To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Mechanika ogólna - nierówna praca silnika

Anonymous - 2008-11-01, 13:28

greg napisał/a:
Cezar napisał/a:
To się rozwierca i wkręca wkręt tak aby wypchnąć zapierając o śrubę. Później się wyrzuca i nie wstawia już nowych.

Tylko wstrzymaj się. moim zdaniem na rysunku wskazałeś złe zaślepki...

Ta dolna to tak, ale druga jest chyba po drugiej stronie gaźnika - symetrycznie. To co wskazałeś na górze to chyba po prostu kształt odlewy taki i tego się nie wierci, przynajmniej tak jest w VT1100 i VT 500 a i w VT600 gaźniki są podobne...

Drugie pytanie. Jeśli chcesz się dostać do śrub regulacji składu mieszanki to rozumiem, że wiesz po co, w jakim celu i jak regulować?




Ta druga to tez zaślepka,tylko manual nic o niej nie mówi :-/ Chyba postąpię tak, jak mówi książka i jak doradzasz Ty. Rozwierce tę dolna i jeszcze jedną, o której mówi manual. Sprawdzę stan wizualnie i poskładam wszystko tak samo, zachowujac ilość obrotów śrub taką samą jak była.




Link ponizej



http://picasaweb.google.p...664379979995810

KrisZbro - 2008-11-03, 09:54

Kolego Greg - mam wielką prośbę do Ciebie.

Jak już rozbierasz te gaźniki postaraj się troche udokumentować to zdjęciami.

Mam Aero `98 versja Niemiecka, które okazało się być zablokowane (dławione na krućcach pod gaźnikiem- mniejszy przekrój ,na filtrze powietrza - mniejszy przekrój i na wydechu) Mechanik mi mówił że może być też sam gaźnik zdławiony. W twoim ACE masz ten sam silnik (single pin).

I tu prośba:

- jaka jest długość sprężyn w twoich gaźnikach i z jakiej średnicy drutu, ewentualnie ile zwoji one mają (chodzi o sprężyny nad menbranami)?

- jaka jest średnica dysz głównych (i tu uwaga jak będziesz czyścił to ich przypadkiem nie zamień - są różne), średnica jest wybita na dyszach

- Jaką masz iglicę czy taką do regulacji czy nie (prosił bym o zdjęcie)

Anonymous - 2008-11-03, 13:05

KrisZbro napisał/a:
Kolego Greg - mam wielką prośbę do Ciebie.

Jak już rozbierasz te gaźniki postaraj się troche udokumentować to zdjęciami.

Mam Aero `98 versja Niemiecka, które okazało się być zablokowane (dławione na krućcach pod gaźnikiem- mniejszy przekrój ,na filtrze powietrza - mniejszy przekrój i na wydechu) Mechanik mi mówił że może być też sam gaźnik zdławiony. W twoim ACE masz ten sam silnik (single pin).

I tu prośba:

- jaka jest długość sprężyn w twoich gaźnikach i z jakiej średnicy drutu, ewentualnie ile zwoji one mają (chodzi o sprężyny nad menbranami)?

- jaka jest średnica dysz głównych (i tu uwaga jak będziesz czyścił to ich przypadkiem nie zamień - są różne), średnica jest wybita na dyszach

- Jaką masz iglicę czy taką do regulacji czy nie (prosił bym o zdjęcie)




Wielkie sorki, ale wczoraj juz zamontowalem gazniki do moto. Foty robilem, ale tylko czynnosci demontazowe gaznika z motocykla i sam gaznik. Nie robilem fot tego, co wymontowalem ze srodka ;-)

Faktycznie, moglem to sfotografowac i udokumentowac. Za pozno :-/



Pozdro

KrisZbro - 2008-11-04, 12:19

W każdym razie dzięki za dobre chęci. Bdyby ktoś z czytających to forum miał takie informacje to proszę o kontakt.

I jak tam po czyszczeniu poprawła się praca silnika na biegu jałowym?

Anonymous - 2008-11-04, 20:11

Pomimo reanimacji, pacjent zszedł... ;-)

Zrobiłem rundkę, ale widzę że nic się nie zmieniło, dalej objawy są takie same. No cóż, przynajmniej wiem, jak wygladają gaźniki od wewnatrz :mrgreen:

Jutro szukam dalej. :?:

KrisZbro - 2008-11-05, 13:46

A świece wymieniałeś?

A tak wogóle to jaki masz przebieg?

