To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 700/750/800 - ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem

piotrok - 2012-06-03, 11:17

Niestety.... wczoraj siedziałem cały dzień w garażu i kicha.... Regulator pomierzony zgodnie z instrukcją którą przesłał mi na priv kolega Bondi - wynika z tych pomiarów że jest OK. Zwarć i przejść do masy w uzwojeniach nie ma. Wszystkie przewody skontrolowane - napięcie na aku przy 5000 obr 13,85V przy właczonych światłach. Niby jest OK - ale godzinna jazda rozładowuje aku......... Aku nowe, bez problemu ładuje się z prostownika i trzyma parametry...... Co robić??????? :-/
yarkom - 2012-06-03, 12:15

Sprawdz jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i moto... może masz jakiegoś cichego złodzieja
Bondi - 2012-06-03, 14:14

Pomiar regulatora co ci podałem, nie jest na 100% że jest dobry, ale metodą domową tylko tak sprawdzisz. Zobacz jeszcze jakie jest napięcie na wolnych obrotach, między przewodami wychodzącymi z alternatora(te 3-żółte), rozłącz kostkę i miernik na Woltomierz napięcie przemienne zakres do 200V, odczyt powinien być taki sam na 3-pomiarach.
piotrok - 2012-06-03, 22:45

yarkom napisał/a:
Sprawdz jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i moto... może masz jakiegoś cichego złodzieja


0mA........ aku pada podczas jazdy - jak moto stoi nie jeżdżone to aku trzyma. Jutro pomierzę napięcia na uzwojeniach z altka...... :cry:

Matrix - 2012-06-04, 07:10

Sprawdź czy nie masz gdzieś przełamanych przewodów :-/
Zyrafa - 2012-06-04, 13:06

...myślę ze trzeba to usystematyzować ... więc napięcie mierzy się równolegle do źródła , a natężenie szeregowo... reasumując pomierz wpierw upływ prądu z akumulatora przy wyłączonym silniku , a następnie poziom ładowania akumulatora przy włączonym silniku ... podłącz miernik pomiędzy bolec + na aku a obejmę przewodu plusowego i sprawdź jaki masz natężenie ( Amperarz ) prądu przepływającego z akumulatora ( na postoju) i do akumulatora podczas pracy silnika.... zapodaj wynik ...
Matrix - 2012-06-04, 20:17

Dzisiaj coś mnie tknęło i postanowiłem sprawdzić ładowanie w mojej Blacklady i co się okazało... ładowania brak, po odpaleniu napięcie na poziomie 12,3 V, przegazówka nic nie zmienia :cry: . Pomiar na kostce wskazuje 17V, 17V i 9V. Znaczy padł alternator. Wymontowałem dziada i szukam kogoś kto mi go teraz przewinie we wtorek, środę bym zdążył go zmontować i ruszyć na Shadowisko.
Mam pytanie czy składa się to na silikon?
Przy okazji podziękowanie dla Markiza i Todka za telefoniczną pomoc w diagnozie bo w garażu nie miałem dostępu do sieci, a nie pamiętałem jak interpretować wyniki :thx: :thx: :thx:

Sasin - 2012-06-04, 20:22

Matrix napisał/a:
Dzisiaj coś mnie tknęło i postanowiłem sprawdzić ładowanie w mojej Blacklady i co się okazało... ładowania brak, po odpaleniu napięcie na poziomie 12,3 V, przegazówka nic nie zmienia :cry: . Pomiar na kostce wskazuje 17V, 17V i 9V. Znaczy padł alternator. Wymontowałem dziada i szukam kogoś kto mi go teraz przewinie we wtorek, środę bym zdążył go zmontować i ruszyć na Shadowisko.
Mam pytanie czy składa się to na silikon?
Przy okazji podziękowanie dla Markiza i Todka za telefoniczną pomoc w diagnozie bo w garażu nie miałem dostępu do sieci, a nie pamiętałem jak interpretować wyniki :thx: :thx: :thx:


A tak konkretnie co chcesz składać na silikon?

Matrix - 2012-06-04, 20:28

Pokrywę przed skręceniem zamierzałem posmarować silikonem, chyba że się mylę i bez silikonu nie będzie problemu ze szczelnością :mrgreen:
Todek - 2012-06-04, 20:42

Tak, na dobry silkon. Np Eringa, lub na specyfik o nazwie Hylomar.
Sasin - 2012-06-04, 20:46

Matrix napisał/a:
Pokrywę przed skręceniem zamierzałem posmarować silikonem, chyba że się mylę i bez silikonu nie będzie problemu ze szczelnością :mrgreen:


Proponuję udaj się do Agromy kup kawałek uszczelki 0,4 - 0,5 mm i wytnij uszczelkę. Jeśli będziesz używał samego sylikonu to pokrywa będzie o grubość uszczelki niżej, a to w japończyku jest nie dobrze (u mnie w 1100 było za ciasno i nie obracało się koło zębate pośrednie od rozrusznika). Nie uchroniło mnie to właśnie od wycięcia uszczelki. Koszt ok. 10,00PLN plus chwila cierpliwości.

Matrix - 2012-06-04, 21:15

Po zdjęciu pokrywy nie było tam, żadnej uszczelki i raczej nie będę miał czasu zrobić nowej przed czwartkiem :shock:
Sasin - 2012-06-04, 21:27

Jeśli nie było uszczelki to ok rób jak Todek mówi i będzie dobrze.
Matrix - 2012-06-04, 21:32

Będzie dobrze jak znajdę kogoś, kto mi przewinie uzwojenie altka, a jak na złość nikt nie chce się podjąć tego zadania. Jutro się okaże co i jak bo mam do sprawdzenia jeszcze z 5 adresów w okolicy.
Bondi - 2012-06-04, 21:46

Matrix napisał/a:
Będzie dobrze jak znajdę kogoś, kto mi przewinie uzwojenie altka, a jak na złość nikt nie chce się podjąć tego zadania. Jutro się okaże co i jak bo mam do sprawdzenia jeszcze z 5 adresów w okolicy.

Ja robiłem uzwojenie u Krzynówka w Suwałkach, i jak do tej pory jest OK. :-)8 :thx:
Wcześniej było zrobione w zwykłym zakładzie, to się okazało że,
za cienki drut był użyty i niestarannie nawinięte :-/ , co spowodowało uszkodzenie uzwojenia po 3-ch miesiącach.
A uszczelkę wyciąłem sam z brystolu + silikon i jest GIT :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group