To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

Oleje - Pomiar Oleju - magiczny bagnet ???

suru - 2011-03-31, 21:52

poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.
R0bi - 2011-03-31, 21:59

suru napisał/a:
poziom mierzy się NIE wkrecając korka. tylko wkładając do otworu.



Tak, tylko długość gwintu i stożka za gwintem mogą być inne, a tak jest do czego się odnieść.

wściekły joe - 2011-03-31, 23:06

Z tego co pamiętam, jeżeli końcówka ( 0,5 cm ) bagnetu z termometrem była mokra to było OK



Pożyczałem od kogoś na Shadowisku bagnet standard i robiłem pomiar

Anonymous - 2011-04-24, 21:16

Mam pytanko jak się ten miernik sprawuje czy warto go nabyć? Proszę o opinie. Pozdrawiam.
wściekły joe - 2011-04-24, 22:42

Moim zdaniem warto.

Kupowałem i obecnie posiadam w każdym użytkowanym sprzęcie.
Masz pełen wgląd w temperaturę oleju, od rozruchu po podróże w korkach

ms-kola - 2011-04-24, 23:35

ja również uważam, że warto... jak olej ma temp 90 - 95 stopni... jest ok :-) jak wiecej... znaczy czas na pauzowanie... ale przeciskanie się między autami w korku w skwarny dzień ;-) na trasie jeszzce nie przekroczył 90 stopni. Fakt, ze olej ma wiekszą bezwładnośc cieplną... ale kiedy temperatura rośnie to i olej się szybko nagrzewa i wskaźnik reaguje momentalnie....
Anonymous - 2011-04-25, 08:28

A jeszcze jedno pytanie czy poziom oleju mierzymy na bagnecie zakręconym czy inaczej???
Matrix - 2011-04-25, 09:17

Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. 8-)

Anonymous - 2011-04-25, 13:08

Matrix napisał/a:
Wystarczyło przeczytać ten temat od początku, nawet na tej stronie jest napisane jak to zrobić.
Poziom mierzymy NIE wkręcając korka, tylko wkładając go do otworu. 8-)


Nie wydaje mi się to prawdą ponieważ pierwszy raz spotkał bym się z taka techniką mierzenia oleju :!:

Todek - 2011-04-25, 13:24

A tak z ciekawości, jaka powinna być technika mierzenia poziomu oleju? :?:

Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.

A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy.

Anonymous - 2011-04-25, 13:32

Nie chce wyjść na jakiegoś nieuka ale spotykając się z zakręcanymi bagnetemi to mierząc olej bagnet się dokręcało. Ale mniejsza z tym jak się spotykałem gdzieś w mechanice tylko interesuje mnie w Hondzie jak jest bo nie mogę wyjechać z garażu bez konkretnej rady ponieważ przy zakręconym bagnecie mam 1/2 oleju na wykręconym ledwie 3 milimetry. :?: :?: :?:
Todek - 2011-04-25, 13:35

Cytat:
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.


Tłumaczenie z google:
Włóż bagnet, aż do miejsca, ale nie przykręcić w

Hoder - 2011-04-25, 15:14

Todek napisał/a:

Remove the dipstick ( ) and wipe it clean.
Hold the motorcycle in an upright position.
Insert the dipstick until it seats, but don’t screw it in.
Remove the dipstick and check the oil level.
- If the oil is at or near the upper level mark ( ) –– you do not have to add oil.
- If the oil is below or near the lower level mark ( ) –– remove the oil filler cap ( ) and add the
recommended oil until it reaches the upper level mark. (Do not overfill.)
Reinstall the dipstick.

A tu jak polecają? Ja nie nie znam tego języka, ale może ktoś przetłumaczy.


Wykręć bagnet i wytrzyj go do czysta.
Trzymaj motocykl w pozycji pionowej.
Wsadź bagnet do oporu, ale nie wkręcaj go.
Wyciągnij bagnet i sprawdź poziom oleju.
- jeśli olej jest na lub w pobliżu znacznika wysokiego poziomu - nie musisz dodawać oleju
- jeśli olej jest poniżej lub w pobliżu znacznika niskiego poziomu - odkręć nakrętkę wlewu oleju i dolej zalecany olej do poziomu znacznika wysokiego poziomu (Nie przelej).
Zakręć bagnet.

Anonymous - 2011-04-25, 16:23

Dzięki za pomoc :!: :!: :!:
Jeżol - 2011-05-06, 18:30

Dla niedoinformowanych :!:
Pobierając naukę znaczenia bagnetu miernika temperatury oleju (kosztowało mnie to 89zł :oops: ) informuję:

- najlepiej zdobyć oryginalny korek (tu podziękowania dla Keeny'ego za użyczenie :thx: ) ;
- zmierzyć poziom oleju na oryginalnym korku;
- zmierzyć poziom oleju miernikiem temperatury;
- porównać wynik i oznaczyć odpowiednio metalowy bagnet miernika np pilnikiem.

UWAGA :!: :!: :!:
Znaczyć należy delikatnie. Bagnet miernika nie jest prętem tylko rurką wypełnioną w środku płynem. Znajduję się tam również cienki pręcik.

Powyższą informację zamieszczam w celu uniknięcia wydatków przez niedostatecznie doinformowanych.


Do tematu postu dodałbym jeszcze coś o temperaturze jaką powinien mieć olej w momencie pomiaru.

POZDRAWIAM :!:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group