Opony - jakie ciśnienie?
Blues - 2008-09-20, 17:32 Temat postu: Sprawdzajcie ciśnienie w oponach Być może ten temat już był wałkowany, ale chiałem napisać o dość ważnej i często ignorowanej przez dużą część kierowców sprawie.
Pewnie większość z Was doskonale o tym wie, że ciśnienie powietrza w oponach motocyklowych jest sprawą niezmiernie ważną, ale chciałem uświadomić młodszych kierowców :
1. Zużycie paliwa - za niskie ciśnienie powietrza w oponach powoduje większe opory toczenia, a więc większe zużycie paliwa, i to ZNACZNIE większe.
2. Prowadzenie motocykla w zakrętach i przy małych prędkościach - też ważna sprawa, bo za niskie ciśnienie w ogumieniu powoduje, że motocykl staje się o wiele trudniejszy w manewrowaniu, jest niestabilny, a do prowadzenia motocykla potrzeba użycia o wiele większej siły.
Tak więc, pamiętajcie o oponkach.
bluesowe pozdr.
Divastion - 2008-09-20, 18:12
i jak to się mówi..... zawsze to lepiej mieć nabite trochę za dużo, niż trochę za mało
Lbzdz - 2008-09-20, 20:24
za dużo to też nie dobrze.
Ale racja ciśnienie ważna rzecz. Odkąd pierwszy raz sprawdzałem w tym sezonie (bylo to w sierpniu - miałem 0,9 atm.) teraz sprawdzam przy każdej okazji.
Myster - 2008-09-20, 20:45
Oczywiście ciśnienie należy sprawdzać regularnie ja to robię co tydzień - dwa. Wartość ciśnienia powinna odpowiadać tej jaką zaleca producent dla danej opony (oczywiście uzależnione jest to także od obciążenia)
Jedrek.W. - 2008-09-21, 00:17
Witam!
To może ktos powie jaka ma by prawidłowa ilośc powietrza w ogumieniu.....wreszcie, a nie prześcigacie się w mówieniu o niczym!!!
Pozdrawiam.
maly_tomi - 2008-09-21, 00:19
masz to napisane na wahaczu, a dokładniej na kardanie.
Nikt tego nie napisze ogólnie bo w każdej maszynie jest trochę inaczej.
Anonymous - 2008-09-21, 00:51
Otóż to, masz to napisane na lewym wahaczu, na stronie http://www.shadow.org.pl/ w dziale motocykle , w książce serwisowej i pewnie w kilku innych miejscach w sieci. A zwrócenie uwagi na temat przez kolegę to jak dla mnie życzliwe przypomnienie o istotnej sprawie z podaniem powodów, dlaczego warto o tym pamiętać. Ja sam dzięki temu będę sprawdzać częściej niż w aucie, a nie zamierzałem.
Raptowny - 2008-09-21, 10:41
Wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania ciśnienia jak jeździłem junakiem,bo na każdej dętce miałem po parę łat. I teraz sprawdzam przed każdym wyjazdem z garażu .A jak szykuje się większa trasa, to w dzień poprzedzający wyjazd ,i przed samym startem,takie przewrażliwienie
Jedrek.W. - 2008-09-21, 18:28
Witam!
Dzięki wielkie ....sprawdziłem ...jest na kardanie.
U mnie 2,25kPa tak przód jak i tył.
Pozdrawiam.
PS. Serwisówki nie mam, a nie pomyslałem, że właśnie tam.
Mateusz - 2008-09-22, 07:50
Jedrek.W. napisał/a: | Witam!
To może ktos powie jaka ma by prawidłowa ilośc powietrza w ogumieniu.....wreszcie, a nie prześcigacie się w mówieniu o niczym!!!
Pozdrawiam. |
Jędruś, to zależy od motocykla. W mojej VT 1100 C jest 2,2 przód, 2,35 tył, a z obciążeniem tył mam na 2,8 .... czy cos koło tego - z głowy piszę ale wytyczne mam na naklejce na kardanie
Anonymous - 2008-09-27, 14:08
Hm kupiłem miesiąc temu motocykl i zapomniałem zupełnie o sprawdzeniu ciśnienia w oponach, po przeczytaniu waszych postów z miejsca sprawdziłem i okazało się że jeździłem na flakach przód 1.4atm, tył 1atm :) Człowiek się wciąż uczy... Pozdrawiam
Anonymous - 2008-10-24, 14:42
w VT 600 musi byc z przodu i z tylu po 2,0 a z pasazerem jezdzac z tylu 2,5.
AJK - 2008-10-24, 15:52
Belgu napisał/a: | w VT 600 musi byc z przodu i z tylu po 2,0 a z pasazerem jezdzac z tylu 2,5. |
U mnie tak samo
Derry - 2010-09-14, 08:04
A co powiecie o VT700C?
Niby zalecają: przód 2,25 - tył 2,25 (2,8 z pasażerem / obciążeniem)
ale może więcej w tył nabić niż te 2,25 jak kierowca waży 110kg?
Pozdrawiam
Derry
Todek - 2010-09-14, 10:32
Derry napisał/a: | A co powiecie o VT700C?
Niby zalecają: przód 2,25 - tył 2,25 (2,8 z pasażerem / obciążeniem)
ale może więcej w tył nabić niż te 2,25 jak kierowca waży 110kg?
Pozdrawiam
Derry |
To napompuj z tyłu, na 2.5. Będzie OK.
|
|
|