To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 600 - Demontaż klosza lampy przedniej

Aramil - 2012-08-21, 22:17
Temat postu: Demontaż klosza lampy przedniej
W ramach poprawiania komfortu jazdy nocnej postanowiłem nieco wyczyścić przednią lampę, rozłożyłem całą obudowę, powyjmowałem żarówki, ale nawet serwisówka nie pomogła mi w zdjęciu samej szyby z przodu (albo po prostu nie znalazłem odpowiedniego rozdziału, w 9.x nie było :mrgreen: ). Jest to w ogóle możliwe w miarę bezinwazyjny sposób? Czy muszę zmontować sobie wycior i w ten sposób wytrzeć wnętrze?
Siwy_Dym - 2012-08-21, 22:35
Temat postu: Re: Demontaż klosza lampy przedniej
Aramil napisał/a:
W ramach poprawiania komfortu jazdy nocnej postanowiłem nieco wyczyścić przednią lampę, rozłożyłem całą obudowę, powyjmowałem żarówki, ale nawet serwisówka nie pomogła mi w zdjęciu samej szyby z przodu (albo po prostu nie znalazłem odpowiedniego rozdziału, w 9.x nie było :mrgreen: ). Jest to w ogóle możliwe w miarę bezinwazyjny sposób? Czy muszę zmontować sobie wycior i w ten sposób wytrzeć wnętrze?

Szyba i odbłyśnik są połączone na stałe, jak wsadzisz tam do środka wycior to będziesz miał pewnie problem brudu z głowy.... pojawi się nowy problem, gdzie kupić nowy reflektor :mrgreen:

Możesz spróbować umyć środek nalewając płynu do mycia naczyń i płukać wodą. Podobno dobrze jest wypłukać wodą z dodatkiem nabłyszczacza do zmywarki...

caymofo - 2020-06-05, 13:12

Ja mam trochę inny problem - nie umiem wydobyć lampy z jej metalowej obudowy :D Od dołu mam takie dwie śruby - mniej więcej umiejscowione na "godzinach" 4:30 i 7:30 jeśli wziąć reflektor za tarczę zegara. Czytałem trochę forum i wydaje mi się, że służą one do regulacji kierunku świecenia reflektora PRAWO / LEWO - czy dobrze myślę?

Są też wyżej dwie śruby po bokach, mniej więcej na "środku" obudowy patrząc od boku, ale u mnie te śruby są tak k****sko zapieczone, że ani drgną, a boję się kręcić na chama, żeby niczego nie urwać. Czy to te śruby mocują obudowę do lampy? Tak naprawdę to potrzebuję zdjąć tę część obudowy lampy, pod którą jest wsadzony akcesoryjny daszek reflektora. Muszę to rozłożyć i popatrzeć, bo nie siedzi on tam zbyt pewnie i co jazdę się przesuwa na prawy bądź lewy bok i miast zdobić - szpeci..

W każdym razie jeżeli ktoś już z Was się mocował z tą lampą to proszę o podpowiedzi jak najlepiej się do tego zabrać. Chodzi mi w zasadzie o zdjęcie tej "obwoluty" która mocuje szkło lampy z tylną jej częścią, bo pod tą "obwolutą" jej wciśnięty ten daszek.

Serdecznie Was pozdrawiam!

towalsky - 2020-06-05, 13:35

caymofo, śruby w dolnej części, o których piszesz rzeczywiście odpowiadają za regulację słupa światła. One wychodzą razem z wkładem, jeśli uda Ci się odkręcić te zapieczone /skorodowane śruby. To lubi sobie zgnić, jeśli nie jest konserwowane. Ratuje Cię WD 40, może jakiś smar penetrujący, popukać młotkiem przez śrubokręt.
caymofo - 2020-06-05, 13:47

Dziękuję Ci bardzo za szybką odpowiedź. A te śruby na dole regulują prawo / lewo i góra / dół czy tylko prawo / lewo? Bo w jednym poście znalazłem info, że tylko prawo i lewo, natomiast w innym poście było też coś wspomniane o regulacji w pionie?

Czyli aby wyjąć reflektor z obudowy muszę się rozprawić z tymi śrubami po bokach?

towalsky - 2020-06-05, 13:53

caymofo napisał/a:
Czyli aby wyjąć reflektor z obudowy muszę się rozprawić z tymi śrubami po bokach?


Tak jest. Nie ma inaczej. Ewentualnie gumówka :-)8 :twisted: Skoro śrubki są zardzewiale, to wyposaż się od razu w papier ścierny, benzynkę do przemycia i jakiś podkład antykorozyjny (najlepiej reaktywny). Kiedyś, jak rozbierałem lampę w swojej VT600, to musiałem troszkę popracować żeby pozbyć się rudej.

caymofo napisał/a:
A te śruby na dole regulują prawo / lewo i góra / dół czy tylko prawo / lewo?

Moim zdaniem regulują prawo/lewo.

caymofo - 2020-06-05, 13:59

Czyli czerwone do obudowy, a niebieskie do regulacji kierunka światła? Czy ja dobrze myślę? Sorry, ale do mnie trzeba jak do debila :D
Kolumb - 2020-06-05, 14:06

:mrgreen:
towalsky - 2020-06-05, 14:12

caymofo, Zgadza się
caymofo - 2020-06-05, 14:14

Dzięki wielkie za pomoc! Jakbyś kiedyś był w okolicach Opola odezwij się - wiszę Ci dobrego browara. Póki co stawiam wirtualnego :toast:
towalsky - 2020-06-05, 14:17

caymofo napisał/a:
wiszę Ci dobrego browara


Wpadaj we wrześniu nad morze, na Shadowisko :) Wypijemy większą ferajną :-)8

caymofo - 2020-06-05, 14:28

Bardzo chętnie, tym bardziej, że na takim zlocie jeszcze nie byłem. Chętnie bym poznał w realu kolegów i koleżanki z forum :) Wszystko zależy od tego jak mi wyjdzie z urlopem w tym roku.

A przy okazji - może byś też wiedział jak mi pomóc z regulacją amortyzatora? :-D

marian07 - 2020-06-08, 12:00

Kręci się tylko w jedną stronę, jak dojdzie do "końca skali" to przeskakuje w dół i znowu idzie. W drugą nie pójdzie.
caymofo - 2020-06-08, 12:56

Dzięki Panowie za pomoc. Jesteście mi tylko jeszcze w stanie powiedzieć jak odczytać aktualne ustawienie twardości amortyzatora? Widzę te cyferki na koronie amortyzatora, ale nie wiem gdzie szukać punktu odniesienia / wskaźnika aktualnego ustawienia. Patrząc od góry (po zdjęciu siodła) widzę cyfrę 5, natomiast patrząc od lewego boczku jest 2. Pisałem o tym w tym ->WĄTKU <- i tam też wrzuciłem zdjęcie jak to u mnie wygląda od boku.
MARQ - 2020-06-08, 15:01

patrz od lewego boczku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group