To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VT 1100 - Kontrolka od temperatury 1100 C2 SC32

Anonymous - 2008-06-08, 09:56
Temat postu: Kontrolka od temperatury 1100 C2 SC32
Witam,



Czy to normalne że w 1100 C2 SC32 kontrolka od temperatury po ok. 20 minutach jazdy zaczyna mrugać lub świecić się prawie ciągłym światłem.

Wygląda to tak ze gdy dodaje się gazu na neutralu to zaczyna się świecić ta kontrolka lub mrugać. Czy zapalenie się tej kontrolki lub mruganie oznacza że moto ma już za ciepło?

Podczas jazdy przy rozpędzaniu motocykla wygląda to tak:



pierwszy bieg - rozpędzanie kontrolka świeci lub mruga

drugi bieg - rozpędzanie kontrolka świeci lub mruga

trzeci, czwarty, piąty - kontrolka przestaje świecić



Świecenie lub mruganie występuje tylko podczas mocnego dodawania gazu.

Płyn w chłodnicy wymieniony, poziom płynu jest ok. wentylator się włącza.



pozdrawiam

Anonymous - 2008-06-16, 17:22

Czy ja zadałem jakieś głupie pytanie?

Nikt nie przejawia zainteresowania tematem. Szkoda bo sprawa jest dosyć ważna. Nawet gdy jest śmieszne pytanie lub takie ma być zachowanie motocykla to można to napisać

Widzę że muszę zaczerpnąć informacji z innych źródeł.

renegade - 2008-06-16, 17:33

Szukaj po przewodzie od czujnika pewnie będzie gdzieś przetarty i przy większych wibracjach zwiera do masy.
Anonymous - 2008-06-16, 21:18

mam to same moto od zakupu w listopadzie nakreciłem ok 5 000 km i zadna kontrolka na zegarze sie nie zaswieciła ani nie mrugała w czasie jazdy. musisz miec pewnie jakies zwarcie, proponuje przewod en wyciągnąci sprawdzic na całej jego dlugosci pozdro.
Anonymous - 2008-06-16, 22:07

Wydaje mi się ze zwarcie lub przetarcie przewodu można chyba wykluczyć.

Mruganie kontrolki zaczyna się po jakimś czasie jak moto nabierze temperatury.

Po uruchomieniu motocykla można gazować na 1, 2, 3 biegu i mruganie nie występuje. Zaczyna się dopiero po nabraniu temperatury. Wyciągałem termostat, sprawdzałem w jakiej temperaturze zaczyna się otwierać i w jakiej ma maksymalne otwarcie.

83 stopnie początek otwierania i przy 94 ma pełne otwarcie. Chłodnica wypłukana, czyściutka, nowy płyn w okładzie chłodzenia. Generalnie nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny.

Mam jeszcze takie przypuszczenia ze to może pompa wody ma coś nie tak ze swoja wydajnością, ale z kolei przy otwartym korku od chłodnicy i dodaniu gazu widać ruch płynu i wciąganie go w chłodnicy czyli pompa wciąga płyn, wiec chyba z nią też wszystko jest ok.

Powoli brak mi pomysłów.



pozdrawiam

braty - 2008-06-16, 22:41

Takie historie przerabiałem w samochodach.I kończyło się to wymianą uszczelki pod głowicą.W motórach nie ma takiego doświadczenia mechanicznego,ale sprawdziłbym czy płyn chłodniczy nie ubywa i zmierzył temperaturę płynu w momencie włączania wiatraka.Piszesz,że na wyższych biegach , a więc przy większej prędkości (w trasie?), gdy chłodzenie jest lepsze jest OK.Może być czujnik trafiony.Przy założeniu ,że sugestia Renegata jest błędna.
Mateusz - 2008-06-17, 08:22

robert1425 napisał/a:
Wydaje mi się ze zwarcie lub przetarcie przewodu można chyba wykluczyć.


A niby dlaczego? Silnik łapie Ci temperaturę, przewód robi sie bardziej elastyczny i może zaczynać czegoś dotykać Albo jakikolwiek inny sie minimalnie przemieszcza i to minimalnie powoduje zwarcie. Zacznij od rzeczy najprostszych. Termostat? Bez jaj, przy wysokich prędkościach może być w ogóle zatkany a i tak silnik powinien dawać rade się wystarczająco dobrze chłodzić. No chyba, że na dworze jest upał straszliwy - to wtedy może sie mocniej grzać ... wiatrak Ci się załącza? A jak nie to czy sprawdziłeś, czy działa? Jak działa to coś jest z samą kontrolką lub czujnikiem.

