Oleje - Pomiar Oleju - magiczny bagnet ???
suru - 2011-03-31, 21:52
poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.
R0bi - 2011-03-31, 21:59
suru napisał/a: | poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.
|
Tak, tylko długość gwintu i stożka za gwintem mogą być inne, a tak jest do czego się odnieść.
wściekły joe - 2011-03-31, 23:06
Z tego co pamiętam, jeżeli końcówka ( 0,5 cm ) bagnetu z termometrem była mokra to było OK
Pożyczałem od kogoś na Shadowisku bagnet standard i robiłem pomiar
Anonymous - 2011-04-24, 21:16
Mam pytanko jak się ten miernik sprawuje czy warto go nabyć? Proszę o opinie. Pozdrawiam.
wściekły joe - 2011-04-24, 22:42
Moim zdaniem warto.
Kupowałem i obecnie posiadam w każdym użytkowanym sprzęcie.
Masz pełen wgląd w temperaturę oleju, od rozruchu po podróże w korkach
ms-kola - 2011-04-24, 23:35
ja również uważam, że warto... jak olej ma temp 90 - 95 stopni... jest ok jak wiecej... znaczy czas na pauzowanie... ale przeciskanie się między autami w korku w skwarny dzień na trasie jeszzce nie przekroczył 90 stopni. Fakt, ze olej ma wiekszą bezwładnośc cieplną... ale kiedy temperatura rośnie to i olej się szybko nagrzewa i wskaźnik reaguje momentalnie....
Anonymous - 2011-04-25, 08:28
A jeszcze jedno pytanie czy poziom oleju mierzymy na bagnecie zakręconym czy inaczej???
Matrix - 2011-04-25, 09:17
Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu.
Anonymous - 2011-04-25, 13:08
Matrix napisał/a: | Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. |
Nie wydaje mi się to prawdą ponieważ pierwszy raz spotkał bym się z taka techniką mierzenia oleju
Todek - 2011-04-25, 13:24
A tak z ciekawości, jaka powinna być technika mierzenia poziomu oleju?
Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.
A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy.
Anonymous - 2011-04-25, 13:32
Nie chce wyjść na jakiegoś nieuka ale spotykając się z zakręcanymi bagnetemi to mierząc olej bagnet się dokręcało. Ale mniejsza z tym jak się spotykałem gdzieś w mechanice tylko interesuje mnie w Hondzie jak jest bo nie mogę wyjechać z garażu bez konkretnej rady ponieważ przy zakręconym bagnecie mam 1/2 oleju na wykręconym ledwie 3 milimetry.
Todek - 2011-04-25, 13:35
Cytat: | Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in. |
Tłumaczenie z google:
Włóż bagnet, aż do miejsca, ale nie przykręcić w
Hoder - 2011-04-25, 15:14
Todek napisał/a: |
Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.
A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy. |
Wykręć bagnet i wytrzyj go do czysta.
Trzymaj motocykl w pozycji pionowej.
Wsadź bagnet do oporu, ale nie wkręcaj go.
Wyciągnij bagnet i sprawdź poziom oleju.
- jeśli olej jest na lub w pobliżu znacznika wysokiego poziomu - nie musisz dodawać oleju
- jeśli olej jest poniżej lub w pobliżu znacznika niskiego poziomu - odkręć nakrętkę wlewu oleju i dolej zalecany olej do poziomu znacznika wysokiego poziomu (Nie przelej).
Zakręć bagnet.
Anonymous - 2011-04-25, 16:23
Dzięki za pomoc
Jeżol - 2011-05-06, 18:30
Dla niedoinformowanych
Pobierając naukę znaczenia bagnetu miernika temperatury oleju (kosztowało mnie to 89zł ) informuję:
- najlepiej zdobyć oryginalny korek (tu podziękowania dla Keeny'ego za użyczenie ) ;
- zmierzyć poziom oleju na oryginalnym korku;
- zmierzyć poziom oleju miernikiem temperatury;
- porównać wynik i oznaczyć odpowiednio metalowy bagnet miernika np pilnikiem.
UWAGA
Znaczyć należy delikatnie. Bagnet miernika nie jest prętem tylko rurką wypełnioną w środku płynem. Znajduję się tam również cienki pręcik.
Powyższą informację zamieszczam w celu uniknięcia wydatków przez niedostatecznie doinformowanych.
Do tematu postu dodałbym jeszcze coś o temperaturze jaką powinien mieć olej w momencie pomiaru.
POZDRAWIAM
|
|
|