VT 125/250 - Prośba o wyjaśnienie
shadowar - 2014-09-07, 20:56 Temat postu: Prośba o wyjaśnienie Mam prawko A, ale od 30 lat nie jeździłem motocyklem więc kupiłem shadow 125, bo w salonie się wystraszyłem jak się przejechałem na próbę 1100 ccm.
Jazda shadow 125 jest spoko, wszystko pomału zaczyna wracać i kiedy już myślałem, że spokojnie mogę się odprężyć jadąc - zaliczyłem 2 wywrotki w krótkim czasie i to po zatrzymaniu się.
Tu moja prośba o wyjaśnienie.
Dlaczego jak się już praktycznie zatrzymam po gwałtownym hamowaniu [ zredukowane w międzyczasie do do 1 biegu ] nagle tył mi się kładzie i leżę.
Samemu ciężko mi to zrozumieć, bo wiadomo po upadku człowiek w stresie i mało pamięta co zrobił źle.
Tak wiec zamiast się bić z myślami proszę doświadczonych motocyklistów o możliwe wyjaśnienia czy porady - za wszystkie będę wdzięczny i z góry dziękuję.
Duszeek - 2014-09-07, 21:02
Przeczytaj poniższy artykuł : gleba parkingowa.
http://motovoyager.net/20...by-parkingowej/
shadowar - 2014-09-07, 21:08
Dzięki, wiem już co robię źle.
"naciśnięcie przedniego hamulca przy skręconej kierownicy i lekko przechylonym motocyklu"
Wielebny - 2014-09-07, 22:08
Dasz radę, nie jeździłem również z 27 lat , wsiadłem na cienia 750, również nie ogarniałem przedniego hamulca bo za naszych czasów się go nie używało. Powoli nabierzesz wprawy a po sezonie może Ci brakować mocy jak mówią motocykliści.
mordimer - 2014-09-08, 05:38
Ty sie ciesz,
shadowar - 2014-09-08, 15:09
Dzięki za słowa otuchy
Wiem, że pewnie bym sobie przyswoił jazdę na większym motocyklu, ale jest kilka powodów dlaczego kupiłem 125.
1. Honda jaka mi się spodobała w salonie kosztuje około 80 tyś. - wolę na niej nie uczyć się jazdy [Gold Wing F6C] - denerwują mnie zadrapania, wgnioty itp. zaraz te części bym wymienił.
2. Taniej mnie wyniesie kupno 125 - przypomnieć sobie jazdę na motocyklu - nawet go poobijać i sprzedać potem na części - takie mam nastawienie.
3. Istnieje ryzyko, że to chwilowy kaprys - tak więc kupno 125 jest mniejszym wydatkiem, choć brak pieniędzy nie jest moim zmartwieniem.
4. Jak się już przekonałem, lepiej podnieść się z pod 125 niż Gold Wing F6C.
5. Przetestowałem już ubiór i wiem co w przyszłości wybierać i na co zwracać uwagę.
6. Ostatnie i najważniejsze - Czuję się bezpieczniej jadąc mniejszą pojemnością - mniej się stresuję i łatwiej mi zapanować nad maszyną.
Zdaję sobie sprawę, że nowe motocykle mają ABS [ większe bezpieczeństwo podczas hamowania ], ale i tak wolałem zacząć od mniejszej pojemności, a że za rok czy dwa zacznie mi brakować mocy pod manetką - to dobrze - zmienię zabawkę na większą i nowszą
No i jest jeszcze żona - która widząc Gold Wing F6C stwierdziła, że zgłupiałem na stare lata i chcę się zabić - shadow 125 jakoś przełknęła
Wojtek - 2014-09-08, 21:52
Oswajanie Malzonki z motocyklem to wazna i potrzebna rzecz
Kto wie, moze tak sie oswoi, ze wsiadzie i sie jej spodoba
Wielebny - 2014-09-08, 22:24
Albo na zloty będzie jeździć za Tobą autem jak moja
Trom - 2014-09-26, 22:04
"No i jest jeszcze żona - która widząc Gold Wing F6C stwierdziła, że zgłupiałem na stare lata i chcę się zabić"
Żony niestety czasem nie czują bluesa
Asgalt - 2014-09-27, 18:19
mordimer napisał/a: | Ty sie ciesz, ze nie musisz podnosic 1100... ja podpatrzylem pewna policjantke i juz jest spoko - przynajmniej nie musze z placzem blagac o pomoc
Obrazek |
Podniosła go?
Panoramiks - 2014-09-27, 19:29
Asgalt napisał/a: | mordimer napisał/a: | Ty sie ciesz, ze nie musisz podnosic 1100... ja podpatrzylem pewna policjantke i juz jest spoko - przynajmniej nie musze z placzem blagac o pomoc
Obrazek |
Podniosła go? |
https://www.youtube.com/watch?v=BeLkrPkjimo
https://www.youtube.com/watch?v=3t-0-2ekA3U
Proszę bardzo tak się podnosi przewrócony motocykl.
|
|
|