Mechanika ogólna - nierówna praca silnika
Anonymous - 2008-11-01, 13:28
greg napisał/a: | Cezar napisał/a: | To się rozwierca i wkręca wkręt tak aby wypchnąć zapierając o śrubę. Później się wyrzuca i nie wstawia już nowych.
Tylko wstrzymaj się. moim zdaniem na rysunku wskazałeś złe zaślepki...
Ta dolna to tak, ale druga jest chyba po drugiej stronie gaźnika - symetrycznie. To co wskazałeś na górze to chyba po prostu kształt odlewy taki i tego się nie wierci, przynajmniej tak jest w VT1100 i VT 500 a i w VT600 gaźniki są podobne...
Drugie pytanie. Jeśli chcesz się dostać do śrub regulacji składu mieszanki to rozumiem, że wiesz po co, w jakim celu i jak regulować? |
Ta druga to tez zaślepka,tylko manual nic o niej nie mówi Chyba postąpię tak, jak mówi książka i jak doradzasz Ty. Rozwierce tę dolna i jeszcze jedną, o której mówi manual. Sprawdzę stan wizualnie i poskładam wszystko tak samo, zachowujac ilość obrotów śrub taką samą jak była. |
Link ponizej
http://picasaweb.google.p...664379979995810
KrisZbro - 2008-11-03, 09:54
Kolego Greg - mam wielką prośbę do Ciebie.
Jak już rozbierasz te gaźniki postaraj się troche udokumentować to zdjęciami.
Mam Aero `98 versja Niemiecka, które okazało się być zablokowane (dławione na krućcach pod gaźnikiem- mniejszy przekrój ,na filtrze powietrza - mniejszy przekrój i na wydechu) Mechanik mi mówił że może być też sam gaźnik zdławiony. W twoim ACE masz ten sam silnik (single pin).
I tu prośba:
- jaka jest długość sprężyn w twoich gaźnikach i z jakiej średnicy drutu, ewentualnie ile zwoji one mają (chodzi o sprężyny nad menbranami)?
- jaka jest średnica dysz głównych (i tu uwaga jak będziesz czyścił to ich przypadkiem nie zamień - są różne), średnica jest wybita na dyszach
- Jaką masz iglicę czy taką do regulacji czy nie (prosił bym o zdjęcie)
Anonymous - 2008-11-03, 13:05
KrisZbro napisał/a: | Kolego Greg - mam wielką prośbę do Ciebie.
Jak już rozbierasz te gaźniki postaraj się troche udokumentować to zdjęciami.
Mam Aero `98 versja Niemiecka, które okazało się być zablokowane (dławione na krućcach pod gaźnikiem- mniejszy przekrój ,na filtrze powietrza - mniejszy przekrój i na wydechu) Mechanik mi mówił że może być też sam gaźnik zdławiony. W twoim ACE masz ten sam silnik (single pin).
I tu prośba:
- jaka jest długość sprężyn w twoich gaźnikach i z jakiej średnicy drutu, ewentualnie ile zwoji one mają (chodzi o sprężyny nad menbranami)?
- jaka jest średnica dysz głównych (i tu uwaga jak będziesz czyścił to ich przypadkiem nie zamień - są różne), średnica jest wybita na dyszach
- Jaką masz iglicę czy taką do regulacji czy nie (prosił bym o zdjęcie) |
Wielkie sorki, ale wczoraj juz zamontowalem gazniki do moto. Foty robilem, ale tylko czynnosci demontazowe gaznika z motocykla i sam gaznik. Nie robilem fot tego, co wymontowalem ze srodka
Faktycznie, moglem to sfotografowac i udokumentowac. Za pozno
Pozdro
KrisZbro - 2008-11-04, 12:19
W każdym razie dzięki za dobre chęci. Bdyby ktoś z czytających to forum miał takie informacje to proszę o kontakt.
I jak tam po czyszczeniu poprawła się praca silnika na biegu jałowym?
Anonymous - 2008-11-04, 20:11
Pomimo reanimacji, pacjent zszedł...
Zrobiłem rundkę, ale widzę że nic się nie zmieniło, dalej objawy są takie same. No cóż, przynajmniej wiem, jak wygladają gaźniki od wewnatrz
Jutro szukam dalej.
KrisZbro - 2008-11-05, 13:46
A świece wymieniałeś?
A tak wogóle to jaki masz przebieg?
