To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Oleje - Problem z olejem

Anonymous - 2008-09-04, 12:55

PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ.



Chcę dolać oleju do mojego Kropka ale nie mogę namierzyć gdzie na bagnecie jest maksimum i minimum. Proszę więc bardzo ładnie :-)8 żeby koledzy którzy posiadają bagnety oryginalne (te czarne) lub te z ciśnieniomierzem (srebrne - był ich temat poruszany kiedyś na forum i zdjęcia także były) o podesłanie mi na PW wskazówek do zaznaczenia tych poziomów na bagnecie (jednym lub drugim) - najlepiejw cm od zakończenia bagneta.



Z góry dziękuję :thx:



W razie pytań pisać :-D

Mateusz - 2008-09-04, 13:28

jenny napisał/a:
PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ.



Chcę dolać oleju do mojego Kropka ale nie mogę namierzyć gdzie na bagnecie jest maksimum i minimum. Proszę więc bardzo ładnie :-)8 żeby koledzy którzy posiadają bagnety oryginalne (te czarne) lub te z ciśnieniomierzem (srebrne - był ich temat poruszany kiedyś na forum i zdjęcia także były) o podesłanie mi na PW wskazówek do zaznaczenia tych poziomów na bagnecie (jednym lub drugim) - najlepiejw cm od zakończenia bagneta.



Z góry dziękuję :thx:



W razie pytań pisać :-D


Na oryginalnym masz taki płaski odcinek, na którym jest wytłoczona kratka. Dolna krawędź tej kratki to minimum a górna to maksimum. Poziom oleju sprawdzasz na rozgrzanym silniku. Po rozgrzaniu stawiasz maszynę na centralnej, czekasz z 5 minut, wykręcasz bagnet, wycierasz szmatka, wkładasz bagnet - NIE WKRĘCASZ GO, wyciągasz, sprawdzasz poziom. Powinien być pomiędzy min a max na tej kratce. Jeśli jest za mało to dolewasz, wycierasz bagnet, wkładasz etc ....

Anonymous - 2008-09-04, 13:57

Mateusz napisał/a:
Na oryginalnym masz taki płaski odcinek, na którym jest wytłoczona kratka. Dolna krawędź tej kratki to minimum a górna to maksimum.




O to właśnie mi chodziło. Wielkie i ogromne :thx: :thx: :thx: :thx: DZIĘKI :thx: :thx: :thx: do zobaczenia na Shadowisku!!

Cezar - 2008-09-04, 18:08

Zrobiłem taki rysunek dla potomnych.

Jeśli ktoś nie posiada oryginalnego bagnetu lub obawia sie o jego prawidłową długość i tym samym błąd wskazania poziomu oleju to mówię że oryginalny bagnet ma 96mm długości. 77mm długości od powierzchni odniesienia czyli miejsca styku z pokrywą prawą silnika. poziom max zaczyna się na 61mm długości mierząc od powierzchni odniesienia. Między max a min jest 14mm. a od max do końca bagnetu 16 mm :)

Olej mierzymy na NIE WKRĘCONYM BAGNECIE czyli zważyszy na to że gwint ma ok 20 mm długości to max poziom oleju w misce powinien być w odległości ok 40mm od frezowanej górnej powierzchni prawej pokrywy silnika (tam gdzie wkręcamy bagnet).

Mam nadzieję że rysunek wszystko wyjaśnia :)

Pozdrawiam


Anonymous - 2008-09-04, 19:16

Cezar, w końcu ktoś się wziął za rysunek :thx: szukałam na całym forum - i nie tylko - nigdzie nie było o bagnecie nic.



Jeszcze jedno pytanie/prośba:

potrzebny 1 litr (nie musi być cały) oleju 10W40 półsyntetyk - oczywiście potrzebny mi i mojemu Kropkowi ;-) , nie będę wchodzić teraz w szczegóły ale najlepiej jakby ktoś z I grupy łódzkiej podwiózł do Dzierżąznej. Pilne, dlatego proszę o info na PW.

Cezar - 2008-09-04, 19:17

Jenny proponuje napisać wiadomość o oleju w temacie w którym sie umawialiście bo nie każdy zagląda do tematów o VT500

Pozdrawiam

Anonymous - 2008-09-04, 19:26

Cezar, już o tym napisałam tam - jestem świadoma tego że nie każdy tu zagląda, ale nie zaszkodzi napomknąć i tu o tym ;-)
yanucha - 2008-09-04, 23:09

Cezar napisał/a:
Zrobiłem taki rysunek dla potomnych.

Jeśli ktoś nie posiada oryginalnego bagnetu lub obawia sie o jego prawidłową długość i tym samym błąd wskazania poziomu oleju to mówię że oryginalny bagnet ma 96mm długości. 77mm długości od powierzchni odniesienia czyli miejsca styku z pokrywą prawą silnika. poziom max zaczyna się na 61mm długości mierząc od powierzchni odniesienia. Między max a min jest 14mm. a od max do końca bagnetu 16 mm :)

Olej mierzymy na NIE WKRĘCONYM BAGNECIE czyli zważyszy na to że gwint ma ok 20 mm długości to max poziom oleju w misce powinien być w odległości ok 40mm od frezowanej górnej powierzchni prawej pokrywy silnika (tam gdzie wkręcamy bagnet).

Mam nadzieję że rysunek wszystko wyjaśnia :)

Pozdrawiam

[url=http://www.imageno.c...uyw.jpg]Obrazek[/URL]




No Cezaar. Jesteś dobrym Duchem tego forum :thx:

Cezar - 2008-09-04, 23:11

yanucha napisał/a:


No Cezaar. Jesteś dobrym Duchem tego forum :thx:


Staram się :)

Anonymous - 2008-09-04, 23:38

Cezar napisał/a:
yanucha napisał/a:


No Cezaar. Jesteś dobrym Duchem tego forum :thx:


Staram się :)




Rękę widać masz pewną :-)8 :lol:

Anonymous - 2008-09-15, 14:19

Panie i Panowie, Koleżanki i Koledzy:)

Praw fizyki się nie zmieni:) Mamy wysokobrotowe silniczki w naszych Cieniach a to oznacza, że powinniśmy jeździć na oleju w granicach 15w40. Jest rzadki i taki ma być. Ma to jeszcze jeden plus: można na nim jeździć w zimie bo ma małe opory rozruchu przy niskich temperaturach otoczenia. 10W40 jest za rzadki...zwłaszcza jak na dworku jest 30 albo więcej stopni powyżej 0...lub pokonujemy w takich warunkach klimatycznych góry na niskich biegach próbując batem zachęcić nasze 2 kólka do większego wysiłku... :-) Stosuje się je w temperaturach krajów północnych. Ponieważ u nas klimat się zmienia na palmowy, jeżdżenie na 20W40 jest jak najbardziej do przyjęcia.

Dzięuję za uwagę i pozdrawiam :-D

AJK - 2008-09-15, 14:49

I tu - Accobra - Masz rację :thx:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group