytałem.
ciachu - 2014-10-12, 11:25
shadowar napisał/a: | Pamiętajcie, że część ludzi na 125 nie chodziła na kurs jazdy motorem według nowych przepisów.
Zamiast poradzić, wyśmiewacie - nieładnie.
Mój V-max też 110km/h i dalej nie pójdzie. |
Zapewniam Cię, że dalecy jesteśmy od wyśmiewania kogokolwiek.
A tak między nami, to kierowca posiadający kategorię B i mający praktykę w kierowaniu samochodem bez problemu powinien wyczuwać moment zmiany na biegi na wyższy - akurat w tym zakresie technika jazdy samochodem i motocyklem nie różni się niczym.
Todek - 2014-10-12, 11:28
Duszeek napisał/a: | Czytałem, że w shadow 5 bieg to nadbieg do jazdy 110 przed dłuższy czas. |
Tak się składa, że w VT125, 5 bieg nie jest nadbiegiem, a tylko przełożeniem bezpośrednim 1:1.
Set - 2014-10-12, 12:25
Nabijacie Panowie sobie posty nie udzielając odpowiedzi ani na moje pytanie ani na autora tematu.
Wychodzi na to, że sami nie wiecie a zgrywacie doświadczonych
Co do jazdy samochodem - podobnie nie oznacza to samo.
Tak więc dalej nie wiem jak mniej więcej zmieniać biegi przy danych szybkościach.
Słuch mam fatalny
Leo - 2014-10-12, 12:26
ciachu napisał/a: |
A tak między nami, to kierowca posiadający kategorię B i mający praktykę w kierowaniu samochodem bez problemu powinien wyczuwać moment zmiany na biegi na wyższy - akurat w tym zakresie technika jazdy samochodem i motocyklem nie różni się niczym. |
dlatego staram się stosownie do okoliczności na drodze w maksymalnie krótkim czasie osiągnąć najwyższy bieg u mnie w VT 500 nadbieg czyli 6,
mogę bez żadnych perturbacji silnika podróżować 80km/h na tym biegu o ile mam przed sobą dłuższy odcinek a nie zapowiada się możliwość wyprzedzania,nawet wtedy mogę to zrobić ale trwałoby to za długo więc redukuję do 5
ps.jest wątek http://www.shadow.org.pl/...=obroty+silnika na forum dotyczący prędkości, a zwłaszcza obrotów na poszczególnych biegach i ich zastosowania w praktyce
zresztą to przychodzi z doswiadczeniem
|
|
|