To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Gdzie się wpiąć do kontrolek oleju i temperatury ?

zbylan - 2014-03-12, 12:08

Proooszs... bardzo :-D
Robercik - 2015-06-26, 22:04

Odgrzeję kotleta..
A czy może przez zupełny przypadek ma ktoś schemat do płytki w zegarze? Pytam, bo ostatnio chciałem się podłączyć z podświetleniem tarczy (w swoim czasie dodam stosunkowy post na ten temat) i tak sobie myślę - kable takie ładne od żaróweczki - szkoda ciąć, no to sprawdzę miernikiem napięcia na pozostałych. Posprawdzałem (tak, na pewno woltomierzem), jednak spotkała mnie po tym przykra niespodzianka. Kontrolka od bocznej stopki cały czas się pali :(

Trom - 2015-06-26, 22:11

Robercik napisał/a:
Odgrzeję kotleta..
A czy może przez zupełny przypadek ma ktoś schemat do płytki w zegarze? Pytam, bo ostatnio chciałem się podłączyć z podświetleniem tarczy (w swoim czasie dodam stosunkowy post na ten temat) i tak sobie myślę - kable takie ładne od żaróweczki - szkoda ciąć, no to sprawdzę miernikiem napięcia na pozostałych. Posprawdzałem (tak, na pewno woltomierzem), jednak spotkała mnie po tym przykra niespodzianka. Kontrolka od bocznej stopki cały czas się pali :(

No i pogrzebałeś ;-)

Robercik - 2015-06-28, 14:48

Grzebałem, grzebałem i wygrzebałem.. Ewentualnie w grę wchodziłaby wymiana całego licznika (przekładka dodatkowego podświetlenia nie jest problemem), ale problem byłby z ustawieniem przebiegu - sam musiałbym dokręcić do aktualnego...
zbylan - 2015-06-28, 18:29

A upewniłeś się, że to płytka licznika, a nie np. przełącznik kosy ? Wydaje się mało prawdopodobne, że skutkiem pomiarów napięcia, w liczniku VT 600 może powstać tego typu uszkodzenie. Gdyby tak miało być moje moto mosiało by świecić ze wszystkich stron :-)
Uwaga: poniższe dotyczy VT 600 '88:
Zacząłbym od odszukania (n.p. po kablu i rozpięcia kostki kosy, wg. schematu prawdopodobnie zielonej). Można także "pójść" po żółto-czarnym przewodzie pod lewą osłoną główki i tam coś rozpiąć. Kontrolka powinna zgasnąć (zapala się ona po podaniu masy na w/w czarno-żółty przewód).

kruzi - 2015-06-29, 08:36
Temat postu: Re: Gdzie się wpiąć do kontrolek oleju i temperatury ?
zbylan napisał/a:
W swojej maszynie mam prostą, akcesoryjną kierownicę, która podczas jazdy zasłnia mi wspomniane, umieszczone w obudowie prędkościomierza, kontrolki. (Prędkościomierz widzę, ale co pod mim, to już nie). Z uwagi na znaczenie tych kontrolek, zamierzam je zdublować przy zastosowaniu LED-ów usytuowanych w lepszym miejscu.
Czy ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć mi, gdzie znajdę stosowne wiązki i podać kolory przewodów ?



a nie lepiej licznik przenieść na lewą stronę koło baku?

Dodo - 2015-06-29, 10:14

za te LEDy od licznika w 88' bodajże odpowiada czarno-zielony kabelek i czerwono-niebieski, ale mówię to z pamięci więc jak coś trzeba by sprawdzić. Jest to dobrze wyjaśnione w Haynesie (gdzieś tutaj na forum było, w formacie dejavu)
zbylan - 2015-06-29, 17:37
Temat postu: Re: Gdzie się wpiąć do kontrolek oleju i temperatury ?
kruzi napisał/a:
zbylan napisał/a:
W swojej maszynie mam prostą, akcesoryjną kierownicę, która podczas jazdy zasłnia mi wspomniane, umieszczone w obudowie prędkościomierza, kontrolki. (Prędkościomierz widzę, ale co pod mim, to już nie). Z uwagi na znaczenie tych kontrolek, zamierzam je zdublować przy zastosowaniu LED-ów usytuowanych w lepszym miejscu.
Czy ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć mi, gdzie znajdę stosowne wiązki i podać kolory przewodów ?



a nie lepiej licznik przenieść na lewą stronę koło baku?


kruzi i Dodo - spoko. Tamten wpis był zrobiony w czerwcu, ale 2013r. :-)
Od dwóch lat na półce pod licznikiem mam dodatkowy panel wskaźnikowy ze zdublowanymi kontrolkami, zegarkiem, a także linijką led wskazujących: poziom paliwa w zbiorniku albo temperaturę powietrza albo obroty silnika. (Przy okazji wrzucę jakieś foto)

kruzi - 2015-06-30, 08:26
Temat postu: Re: Gdzie się wpiąć do kontrolek oleju i temperatury ?
zbylan napisał/a:
kruzi napisał/a:
zbylan napisał/a:
W swojej maszynie mam prostą, akcesoryjną kierownicę, która podczas jazdy zasłnia mi wspomniane, umieszczone w obudowie prędkościomierza, kontrolki. (Prędkościomierz widzę, ale co pod mim, to już nie). Z uwagi na znaczenie tych kontrolek, zamierzam je zdublować przy zastosowaniu LED-ów usytuowanych w lepszym miejscu.
Czy ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć mi, gdzie znajdę stosowne wiązki i podać kolory przewodów ?