Anonymous - 2008-11-05, 13:56
Nie, swiec nie wymienialem bo problem pojawil sie zaraz po tym, jak zabraklo mi paliwa. Ale nie zaszkodzi wymienic, moze akurat pomoze? :)
A przebieg mam prawie 18.000 mil.
Pozdro
Anonymous - 2008-12-02, 00:52
Odświeżę temat - czy znalazłeś już rozwiązanie tego problemu? Jeśli tak, napisz co było przyczyną. A jeśli nie, kup nowy akumulator, tak jak radził kolega na początku. Ja mam podobny problem i zaczynam coraz bardziej podejrzewać akumulator - podobno w VT600 to on m.in. podaje iskrę na świece. Niebawem, a na pewno na wiosnę go wymienię.
Anonymous - 2008-12-02, 08:10
Nie znalazlem przyczyny nierownej pracy. Przegonilem moje malenstwo po autostradzie, w nadziei ze ,,naprawi sie samo'' ;) Nic z tego. Nie jestem przekonany czy jest to wina akumulatora bo po naladowaniu, rozrusznik kreci jak glupi i pali na dotyk. Nie rozladowuje go gdy jezdze, wiec mysle ze problem tkwi gdzies indziej. Ale sprobuje przelozyc akumulator z innego sprzeta i zrobie rundke.
Ida swieta i jakos nie chce mi sie brac za naprawianie moto w tym miesiacu. Ale od nowego roku biore sie za robote i nie spoczne, az bedzie tak, jak wczesniej :)
O pracach bede informowal na biezaco, moze z pomoca Kolegow, uda mi sie naprawic to, co zepsulem ;)
Pzdr.
Anonymous - 2008-12-02, 21:41
Dzięki za info. Mój aku też po naładowaniu ładnie pali, itp. Tylko, że jego pojemność może już być mniejsza, szczególnie w niższej temperaturze, a to może mieć wg mnie znaczenie - przynajmniej mam taką nadzieję, bo to byłoby dość łatwe rozwiązanie :) No nic, sam sprawdzę to też wiosną, a wcześniej jeśli mi się zechce. I też dam znać, czy pomogło.
KrisZbro - 2008-12-10, 13:39
greg napisał/a: | Nie znalazlem przyczyny nierownej pracy. Przegonilem moje malenstwo po autostradzie, w nadziei ze ,,naprawi sie samo'' ;) Nic z tego. Nie jestem przekonany czy jest to wina akumulatora bo po naladowaniu, rozrusznik kreci jak glupi i pali na dotyk. Nie rozladowuje go gdy jezdze, wiec mysle ze problem tkwi gdzies indziej. Ale sprobuje przelozyc akumulator z innego sprzeta i zrobie rundke.
Ida swieta i jakos nie chce mi sie brac za naprawianie moto w tym miesiacu. Ale od nowego roku biore sie za robote i nie spoczne, az bedzie tak, jak wczesniej :)
O pracach bede informowal na biezaco, moze z pomoca Kolegow, uda mi sie naprawic to, co zepsulem ;)
Pzdr. |
Jak uda Ci się to naprawić to koniecznie daj znać, bo mój sprzęt też za równo nie pracuje.
Jak jadę to jest ok. ale na wolnych obrotach czasem strzeli w gaźnik. Świece już wymieniłem, a sprzęt raczej za mało wyekspoatowany, aby podejrzewać przewody WN czy cewki. Gaźnik też ok. Już sam nie wiem.
Anonymous - 2009-03-08, 11:01
No i nadszedł czas pozimowego odpalenia moto.
Wymieniłem olej (półsyntetyk Castrol 10W40), filtr oleju i wszystkie 4 świece.
Jako że pogoda zrobiła się naprawdę śliczna, zabrałem moją ,,małą'' na przejażdżkę po okolicy. I co !? I nic, silniczek pracuje równo i bez żadnych niepokojących objawów. No, może wolne obroty są ciut za wysokie, ale to na skutek mojego grzebania w gaźnikach Jutro je zmniejszę.
Maaaaaaatko! To ja się tyle narobiłem, a tu wystarczyło wymienić świece i.......i już! Ale przynajmniej poznałem troche anatomię Shadow
I po raz kolejny sprawdza się stara mądrość, że na początku trzeba sprawdzić sprawy proste i oczywiste, a nie rozgrzebywać od razu pół moto Mam tylko nadzieję, że nic się nie zmieni na gorsze samoistnie i cały sezon będę sie cieszył długąa i bezawaryjną jazdą czego innym i sobie szczerze życzę!
|
|
|