To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 125/250 - V-max

Duszeek - 2014-10-11, 20:10
Temat postu: V-max
Witam.
Tak się zastanawiam, ile jadą nasze shadow 125, bo różnie ludzie piszą od 80 - do 130km/h.
Porównanie ma uzmysłowić nam, czy mamy blokadę czy nie.
Ewentualnie czy da się jeszcze jakoś podnieść V-max.

Moja shadow z 2002 jedzie 110km na prostej, z górki stromej może ze 112km/h - na 4 biegu, choć pod manetką jest jeszcze troszeczkę, ale więcej i tak nie pojedzie więc nie kręcę.
5 biegu nie wbijam, bo te 110km osiągam na chwilkę - wyprzedzając np. autobus, a potem 90km - 100km/h.

Zastanawia mnie to 130km/h - dla mnie nieosiągalne - realne czy mit ?

Moja waga 90kg + kufry [ puste ;-) ]

Todek - 2014-10-11, 20:18

Duszeek napisał/a:
5 biegu nie wbijam

To znaczy, ze przez cały czas jeździsz na 4? :mrgreen:

Duszeek - 2014-10-11, 21:14

W zasadzie tak.
Zazwyczaj jadę 90km - więc 4 bieg według licznika.

Czytałem, że w shadow 5 bieg to nadbieg do jazdy 110 przed dłuższy czas.

daro - 2014-10-11, 21:16

można i tak :mrgreen:
Todek - 2014-10-11, 21:34

Duszeek napisał/a:
W zasadzie tak.
Zazwyczaj jadę 90km - więc 4 bieg według licznika.

Czytałem, że w shadow 5 bieg to nadbieg do jazdy 110 przed dłuższy czas.

To jakaś nowa technika jazdy? :mrgreen:

Kuba05 - 2014-10-11, 22:13

Moja po regulacji gaźników szła 130 km/h a teraz tylko 110km/h, ale podejrzewam że to wina gaźników bo nie chodzi tak jak powinna, przerywa itd. Musze je rozebrać przez zime i zobaczyć co i jak.
shadowar - 2014-10-12, 09:04

Todek napisał/a:


To jakaś nowa technika jazdy? :mrgreen:


W shadow 125 nie ma obrotomierza, a na liczniku mamy :

1 - 0 -40km/h

2 - 40 - 60km/h

3 - 60 -80km/h

4 - 80-100km/h

5 - 110km/h

Co się więc dziwicie, że chłopak jedzie 90km na 4 biegu jak nie ma obrotomierza.

Pamiętajcie, że część ludzi na 125 nie chodziła na kurs jazdy motorem według nowych przepisów.

Zamiast poradzić, wyśmiewacie - nieładnie.

Mój V-max też 110km/h i dalej nie pójdzie.

Set - 2014-10-12, 09:26

Jestem nowym posiadaczem shadow 125 - od 3 dni.
V - max - 110km/h.

Korzystając z okazji - to jak wbijać te biegi - przy jakich szybkościach :?:
Mam chyba ten sam problem co Duszeek .

madkeinam - 2014-10-12, 09:38

W 600 też nie ma obrotomierza, biegi wbijam "na słuch", jak silnik zaczyna szybciej kręcić niż przyspieszać trzeba bieg zmienić :-)
Szczerze to nie wyobrażam sobie jazdy z obrotomierzem, mam patrzeć na jakieś wskazówki "a gdyby tu było przedszkole w przyszłości..." ;-)

Dziki HTL - 2014-10-12, 10:45

Set napisał/a:
Korzystając z okazji - to jak wbijać te biegi - przy jakich szybkościach :?:

wystarczy spojrzeć na post wyżej i wszystko stanie się jasne :koso:

Todek - 2014-10-12, 10:48

shadowar napisał/a:
Zamiast poradzić, wyśmiewacie - nieładnie.

Po prostu zapytałem.

ciachu - 2014-10-12, 11:25

shadowar napisał/a:
Pamiętajcie, że część ludzi na 125 nie chodziła na kurs jazdy motorem według nowych przepisów.

Zamiast poradzić, wyśmiewacie - nieładnie.

Mój V-max też 110km/h i dalej nie pójdzie.

Zapewniam Cię, że dalecy jesteśmy od wyśmiewania kogokolwiek.
A tak między nami, to kierowca posiadający kategorię B i mający praktykę w kierowaniu samochodem bez problemu powinien wyczuwać moment zmiany na biegi na wyższy - akurat w tym zakresie technika jazdy samochodem i motocyklem nie różni się niczym.

Todek - 2014-10-12, 11:28

Duszeek napisał/a:
Czytałem, że w shadow 5 bieg to nadbieg do jazdy 110 przed dłuższy czas.

Tak się składa, że w VT125, 5 bieg nie jest nadbiegiem, a tylko przełożeniem bezpośrednim 1:1. :mrgreen:

Set - 2014-10-12, 12:25

Nabijacie Panowie sobie posty nie udzielając odpowiedzi ani na moje pytanie ani na autora tematu.
Wychodzi na to, że sami nie wiecie a zgrywacie doświadczonych :evilek:

Co do jazdy samochodem - podobnie nie oznacza to samo.

Tak więc dalej nie wiem jak mniej więcej zmieniać biegi przy danych szybkościach.
Słuch mam fatalny :-P

Leo - 2014-10-12, 12:26

ciachu napisał/a:

A tak między nami, to kierowca posiadający kategorię B i mający praktykę w kierowaniu samochodem bez problemu powinien wyczuwać moment zmiany na biegi na wyższy - akurat w tym zakresie technika jazdy samochodem i motocyklem nie różni się niczym.


dlatego staram się stosownie do okoliczności na drodze w maksymalnie krótkim czasie osiągnąć najwyższy bieg u mnie w VT 500 nadbieg czyli 6,

mogę bez żadnych perturbacji silnika podróżować 80km/h na tym biegu o ile mam przed sobą dłuższy odcinek a nie zapowiada się możliwość wyprzedzania,nawet wtedy mogę to zrobić ale trwałoby to za długo więc redukuję do 5
ps.jest wątek http://www.shadow.org.pl/...=obroty+silnika na forum dotyczący prędkości, a zwłaszcza obrotów na poszczególnych biegach i ich zastosowania w praktyce
zresztą to przychodzi z doswiadczeniem ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group