GRUBY - 2008-06-17, 08:48

Masz na 100% zwarcie. U mnie na zimno było ok. a na ciepło wywalało bezpieczniki od kierunków potem glówny a na koniec sama zaczeła odpalać (kluczyki miałem w kieszeni). Powodem był przewód w głównej wiązce ALE NA ZIMO MOTO BYŁO MISTRZOSTWO ŚWIATA a na ciepłopo nagrzaniu wiązki cuda się działy
Anonymous - 2009-03-01, 20:34

Witam,



Ja juz nie mam sily i pomyslu co zrobic dalej.

Termostat, czujnik temperatury i czujnik wlaczajacy wentylator wymienione.

Temperatura przy jakiej wlacza sie wentylator to 90 stopni. Termostat poczatek otwarcia 82 stopnie, pelne otwarcie 93 stopnie.

Przewody sprawdzone i zwarcia do masy nigdzie nie ma.

Kontrolka od temperatury jak mrugala tak mruga.

Wybralem sie dzisiaj na przejazdzke. Wszystko bylo dobrze przez pierwsze 20 minut jazdy.

Potem kontrolka zaczela znowu mrugac przy przyspieszaniu i zauwazylem ze mruga takze jak silnik schodzi z obrotow na biegu. W momencie wcisniecia sprzegla przestaje mrugac.

Dzisiaj temperatura to okolo 10 stopni. Jak bedzie lato i 25 stopni to moto sie bedzie gotowac.

Coraz bardziej zastanawiam sie czy powodem nie jest dmuchnieta uszczelka pod glowica.

Bronie sie jednak przed ta mysla bo nie mam teraz funduszy na odstawienie moto do serwisu i wymiane uszczelki.

Prosze was o jakies rady i wlasne przemyslenia. Mnie pomysly sie juz skonczyly.



pozdrawiam

Anonymous - 2009-03-01, 21:05

mierzyłeś temperaturę płynu w momencie gdy zapala Ci się ta kontrolka ?? bo jak pisałeś wcześniej że termostat jest ok czujniki też i jeżeli temperatura płynu będzie w granicach otwarcia termostatu to zauważysz ze płyn zaczyna bardziej bulgotać, przepływać itd. gdy dojdzie do temperatury w której włącza sie wentylator to powinien się załączyć i po chwili temperatura płynu gwałtownie spadnie i jeżeli zacznie ci migać ta kontrolka w tym czasie bądź wcześniej to masz po prostu gdzieś zwarcie na kablach a jeżeli temperatura płynu nie będzie malała tylko rosła i to znacznie po wyżej temperatury włączenia się wentylatora to jest coś nie tak z układem chłodzenia tylko że w tedy wentylator nie powinien ci się w ogóle wyłączyć. prościej chyba się tego nie da opisać
GRUBY - 2009-03-01, 21:31

Gdybyś kolego miał dmuchniętą uszczelkę pod głowicą płyn waliłby do góry. Jeżeli przewody nie pęcznieją gwarantuję ci,że uszczelka jest OK. Tu w niczym nie różni się od auta. Jedyna różnica polega na tym że sterowanie jest masą i wcale nie musi to być blisko przewodu czujnika. Rozwal wiązkę która znajduje się pod zbiornikiem pomiędzy ramami i sprawdż czy jakieś przewody nie są sklejone. U mnie po rozerwaniu okazało się że izolacje szlak trafił. A na oko wyglądało wszystko pięknie. Ja walczyłem 2 tygodnie i żaden elektryk nie umiał mi pomóc. POWODZENIA!
Anonymous - 2009-03-07, 22:50

Dostalem sie do przewodu ktory jest podlaczony do czujnika temperatury przy termostacie.

Kabel ten nie idzie przez cala wiazke.

Ma on ok 20 cm dlugosci i idzie prosto od czujnika do kostki.

Jest on fabrycznie w podwojnej izolacji ktora nie jest nigdzie przetopiona.

W takim razie mruganie kontrolki nie jest spowodowane zwarciem.

Mam teraz w planie wyciagniecie calkiem termostatu.

Zobacze czy bez niego bedzie tez mrugala kontrolka. Jesli sie okaze ze nie to tak zostawie.

Mysle ze w lato brak termostatu nie powinien zaszkodzic silnikowi.

A jesli sie okaze ze nadal mruga to juz skonczyly mi sie pomysly.

anaruk - 2009-03-08, 12:18

jeżeli czujnik temperatury masz nowy to może podłącz inną żarówkę po czujnik "na krótko" i wtedy zobacz jak się zachowuje, szukasz winy w termostacie, a może powinieneś iść w stronę licznika i żarówki
Anonymous - 2009-03-16, 12:56

U mnie objawy takie

(i nie tylko) występowały gdy miałem przetarty przewód na którym zamocowana jest (+) klema.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group