To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum SHOC.PL

VTX - płyn hamulcowy w VTX 1300C

Baal - 2012-02-26, 21:22
Temat postu: płyn hamulcowy w VTX 1300C
Witam - kolejna zagwozdka...
Mógłby mi ktoś powiedzieć:
1) Jaki płyn hamulcowy potrzebny mi do mojego VTX'a?
2) Ile go wejdzie do układu w moim moto?
jak mam spuścić stary płyn, gdzie jest najniższy punkt układu? - czy mogę zużyty płyn wylać do kanalizacji czy raczej komuś oddać do recyklingu

Matrix - 2012-02-26, 21:43

Ad. 1 Płyn hamulcowy DOT 4
Ad. 2 Flaszka 0,5 l powinna bez problemu wystarczyć
co do reszty nie wiem, stary płyn się utylizuje, a nie wylewa do kanalizacji :-?

Grzechoo - 2012-02-26, 21:51

Tu masz opis i film jak wymienić płyn hamulcowy:

http://www.scigacz.pl/Wym...cz,pl,7986.html

:-)8

Matrix - 2012-02-26, 22:02

A tu masz manuala do VTX 1300
Ps. Mam nadzieję, że link działa bo nie sprawdzałem :-P

Baal - 2012-02-27, 15:28

thx - może ktoś mi powie jeszcze tylko jakiego producenta. Bo tak jak kukam na alledrogo to rozpiętość jest od 8 zeta do nawet 50 za pół litra.
Czy nie będzie żadnego halo jak kupie sobie za 8,1 firmy K2
http://allegro.pl/k2-dot-...2154319643.html
czy tez lepiej kupić jakiś taki:
http://allegro.pl/lodz-at...2092372148.html
bo jakoś mam wrażenie że parametry płyny muszą mieś takie same a jedynie płaci się za firmę :-/

Grzechoo - 2012-02-27, 15:52

Producent nie ma większego znaczenia :-) Kup po prostu DOT4 na pobliskiej stacji benzynowej :-)
Matrix - 2012-02-27, 21:03

Ważny jest punkt wrzenia, im wyższa temperatura wrzenia tym lepiej ATE ma ją na poziomie 260°C K2 240°C. Jeśli nie masz zamiaru jeździć na torze lub w górach z częstymi zjazdami zmuszającymi do hamowania to nie powinno to mieć większego znaczenia :-P
adam3911 - 2012-02-27, 22:44

Ja mam 2 auta, motocykl. Po zmianie ich zawsze zmieniam płyny. Układy hamulcowe od dawna zalewam płynem dot5 w góre, nie wierzcie w bajki że układ jest do tego nie przystosowany, w czasie produkcji motocykla innego nie było i dlatego taki był zalecany. Dot 5-> ma wyższą temp wrzenia, jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy...
Todek - 2012-02-27, 22:48

adam3911 napisał/a:
jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy...

Ale o wiele bardziej higroskopijny. :-( Moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania go w naszych moto. To tak jakby do fiata 125-p lać benzynę 98 oktan. :mrgreen: Ale, każdy robi jak uważa, jeden lubi schabowe, a drugi jak mu śmierdzą skarpety. :mrgreen:

adam3911 - 2012-02-27, 22:59

Todek napisał/a:
adam3911 napisał/a:
jest mniej podatny na zmiane temperatury.. jest lepszy...

Ale o wiele bardziej higroskopijny. :-( Moim zdaniem nie ma potrzeby stosowania go w naszych moto. To tak jakby do fiata 125-p lać benzynę 98 oktan. :mrgreen: Ale, każdy robi jak uważa, jeden lubi schabowe, a drugi jak mu śmierdzą skarpety. :mrgreen:


Masz racje, ale to się tyczy Dot4 w porównaniu z zapomnianym Dot3. Mimo że Dot 4 jest bardziej higroskopijny to jednak jego skład jest taki że ta woda nie wpływa na jego właściwości (jej niewielka ilość) Natomiast Dot5 jest już na bazie silikonów, całkiem inna technologia...
Porównanie lania PB98 do 126p jest nie na miejscu, ja bym powiedział... po co lać dobry olej do silnika skoro kiedys wszyscy na tedexie śmigali... lub, po co go tak często zmieniac skoro na 10000 przebiegu i tak dolewam 3l...

Globi - 2012-03-03, 21:53

Podsumowując:
Typ płynu (DOT) - taki jaki masz napisany na dekielku zbiorniczka na kierownicy
Baal napisał/a:
thx - może ktoś mi powie jeszcze tylko jakiego producenta.

A płyn jakiego producenta kupujesz do samochodu?
Baal napisał/a:
bo jakoś mam wrażenie że parametry płyny muszą mieś takie same a jedynie płaci się za firmę :-/
8-)
Matrix - 2012-03-03, 22:16

Wydaje się różne firmy mają różne temperatury wrzenia :-P
Siwy_Dym - 2012-03-04, 00:16

Matrix napisał/a:
Wydaje się różne firmy mają różne temperatury wrzenia :-P


Tak :mrgreen:

firma DOT 3 temp. w płynu suchego 205 °C ; t.w.p. mokrego 140 °C
firma DOT 4 temp. w płynu suchego 230 °C ; t.w.p. mokrego 155 °C
firma DOT 5 temp. w płynu suchego 260 °C ; t.w.p. mokrego 180 °C
firma DOT 5.1 temp. w płynu suchego 270 °C ; t.w.p. mokrego 190 °C

Matrix - 2012-03-04, 10:54

DOT 4
ATE 260°C
K2 240°C

Todek - 2012-03-04, 11:38

Wiecie co. ? Tak czytam te Wasze posty i normalnie śmiać mi się chce. :lol: :lol: :lol:
Po jaki gwint te kombinacje. Pozalewajcie układy hamulcowe w swoich moto najnormalnieszym płynem Organiki DOT 4, i w zupełności to wystarczy. Gwarantuję Wam, że nic złego się nie stanie, napewno ten płyn się nie zagotuje i hamulce nie przestaną działać. :lol: :lol: :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group