VT 700/750/800 - obroty
Anonymous - 2008-06-10, 22:39 Temat postu: obroty a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum ,ale co tam ;) mianowicie chodzi mi o tą ekonomiczną jazde... przy ilu tys obrotach najlepiej zmieniac biegi i w ogole ilu lepiej nie przekraczac? ;] ja tam nie wiem ale fajnie jezdzi mi sie w przedziale 3-4... czy to zloty srodek? :D
Dorka73 - 2008-06-10, 22:43 Temat postu: Re: obroty
White napisał/a: | a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum |
Na tym forum żadne pytanie nie jest głupie I tym to forum różni się od innych
Na pewno ktoś Ci na nie odpowie. Ja niestety nie znam odpowiedzi.
omo - 2008-06-10, 22:55
Ja nie mam obrotomierza-robię to na czuja,jak wyczuje to przewalam
Todek - 2008-06-10, 23:21 Temat postu: Re: obroty
White napisał/a: | a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum ,ale co tam ;) mianowicie chodzi mi o tą ekonomiczną jazde... przy ilu tys obrotach najlepiej zmieniac biegi i w ogole ilu lepiej nie przekraczac? ;] ja tam nie wiem ale fajnie jezdzi mi sie w przedziale 3-4... czy to zloty srodek? :D |
Ja też jeżdżę na swojej, w przedziale obrotów 3-4 tys. Ale myślę, że to kwestia wyczucia maszyny. Np. na 6 biegu przy obrotach 3,5 tys jest około 100 i to dla mnie jest odpowiadająca prędkość przelotowa.
Myster - 2008-06-11, 21:32
Ja niestety też nie mam obrotomierza. Więc trudno mi mówić o obrotach. Generalnie musisz wyczuć maszynę wsłuchać się w odgłos silnika a następnie wrzucać bieg niższy lub wyższy w zależności od sytuacji
Anonymous - 2008-06-11, 21:58
a moja maszynka juz przy 70km/h na szóstym biegu pięknie idzie i przyspiesza po dodaniu gazu.
yanucha - 2008-06-13, 08:17
Jak Ci zaczyna szarpac, to wiadomo, że czas na redukcję, jeżeli Ci wszystko zaczyna wibrowac, łącznie z jajkami to w górę
zeza - 2008-06-13, 09:28
yanucha napisał/a: | Jak Ci zaczyna szarpac, to wiadomo, że czas na redukcję, jeżeli Ci wszystko zaczyna wibrowac, łącznie z jajkami to w górę |
Takie wibracje chyba są nie zdrowe , dla jednego i drugiego
Anonymous - 2008-08-25, 11:51
Powiedzcie mi jedno - W instrukcji napisane jest że na wolnych obrotach VT700 powinno miec około 1000obr/min ([plus minus 100). Tak właśnie mam około 1100obr/min...
Natomiast kiedy maszyną polatam kilka godzin i jest już solidnie rozgrzana , na postoju trzyma 1400 a czasami nawet 1500obr/min... Uważam że to troszke dużo , z czym to jest związane??
Anonymous - 2008-08-25, 11:59
Rozgrzana powinna mieć właśnie 1000-1100, po to jest ssanie, żeby Ci nie gasła na zimnym silniku. A wracając do obrotów, to mi również najlepiej jeździ się w przedziale 3 do 4,5 kilo.
Anonymous - 2008-08-28, 09:46
Wiem że ssanie jest do odpalenia i dogrzania silnika - Potem ssanie OFF i można jechać...
Problem jest w tym że na wyłączonym ssaniu kiedy już silnik jest ciepły ale jeszcze nie gorący czyli skala na wskaźniku temperatury jest na połowie silnik trzyma tak jak fabryka nakazuje czyli 1000obr/min... Natomiast kiedy silnik po dłuższej jeździe rozgrzewa się solidnie a wskaźnik pokazuje już 3/4 skali , wtedy silnik trzyma 1400obr/min...
Czyli dokładnie rozgrzany silnik trzyma zby wysokie obroty przez cały czas...
Dziki - 2008-08-28, 21:45
jaka to jest dluzsza jazda? 5 km czy 50?
poza tym mam wrazenie ze za mocno ci sie troszke grzeje gdzies czytalem ze ludziom ten wskaznik rzadko wychodzi poza polowe skali
u mnie na przyklad w polowie juz odpala sie wiatrak
moja rada - wykrec swiece i sprawdz kolor - czerwony nalot pokazuje ze dostaje za malo paliwa czyli przegrzewa sie i robi na wyzszych obrotach - wtedy sobie sprawdz filtr paliwa a jak nie pomoze daj gaznik do regulacji
2 opcja jak swieca jest ok- czyli ladnie wypalona na brazowo albo bez nalotu w kolorze metalu to se po prostu na rozgrzanym silniku odkrec obroty do 1000
sruba regulacyjna to takie czarne pokretelko przy gazniku z lewej strony tam gdzie wchodza linki od gazu
a tu se poczytaj o swiecach
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
|
|
|