a nie lepiej licznik przenieść na lewą stronę koło baku?


kruzi i Dodo - spoko. Tamten wpis był zrobiony w czerwcu, ale 2013r. :-)
Od dwóch lat na półce pod licznikiem mam dodatkowy panel wskaźnikowy ze zdublowanymi kontrolkami, zegarkiem, a także linijką led wskazujących: poziom paliwa w zbiorniku albo temperaturę powietrza albo obroty silnika. (Przy okazji wrzucę jakieś foto)




2013 :) hehe co do Twojego komputera pokładowego - powiem ekstra!! zapodaj foty
ps. mi akurat pasuje ze 600tka ma takie minimum kontrolkowo-informacyjne :)

Robercik - 2015-06-30, 12:06

Że się jeszcze wtrącę.. Jestem na 99% pewien, że to jednak płytka, ponieważ dosłownie chwilę wcześniej wróciłem z pracy i wszystko było cacy. Rozebrałem, pomierzyłem i zauważyłem że led od kosy cały czas się świeci. Ale o drugim końcu kabla nie pomyślałem..
zbylan - 2017-12-23, 20:24
Temat postu: Re: Gdzie się wpiąć do kontrolek oleju i temperatury ?
zbylan napisał/a:
... (Przy okazji wrzucę jakieś foto)

kruzi
2013 :) hehe co do Twojego komputera pokładowego - powiem ekstra!! zapodaj foty
ps. mi akurat pasuje ze 600tka ma takie minimum kontrolkowo-informacyjne :)


laszlo napisał dziś do mnie na prv. w tej sprawie, co mi uświadomiło, że nie wywiązałem się z obietnicy fotek. Niniejszym to nadrabiam. Panel, który widać na poniższych fotkach to kolejna (chyba już 4) jego wersja (a projektuje się kolejna :-) ).
Co tam widać ? Od góry z lewej strony:
- otwory buzzera (sygnału dzwiękowego) włączonego kierunkowskazu (już nie jeżdżę z włączonym na stałe ;-) ),
- poniżej 3 kontrolki, od których wszystko się zaczęło,
- na prawo od nich wyswietlacz: zegara, termometru, obrotomierza i czujnika poziomu paliwa (kruzi czy informacji o ilości paliwa w baku też Ci nie brakuje ?),
- na dole kontrolki kierunkowskazów (panel zasłania oryginalną w półce), a pomiędzy nimi kontrolka rezerwy paliwa,
- na prawo od wyświetlacza są czujniki jasności otoczenia, które sterują jasnością kontrolek i przyciski nastawcze zegara.

No i jest problem- udało mi się wstawić tylko jedna fotkę (90 k), która w dodatku była fatalnie prezentowana, a następnie otrzymałem komunikat systemowy o przekroczeniu limitu uploadu 256 k - trudno.
Oto linki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/423018f5cd81ebc4
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1669350bfce79bc2

aroxe - 2017-12-23, 21:31

Jaki pływak uzyles do monitorowania poziomu paliwa? Możesz coś więcej o tym napisać? Zainteresowało mnie to, może i w swoim bym coś takiego zrobił. 😉 na jakim układzie sterującym to robisz?
zbylan - 2017-12-23, 22:25

W ostatniej wersji wszystko chodzi na Arduino. Zastosowałem czujnik poziomu paliwa od jakiegoś skutera, ale uwaga: czujnik wmontowałem "przy okazji" powiększania zbiornika, który teraz ma 15 l. Zasięg ponad 300 km :-D . Inaczej chyba nie byłoby to możliwe.
laszlo - 2018-05-22, 19:34

Pomożecie?
W moim motocyklu poprzedni właściciel wymienił licznik i obecnie nie mam kontrolek oleju i temperatury, co mnie coraz bardziej irytuje i wreszcie postanowiłem coś z tym zrobić. W związku z tym, że nie chciałbym wracać do fabrycznego licznika, kupiłem sobie kilka kolorowych kontrolek/diodek na 12V. I teraz powiedzcie proszę czy dobrze kombinuję. Jeśli mój VT600 jest z 2001r. i wg serwisówki fabryczna kontrolka temperatury jest podpięta kolorem zielono-niebieskim a kontrolka ciśnienia oleju kolorem niebiesko-czerwonym to czy powinienem w przypadku podpięcia kupionej diody jako kontrolki temperatury plus tej diody podpiąć do zielono-niebieskiego a minus diody podpiąć do zielonego, który jest chyba masą? I analogicznie z diodą do ciśnienia temperatury, plus diody do niebieskiego-czerwonego a minus diody do zielonego?
Na schemacie z serisówki widać, że do tych kontrolek idzie tylko po jednym kabelku na kontrolkę. To znaczy, że one w fabrycznych licznikach są jakoś podłączone do wspólnej masy z oświetlenia licznika?

Todek - 2018-05-22, 20:53

Dobrze myślisz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group