Anonymous - 2008-11-05, 13:56

Nie, swiec nie wymienialem bo problem pojawil sie zaraz po tym, jak zabraklo mi paliwa. Ale nie zaszkodzi wymienic, moze akurat pomoze? :)

A przebieg mam prawie 18.000 mil.

Pozdro

Anonymous - 2008-12-02, 00:52

Odświeżę temat - czy znalazłeś już rozwiązanie tego problemu? Jeśli tak, napisz co było przyczyną. A jeśli nie, kup nowy akumulator, tak jak radził kolega na początku. Ja mam podobny problem i zaczynam coraz bardziej podejrzewać akumulator - podobno w VT600 to on m.in. podaje iskrę na świece. Niebawem, a na pewno na wiosnę go wymienię.
Anonymous - 2008-12-02, 08:10

Nie znalazlem przyczyny nierownej pracy. Przegonilem moje malenstwo po autostradzie, w nadziei ze ,,naprawi sie samo'' ;) Nic z tego. Nie jestem przekonany czy jest to wina akumulatora bo po naladowaniu, rozrusznik kreci jak glupi i pali na dotyk. Nie rozladowuje go gdy jezdze, wiec mysle ze problem tkwi gdzies indziej. Ale sprobuje przelozyc akumulator z innego sprzeta i zrobie rundke.

Ida swieta i jakos nie chce mi sie brac za naprawianie moto w tym miesiacu. Ale od nowego roku biore sie za robote i nie spoczne, az bedzie tak, jak wczesniej :)

O pracach bede informowal na biezaco, moze z pomoca Kolegow, uda mi sie naprawic to, co zepsulem ;)



Pzdr.

Anonymous - 2008-12-02, 21:41

Dzięki za info. Mój aku też po naładowaniu ładnie pali, itp. Tylko, że jego pojemność może już być mniejsza, szczególnie w niższej temperaturze, a to może mieć wg mnie znaczenie - przynajmniej mam taką nadzieję, bo to byłoby dość łatwe rozwiązanie :) No nic, sam sprawdzę to też wiosną, a wcześniej jeśli mi się zechce. I też dam znać, czy pomogło.
KrisZbro - 2008-12-10, 13:39

greg napisał/a:
Nie znalazlem przyczyny nierownej pracy. Przegonilem moje malenstwo po autostradzie, w nadziei ze ,,naprawi sie samo'' ;) Nic z tego. Nie jestem przekonany czy jest to wina akumulatora bo po naladowaniu, rozrusznik kreci jak glupi i pali na dotyk. Nie rozladowuje go gdy jezdze, wiec mysle ze problem tkwi gdzies indziej. Ale sprobuje przelozyc akumulator z innego sprzeta i zrobie rundke.

Ida swieta i jakos nie chce mi sie brac za naprawianie moto w tym miesiacu. Ale od nowego roku biore sie za robote i nie spoczne, az bedzie tak, jak wczesniej :)

O pracach bede informowal na biezaco, moze z pomoca Kolegow, uda mi sie naprawic to, co zepsulem ;)



Pzdr.




Jak uda Ci się to naprawić to koniecznie daj znać, bo mój sprzęt też za równo nie pracuje.

Jak jadę to jest ok. ale na wolnych obrotach czasem strzeli w gaźnik. Świece już wymieniłem, a sprzęt raczej za mało wyekspoatowany, aby podejrzewać przewody WN czy cewki. Gaźnik też ok. Już sam nie wiem.

Anonymous - 2009-03-08, 11:01

No i nadszedł czas pozimowego odpalenia moto.

Wymieniłem olej (półsyntetyk Castrol 10W40), filtr oleju i wszystkie 4 świece.

Jako że pogoda zrobiła się naprawdę śliczna, zabrałem moją ,,małą'' na przejażdżkę po okolicy. I co !? I nic, silniczek pracuje równo i bez żadnych niepokojących objawów. No, może wolne obroty są ciut za wysokie, ale to na skutek mojego grzebania w gaźnikach :oops: Jutro je zmniejszę.

Maaaaaaatko! To ja się tyle narobiłem, a tu wystarczyło wymienić świece i.......i już! :mrgreen: Ale przynajmniej poznałem troche anatomię Shadow ;-)

I po raz kolejny sprawdza się stara mądrość, że na początku trzeba sprawdzić sprawy proste i oczywiste, a nie rozgrzebywać od razu pół moto :mrgreen: Mam tylko nadzieję, że nic się nie zmieni na gorsze samoistnie i cały sezon będę sie cieszył długąa i bezawaryjną jazdą :chytrusek: czego innym i sobie szczerze życzę!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group