To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Opony - Opony do Szadoły 600

tensam - 2016-03-10, 20:02

Ale taki rozmiar do vt600???
waludi - 2016-03-10, 20:09

Ja mam założone i jak dla mnie jest ok
Przód
100/90 B19 M/C 57H
Michalin Komander II

Tył
170/80 B15 M/C 77H
Michalin Komander II

tensam - 2016-03-10, 22:57

waludi, No to masz rozmiary jak w serwisówce...
Dziwie się tym 110/80 co pisał bogdi,

bogdi - 2016-03-11, 22:09

tensam napisał/a:
waludi, No to masz rozmiary jak w serwisówce...
Dziwie się tym 110/80 co pisał bogdi,


nie ma w tym nic dziwnego - założył do przodu troszkę szerszą ;), ja eksperymentując założyłem 110/90 :)

tensam - 2016-03-13, 14:22

A trzeba coś przerabiać przy takiej 110/90?? czy wchodzi normalnie?
bogdi - 2016-03-13, 15:07

tensam napisał/a:
A trzeba coś przerabiać przy takiej 110/90?? czy wchodzi normalnie?


zależy od budowy opony, przy 110/80 nic - przy 110/90 minimalnie podnosiłem błotnik (zapobiegawczo), ale to wszystko zależy od budowy opony

Todek - 2016-03-13, 15:41

bogdi napisał/a:
zależy od budowy opony, przy 110/80 nic - przy 110/90 minimalnie podnosiłem błotnik

Raczej chyba od rozmiaru/profilu, a nie od budowy. :mrgreen:

tensam - 2016-03-13, 16:19

Kurde to moze kupie sobie szerszą...
Ogólnie jak wrażenia?? lepiej z szerszą??

bogdi - 2016-03-13, 19:50

Todek napisał/a:
bogdi napisał/a:
zależy od budowy opony, przy 110/80 nic - przy 110/90 minimalnie podnosiłem błotnik

Raczej chyba od rozmiaru/profilu, a nie od budowy. :mrgreen:
Todek też tak kiedyś uważałem, ale okazuje się, że mimo rozmiarów, jest jednak różna budowa (wymiar zewnętrzny, profile lub jak to inaczej określić lub nazwać) w poprzednim moto przetarłem przewody mimo zastosowania tego samego wymiaru
Todek - 2016-03-15, 20:11

Chodzi o rozmiar opony. Opona 110/80 ma wys. 88 mm, a opona 110/90 ma wys. 99 mm i dlatego może tak być, że zaistnieje potrzeba podniesienia błotnika bo opona będzie za wysoka.
bogdi - 2016-03-16, 18:00

Todek masz rację - mi chodzi o (kurcze jak to nazwać ?0 balon opony ma różny kształt i to nie chodzi mi o wymiar tylko budowę
GhoustDragon - 2016-03-16, 19:16

bogdi napisał/a:
Todek masz rację - mi chodzi o (kurcze jak to nazwać ?0 balon opony ma różny kształt i to nie chodzi mi o wymiar tylko budowę

Nie mają innej budowy tylko z racji różnego rozmiaru inaczej układają się na feldze.


bogdi - 2016-03-16, 20:57

pogadamy i pooglądamy na spotkaniu ;) wierz mi też tak uważałem do puki nie pociąłem przewodów w błotniku - wulkanizator mi to pokazał ;) (w poprzednim moto), mimo tego samego wymiaru konieczne było szlifowanie nakrętek kierunków.
Istotne są dwa wymiary - szerokość i wysokość (pomijam średnicę koła), przy czym szerokość opony jest mierzona w najszerszym miejscu, przy czym to najszersze miejsce występuje w różnym miejscu, na różnej wysokości - przez co owal opony jest różny
zobacz choć by Dunlop F24, a Dunlop Arrowmax, F24 ma rant wysoko na bieżniku, ta druga pozbawiona rantu ma zupełni inny kształt, mierząc na styk pierwsza będzie się idealnie mieściła, druga może już haczyć choć by o mocowanie błotnika (oczywiście jeśli weźmiemy większy wymiar, u mnie w starej rebelce wystarczyła różnica w budowie
inaczej wygląda opona typowo chopperowa inaczej turystyczna, przy czym jedną i drugą można założyć do vt600

GhoustDragon - 2016-03-17, 07:16

To znaczy, że miałeś źle dobraną oponę do motocykla, a teraz dodatkowo chcesz porównać dwa różne typy opon - błąd.
To o czym piszesz powyżej to właśnie rozmiar/profil i Todek już to wyjaśnił.

Nie ma co wyważać otwartych drzwi i tworzyć jakichś nowych teorii spiskowych.

Todek - 2016-03-17, 09:27

GhoustDragon napisał/a:
To znaczy, że miałeś źle dobraną oponę do motocykla, a teraz dodatkowo chcesz porównać dwa różne typy opon - błąd.

Ot i wszystko w temacie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group