VT 600 - Układ chłodniczy
mr_simon - 2012-04-25, 08:52 Temat postu: Układ chłodniczy Chciałbym wymienić płyn w układzie chłodniczym, jaki muszę wlać? Czy może być normalny płyn np. Prestone czy koncentrat z wodą?
Jeżdżę już prawie 3 lata i jeszcze nigdy nie załączył mi się wentylator. Sprawdziłem go na krótko do masy i działa doskonale. Muszę sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodniczego. Czy ktoś ma wiedzę, jaką powinien mieć rezystancję w określonej temperaturze?
BĄBEL - 2012-04-25, 09:12
Koncentrat + woda w układzie chłodzenia jest tego ok. 1,5l.
Kiedy jeździłem jeszcze VT600 to tak jak u Ciebie też nigdy nie włączał mi się wentylator ale kiedy w upalny dzień przyjechałem do garażu po trasie i zostawiłem odpalone moto a ja w tym czasie otwierałem drzwi garażu to właśnie pierwszy raz usłyszałem swój wentylator. Myślę, że musisz zrobić podobnie.
wyvern - 2012-04-25, 10:02
Tak jest ok, w 600 wentylator nawet w spore upały rzadko się włącza.
Todek - 2012-04-25, 17:35
BĄBEL napisał/a: | Koncentrat + woda w układzie chłodzenia jest tego ok. 1,5l. |
A dlaczego? W jakim celu lać wodę do układu chłodzenia? Żeby kamień sie wytrącał.
Normalny płyn do chłodnic aluminiowych. Może być np. Prestone, może być K2.
Grzechoo - 2012-04-25, 18:06
Kolega Bąbel pewnie miał na myśli wodę destylowaną i koncentrat
Maupe - 2012-04-25, 18:42
odkręć centralna śrubke trzymająca osłony od góy , jest miedzy bakiem i główką ramy
potem zdejmij klapke VIN podważając ja lekko , może byc przyciśnięta przewodami - pokręc kierownicą
potem , jak sie przyjrzysz sa "zatrzaski" albo "ząbki" - z przodu główki ramy i od spodu - osłona główki ramy składa się z lewej i prawej części - musisz to porozpinac
a potem już tylko odciągnąc na siłę , bo siedzi na gumowej tulejce jak osłona pod siedzeniem
wiem , że nie pomogłem , ale jak troche pokombinujesz to sobie poradzisz , nic strasznego
Maupe - 2012-04-25, 19:24
jak stoisz przed motorkiem to ja ją zsuwałem w lewo z tego co pamiętam, zmanual niestety nic nie podpowiada
mr_simon - 2012-04-26, 07:38
Na to wygląda, że "ten typ tak ma" jeśli chodzi o wentylator.
Do czego służy ten zbiorniczek po prawej stronie za silnikiem u dołu? Czy to jest zbiorniczek wyrównawczy?
Jak prawidłowo spuścić płyn chłodniczy?
BĄBEL - 2012-04-26, 08:48
Grzechoo napisał/a: | Kolega Bąbel pewnie miał na myśli wodę destylowaną i koncentrat |
Właśnie tak "woda destylowana"
Grzechoo - 2012-04-26, 08:57
mr_simon napisał/a: | Do czego służy ten zbiorniczek po prawej stronie za silnikiem u dołu? Czy to jest zbiorniczek wyrównawczy? |
Tak
mr_simon napisał/a: | Jak prawidłowo spuścić płyn chłodniczy? |
Najlepiej u dołu ściągnąć wąż od chłodnicy oraz wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym
Płyn spuszczamy na zimnym silniku
Seba Li. - 2012-04-26, 08:58
W moim cieniu wentylator nawet podczas jazdy się załącza jeśli jadę na przykład w korku.
A ten zbiorniczek to tak jak piszesz jest wyrównawczy
mr_simon - 2012-04-26, 11:30
Grzechoo, dzięki za info.
W jakiej proporcji woda:płyn? 50:50?
Dziki HTL - 2012-04-26, 11:41
mr_simon napisał/a: | W jakiej proporcji woda:płyn? 50:50? |
kup gotowy płyn i po sprawie - tam proporcje już zachowane
BĄBEL - 2012-04-27, 09:24
Z reguły na koncentracie masz napisane proporcje i zależą one od tego jaką najniższą temp chcesz osiągnąć żeby płyn w układzie się nie zamarzł.
Sylwek - 2012-05-22, 20:35 Temat postu: Włącznik wentylatora Podłączam się pod temat.
Oto krótki opis:
Podczas parady na otwarcie Juwenali zauważyłem że ani razu nie włączył się wentylator, oki, temperaturka na zewnątrz była tak około 18-20°. Silnik był trochę gorący, ale kontrolka od "temp" nie zaświeciła się.
Dziś, upał straszny, na zewnątrz ponad 32°, jazda przez centrum, światła, lekkie korki no i cały czas obserwowałem wentylator, kurcze, ani razu się nie załączył ale i kontrolka też nie zaświeciła się.
Powiedzcie czy to normalne?
Nadmienię że połączyłem na "krótko" wentylator - obraca się.
|
|
|